2025-10-20, 06:58
Medlem
Hej! Från gång till annan har jag fått dålig genomrinning i mitt filter till min Moccamaster. Jag har inte riktigt förstått varför förrän nu. Jag använder Melitta original 1X4 och viker alltid fliken som är runt pappersfiltret. Nu har jag kommit på att fliken ska sitta åt motsatt håll som hålet i väggen på filterhållaren,inget mer stopp. Det tog bara 10 år att komma på det,men ändå.
Citera
2025-10-20, 07:11
Medlem
ICA-handlares avatar
Gör mig glad att du delar denna episka fail såhär på måndagmorgonen ☕
Citera
2025-10-20, 08:22
Medlem
Min första tanke: Är FB en blogg numera?
Tanke #2: Inlägget kan ju funka som en hjälp till någon som har samma bekymmer. Kan det utvecklas med nån bild som beskriver förändringen?
Citera
2025-10-20, 08:27
Medlem
Varför ens använda Melitta till en Moccamaster?
Citera
2025-10-20, 08:29
Medlem
De som har en sån bryggare förstår utan bilder.Mvh "bloggaren".
Citera
2025-10-20, 09:15
Medlem
OnkelUnkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Min första tanke: Är FB en blogg numera?
Tanke #2: Inlägget kan ju funka som en hjälp till någon som har samma bekymmer. Kan det utvecklas med nån bild som beskriver förändringen?

Nej, men det finns en liten grupp med eljest medlemmar på forumet som återkommande använder FB som blogg. Enligt en av deras mer framträdande representanter så är det för att på FB får hans kåserier hundratals läsare och dussintals kommentarer, medan han får två läsare och noll kommentarer om han postar samma dravel på sin blogg.
Citera
2025-10-20, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Nej, men det finns en liten grupp med eljest medlemmar på forumet som återkommande använder FB som blogg. Enligt en av deras mer framträdande representanter så är det för att på FB får hans kåserier hundratals läsare och dussintals kommentarer, medan han får två läsare och noll kommentarer om han postar samma dravel på sin blogg.

Stämmer säkert. Men denna eljest person kanske lyckas med nåt intressant ibland? :P
Lite därför jag föreslår att komplettera inlägget med bilder och beskrivningar, så kanske det når högre verkshöjd, så att säga.
Citera
2025-10-20, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtochstorm
De som har en sån bryggare förstår utan bilder.Mvh "bloggaren".

Uppenbarligen läste jag detta inlägg efter mitt svar ovan.

Det var ju synd.
Såg ett inlägg på ett annat forum, om personer som frågar efter nånting, återkommer efter en tid och meddelar att "problemet är löst", utan att meddela vad lösningen är. Skribenten till inlägget förde resonemanget att en sådan person lika gärna kan stängas av ty denne har inget berättigande på ett forum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in