Citat:
Ursprungligen postat av
JohanSverkersson
Intressant att Bromma är ganska röd. Fast 11 procent som röstar på SD i Bromma är ju ändå en hel del personer. Du gillar väl sossarna förresten?
Halvt. Gillar det som Allard kallar för "storkukssossarna", de sossar som vågar vara lite auktoritära och styra med järnhand och styr efter den arbetande klassens intressen - inte genom allians med muslimska brödraskapet (bokstavligen fascister) eller stora horder av arbetslösa (vilka inte ens skall ha rösträtt enligt mig, bidrar man inte till samhället skall man heller inte få vara med och påverka). Det känns ibland som att sossarna är de ända i Sverige som verkligen kan spela det politiska spelet och fattar hur man gripen makten i ett samhälle. Sossarna är med och styr oavsett vem som sitter i makten då man bokstavligen byggt ett slags spindelnät som man cementerat sig själva i - allt från ABF, lokala facebookchatgrupper (typ "Vi i åkersberga"), hyresrättsföreningen och t om stora företag som Swedbank där man satt Göran Persson som VD eller statliga företag som Vattenfall där man pressar in gamla aktiva socialdemokrater i företagets styrelse.
Så här skriver Kommunistiska Partiet om sin syn på invandring:
https://www.kommunisterna.org/nyhete...ringspolitiken
Vilket jag mestadels delar, men jag menar att även asylinvandringen utnyttjas av kapitalet - man får fler konsumenter - huruvida de arbetar eller inte är ointressant då vissa av företagen rent av ligger i utlandet eller kan ha någon deal med staten (du vet, staten och kapitalet sitter i samma båt osv). Dessutom dumpar man lönerna och villkoren i de "enkla jobbet". Exempel kan vi se Samhall som enligt Uppdrag Granskning nu mer nästan bara anställer invandrare - vilket bokstavligen trängt undan de handikappade som Samhall är gjort för - samtidigt som de genom bidrag från staten kan erbjuda så låga priser att de företag som verkligen använder handikappade i sin arbetsstyrka inte ens kan konkurrera:
https://www.expressen.se/debatt/att-...r-inte-rasism/