2025-10-20, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Sossarna har inga planer på att samarbeta med nazister som Sd!
Som tur är.
Samma sak kan vi inte säga om M, som lovade för endast ett par år sedan att aldrig samarbeta med SD, men nuså.
Citera
2025-10-20, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Nej, men om såssarna vill slippa bjuda in Miljötalibanerna och Kommunisterna i regeringen med deras folkfientliga multikultikaoz så kan S sitta ensam och förlita sig på ett outtalat, passivt stöd från SD i utbyte mot att S håller linjen mot MPVs galenskaper, så slipper Sossarna torgföra deras politik och svenska folket slipper vansinnet. Win/win.

Iomed att SD varit ett stödparti åt M sen Reinfeldts dagar så är detta högst tveksamt.
Citera
2025-10-20, 19:06
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jag menar det vore ju egentligen drömmen. S och SD har extremt mycket mer gemensamt än vad SD och M har. Skulle tippa 90% av de som röstar på SD som reserv skulle rösta på S.

Det är ju faktiskt sjukt detta att SD idag bedriver politik tillsammans med M. Där M styr mest! SD är ju i grunden ett vänsterparti.

Men japp bara en dröm. SD har slagit in på de vägen. S har gjort det klart att de aldrig kommer samarbeta med SD. Men det kunde ju faktiskt funka! Vi slapp ens bry oss om skit som V, C och Mp.

Detta är faktiskt riktigt!
S och SD är de partier som står varandra närmast.
Varför skulle S annars sno det mesta SD velat förändra sen 10 tillbaka?
Det som hindrar att Sverige kommer tillbaka på banan är alla jävla (S)lödder som dras till kommunismen i deras parti. Pluss de gamla som inte förstår sig på hur världen ser ut idag!
Släpp fördommarna och hatet och se möjligheterna med en uppgraderad politik.
Sen är det inte mer än rätt att ni får ordning på alla era aktivister i Sveriges förvaltningar och myndigheter.
Dags att kavla upp och börja samarbeta, Magda kan avgå, hon har gjort sitt.
Låt dom som vill bli kvar i sandlådan vara kvar där.

SSU skall vi inte tala om... Avveckla snarast!

EDIT: S vet att dom gjort massor av fel när det gäller invandringen, där kan SD ge dom mandat att rätta till felen.

Detta är en utopi, men ändå, en väg framåt.
Senast redigerad av 53....so what 2025-10-20 kl. 19:11.
Citera
2025-10-20, 19:13
Medlem
53....so whats avatar
Citat:

Vilka är nasister i SD?
Citera
2025-10-20, 19:14
Medlem
Citat:

Nej dom vill samarbeta med miljötalibaner. Lita ALDRIG på en sosse.
Citera
2025-10-20, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Vilka är nasister i SD?

Sd:s kärnväljare som även kallas byfånar och bonnläppar av Mattias Karlsson!
Citera
2025-10-20, 20:53
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Sd:s kärnväljare som även kallas byfånar och bonnläppar av Mattias Karlsson!

Du menar alla sossar som bytt parti för att dom vaknat upp ur lögnen?
För att dom genomskådat lögnerna som hindrat dom att se klart på vardagen?
Som insett att det håller inte längre att kalla sina motståndare för idiotiska epitet?

Undrar vem byfånen är
Citera
2025-10-20, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Du menar alla sossar som bytt parti för att dom vaknat upp ur lögnen?
För att dom genomskådat lögnerna som hindrat dom att se klart på vardagen?
Som insett att det håller inte längre att kalla sina motståndare för idiotiska epitet?

Undrar vem byfånen är

Ja det är Jimmie Å och Mattias K!
Citera
2025-10-21, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
En del korkade personer från arbetarklassen drömmer om att ärkefiendena S och SD ska samarbeta eftersom S minsann är ett så mycket bättre parti än MP. Det är minsann S och är vettiga, medan M är galna.

Hur tänker ni, alltså ni som Pungenimunninen? "M-m-men S i Danmark då". Ja, men i S i Danmark drev inte invandringsgalenskapen lika långt som Löfven och Magda, och dessutom har S i Danmark mig veterligen inget avtal med danska muslimska föreningar. S i Danmark har dessutom en lite bättre syn på Israelfrågan än vad svenska S har.

M och SD har trots allt mer likheter än S och SD. Även om M enligt mig som SD'are också är ett skitparti fast inte lika mycket. Det är mer troligt att S och M kommer samarbeta, även om de inte är troligt det heller.

Och vad säger ni om Sossarnas tvångsblandning? Moderaterna vill åtminstone inte förorena fina områden med massa blattar.

Förklara hur ni tänker!

Jag tänker så här: det vore bäst för Sverige och dom båda partierna SD och S om dom bildade en regering endast dessa två.

Jag tänker så här: Allt annat är sekundärt bäst utifrån det politiska läget, så som vi nu sett med nuvarande regering och oppositionen med Socialdemokraterna i ledningen.

Du måste ju också se att båda S och SDs sämsta sidor förstärks av deras nuvarande bihang?

Att det är uteslutet på grund av att dom avstår från att samarbeta är en separat aspekt som i sak väger tungt
Citera
2025-10-21, 04:48
Medlem
Wyrdkins avatar
S vill bygga ett gemensamt Sverige, M vill sälja allt, så tänker jag.

Under min livstid har M endast förstört och splittrat. Förutom just nu då de är en vindflöjel, men det ryktas ju redan om att de vill sälja ut massa företag.

Senaste gången vi hade M öppnade de världens liberalaste arbetskraftsinvandring, och jag bävar faktiskt hur mycket de kan förstöra Sverige.
Senast redigerad av Wyrdkin 2025-10-21 kl. 04:50.
Citera
2025-10-21, 06:58
Medlem
Ja, det är mer troligt med s + m. Sen är det nog långsiktigt ett problem men det är en annan fråga.
Citera
2025-10-21, 08:08
Medlem
Svavelbryggas avatar
Jag tror problemet mer ligger hos SD egentligen, eller åtminstone deras nuvarande ledning. Efter den där lunchen med svenskt näringsliv är ledningen i SD köpta och är ett borgerligt parti, finns ingen anledning för S att samarbeta med dem. Det kan svänga om SD går tillbaka till mer populistiska rötter och S fortsätter köra hårt med att de minsann också är för hårda tag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in