2025-10-19, 09:55
Medlem
EbbaUrshHors avatar
Halloj.

Har beställt en Garmin Forerunner 255 efter en halv evighets research. Så, efterfrågar inga kommentarer på huruvida jag valt en bra modell eller inte.

Det jag däremot undrar är om ni som har en FR 255 - eller har haft - har några tankar kring vilka funktioner som är skit och vilka man inte får missa?

Skriv gärna några rader om funktionerna du tycker är grejt, typ "... du måste ställa in A för att B ska bli bra" eller "... den är lätt att missa men är svinbra pga Anledning".

Thank jo i förskott.
Citera
2025-10-19, 10:17
Medlem
Har haft olika FR's, har egentligen aldrig använt några speciella funktioner utöver löpning o cykling "programmet".

I mitt tycke finns det för många funktioner som inte behöver finnas.
Citera
2025-10-19, 16:41
Medlem
swebarbs avatar
Vet inte riktigt vad du vill veta, det är ju en klocka främst för löpare. Vill du mäta din sömn o sånt är det viktigt för dig eller bryr du dig mest om hur många steg du tar varje dag?
Citera
2025-10-19, 20:04
Medlem
EbbaUrshHors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kockenutanarmar
Har haft olika FR's, har egentligen aldrig använt några speciella funktioner utöver löpning o cykling "programmet".

I mitt tycke finns det för många funktioner som inte behöver finnas.

Oooookej, har du någon särskild funktion som du kan skriva som jag kan Låta Bli eller som Är Svinbra?

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Vet inte riktigt vad du vill veta, det är ju en klocka främst för löpare. Vill du mäta din sömn o sånt är det viktigt för dig eller bryr du dig mest om hur många steg du tar varje dag?

Absolut en svingenerell fråga, och det är nog för att jag inte vill riskera att utesluta något. Primära anledningen till köpet är pga löpning, och jag vill (förutom grundläggande grejer som typ stegräknare) få bättre koll på puls osv för att kunna strukturera t.ex. löpzoner bättre och få lite bättre pejl på hur jag ska springa för att det ska bli bra. Mäta sömn är jag lite nyfiken på, och alltså... ju fler grejer jag kan mäta desto roligare är det. Sen kan ju en hel del av det vara helt jävla onödigt av olika anledningar.
Citera
2025-10-20, 11:48
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbbaUrshHor
Oooookej, har du någon särskild funktion som du kan skriva som jag kan Låta Bli eller som Är Svinbra?

Absolut en svingenerell fråga, och det är nog för att jag inte vill riskera att utesluta något. Primära anledningen till köpet är pga löpning, och jag vill (förutom grundläggande grejer som typ stegräknare) få bättre koll på puls osv för att kunna strukturera t.ex. löpzoner bättre och få lite bättre pejl på hur jag ska springa för att det ska bli bra. Mäta sömn är jag lite nyfiken på, och alltså... ju fler grejer jag kan mäta desto roligare är det. Sen kan ju en hel del av det vara helt jävla onödigt av olika anledningar.

Ja allt sånt kommer du få stor nytta av klockan och appen connect. Du får kolla lite på inställningar när du får den sen lär du dig med tiden vad du kommer använda och inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in