Citat:
Ursprungligen postat av
Marmorbord
Jag tänker likadant. Och detta har jag delat med nuvarande man, är helt öppen med alla svårigheter.. Mina barn är riktigt bra, trots mig & varannan vecka boende. Jag ger mitt allt likaså pappan. Ett till barn hade definitivt tagit det sista jag har. Det vill säga att min nuvarande relation troligtvis ej hade klarat sig.. Jag tror att han kommer stanna om jag säger nej till barn. Men jag mår så fruktansvärt dåligt över ta det ifrån honom.
Du förtjänar en man som respekterar dina behov och inte får dig att må dåligt när du inte sätter hans behov framför dina egna - och dina barns.
Du var tydlig från början med att du inte vill ha fler barn.
Varför förväntade han sig att du skulle bortse från dina behov och anpassa dig efter hans? Är det en relation du vill ha?
Är du en ”perfekt match” för honom just för att du är empatisk och har lätt för att känna dåligt samvete (utöver att du är snygg, har ett bra jobb och ”bara är hans”)? Han ”psykade” dig tills du vek dig. Det här låter som en person du bör vara oerhört försiktig att binda dig med - än mindre skaffa barn med.
Bromsa. Säg som det är. Tro på dig själv och din förmåga att veta vad som är bäst för dig och dina barn.