2025-10-21, 19:09
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillfabrikoren
Återigen, inga med förvaring

Det finns gott om varianter på lösa lådor att köpa. De passar alla sängar så länge som de har ben.
Citera
2025-10-21, 20:29
Medlem
Q6s avatar
Har hästens 105*210 .
Bra säng, problemet är att det är svårt att hitta kuvertlakan i den storleken.
Citera
2025-10-21, 20:49
Medlem
Citat:
Återigen, inga med förvaring

Det finns gott om lösningar för förvaring under sängen. Det är oftast ett väldigt mycket bättre alternativ tycker jag själv då man får fler alternativ, mindre otymplighet vid städning, lätt att byta ut osv.

Vill man dölja förvaringen kan man använda en sängkappa, eller överkast. Problem solved!
Citera
2025-10-29, 00:36
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Hej.
Jag ska snart flytta till en rätt liten lägenhet och behöver byta säng. Har just nu en 120 som är skön men det kommer bli väldigt trångt med den. En 90-säng är inte ett alternativ då jag tycker det är för litet, så det bästa alternativet är ju självfallet en 105-säng. Då jag inte kommer ha mycket plats vill jag även ha förvaring under sängen, typ Ikea malm eller nordli, inte sådan där man fäller upp hela madrassen a la kontinentalsäng då jag tänkte ha typ kläder där.

Denna kombo verkar vara omöjlig att hitta. Ikea säljer inte ens en enda 105-säng, med eller utan förvaring!

Så min fråga är då vart har alla 105-sängar försvunnit och varför?? (Och känner någon till en sägram som uppfyller mina behov?)

Mvh Fabrikörn

Också märkt att utbudet av sängprodukter i 105 cm bredd minskat radikalt på senare år. Skulle byta bäddmadrass häromåret och det var ett helsike att hitta en i rätt bredd. Hittade tillslut en perfekt på Mio. När jag köpte min säng för typ 20-25 år sedan var 105 cm en av standardbredderna, men nu verkar den ha försvunnit totalt??
Citera
2025-11-06, 15:30
Moderator
rotadents avatar
Jag har en 105-säng hemma som dottern sover i, den köpte jag på IKEA för kanske fem år sen eller så. En bra säng, men det är svårt att få tag på dra på-lakan i rätt bredd, i princip bara IKEA och någon butik till som säljer. Egentligen borde jag byta bäddmadrass, men funderar på att byta ut hela sängen mot antingen en 90cm eller 120cm istället.
Citera
2025-11-06, 15:33
Medlem
Jag anser 120 är bättre - ety man kan då ta med sig saker i sängen som man kan sova brevid - tex dator, böcker et. al.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in