2025-10-19, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Du separerade från förra mannen när minsta barnet var ett år för att det blev för mycket för dig. Inte så troligt att det skulle bli lättare nu med en man med egna problem förutom dina egna. Hitta någon annan som är stabil och inte svartsjuk som kan stabilisera ditt och barnens liv och som har egna eller inte vill ha egna barn istället. Går inte att leva med någon som är svartsjuk i längden, ständiga draman och slutar ju riktigt illa ibland. Han tycker att du är perfekt för att du är hemma och bara hans, skrev du. Stor varningssignal. Skulle bryta direkt och inte trassla in mig mer med att flytta ihop om jag var som du.
Jag tänkte precis detsamma. Många röda flaggor här… Absolut en person man bör lära känna ordentligt under ett par år innan man förlovar sig och fattar beslut om att skaffa barn.
Citera
2025-10-19, 17:09
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Vilka mediciner intar du dagligen? Nämn för psykfallet till boyfriend att dina mediciner ökar risken för att föda en downie.
Vet inte om du skojar men detta var ändå det mest realistiska rådet hittills.

För övrigt borde TS sterilisera sig pronto så hon slipper allt det här i framtiden.
Citera
2025-10-19, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmorbord
Jag tänker likadant. Och detta har jag delat med nuvarande man, är helt öppen med alla svårigheter.. Mina barn är riktigt bra, trots mig & varannan vecka boende. Jag ger mitt allt likaså pappan. Ett till barn hade definitivt tagit det sista jag har. Det vill säga att min nuvarande relation troligtvis ej hade klarat sig.. Jag tror att han kommer stanna om jag säger nej till barn. Men jag mår så fruktansvärt dåligt över ta det ifrån honom.
Du förtjänar en man som respekterar dina behov och inte får dig att må dåligt när du inte sätter hans behov framför dina egna - och dina barns.

Du var tydlig från början med att du inte vill ha fler barn. Varför förväntade han sig att du skulle bortse från dina behov och anpassa dig efter hans? Är det en relation du vill ha?

Är du en ”perfekt match” för honom just för att du är empatisk och har lätt för att känna dåligt samvete (utöver att du är snygg, har ett bra jobb och ”bara är hans”)? Han ”psykade” dig tills du vek dig. Det här låter som en person du bör vara oerhört försiktig att binda dig med - än mindre skaffa barn med.

Bromsa. Säg som det är. Tro på dig själv och din förmåga att veta vad som är bäst för dig och dina barn.
Citera
2025-10-19, 20:06
Bannlyst
Ni skulle ha slutat träffas pronto när ni visste att ni inte hade gemensamma framtidsvisioner
Citera
2025-10-19, 20:23
Medlem
EbbaUrshHors avatar
Citat:
Vad ska jag ta mig till?

Kort svar: dumpa den jäveln. Långt svar: finns i PM.
Citera
2025-10-19, 20:45
Medlem
Citat:
Mer komplext men i korthet: Kvinna 39 år. Är separerad med två barn på 4-5 år. Sömnproblem sedan första graviditeten, grovt ångestfylld sen tonåren men hanterar det. Separera när minsta var 1 år för det blev för mkt för mig. Var singel närmare 2 år. Blev trött på männen på krogen så skaffa tinder, skrev klart & tydligt inga fler barn. Jag ser bra ut, har ett bra jobb, inga problem att skaffa bra killar egentligen. Träffa 1 från tinder efter 3 v intensiva videosamtal & vi blev STÖRT kära. Jag är en perfekt match för honom jag är bara hemma, är bara hans, fixar o donar hemma. Han är trevlig, bra jobb, extremt bra med mina barn. På andra el tredje dejten tog jag upp barnfrågan för jag ville eg inte ens ha mina två befintliga barn. Han sa att han efter sina riktiga psykiskt påfrestande, utnyttjande förhållande bara önskar en bra partner. Men att han vill ha barn. Mitt hjärta sved till direkt & han fick den sjukaste panikattacken. Jag gav efter & sa ja till barn. Halvår senare blev jag gravid, fick panik & gjorde abort. Sa nej nej jag vill inte. Han körde lite psykning på mig & jag gav efter igen plus jag sa :då ska vi förlova oss innan. Han friade & vi köpte en lägenhet ihop. Nu sitter jag här i panik... Jag tror han tänkte göra slut i samband med aborten för han hade en tjej på instagram då som han träffat tidigare & hon börja följa honom på nytt & han ljög & sa han ej visste vem hon var. Vi bråkade om det & han börja säga vill du ens ha barn? Väldigt rörigt allt. Han sa: Jag är rädd att du kmr ånga dig sen & tänka varför skaffar jag inte barn med min livs kärlek? Jag vek mig, jag är helt fast & förälskad. Han är bara 36, han är fin på Alla sätt förutom hans svartsjuka... Jag önskar verkligen att jag inte hade mina barn sedan tidigare så jag kunde ha en uns kvar av ork till hans barn.. Men jag har inte det. Snälla jag är helt utmattad. Vad ska jag ta mig till?
Det är så mycket i det du skriver som tyder på en man med narcissistiska drag. Han låter oerhört manipulativ. Hur länge var han singel innan han träffade dig? Gick han direkt från en relation till en annan, precis som du tror att han hade en ”plan B” med en annan tjej när du trodde att han skulle göra slut i samband med aborten?

Att han skulle veta bättre än du vad du vill och att du senare skulle ångra att du inte skaffade barn med ditt ”livs kärlek” talar ju för att han har oerhört höga tankar om sig själv - och inte är ditt livs kärlek överhuvudtaget. Han visar ingen respekt och förståelse för dina behov, ens när du uttrycker dem oerhört tydligt.

Säg som det är och låt honom lämna. Du kommer att vara tacksam att du kom lindrigt undan på sikt.
Citera
2025-10-20, 08:34
Bannlyst
Citat:
Mer komplext men i korthet: Kvinna 39 år. Är separerad med två barn på 4-5 år. Sömnproblem sedan första graviditeten, grovt ångestfylld sen tonåren men hanterar det. Separera när minsta var 1 år för det blev för mkt för mig. Var singel närmare 2 år. Blev trött på männen på krogen så skaffa tinder, skrev klart & tydligt inga fler barn. Jag ser bra ut, har ett bra jobb, inga problem att skaffa bra killar egentligen. Träffa 1 från tinder efter 3 v intensiva videosamtal & vi blev STÖRT kära. Jag är en perfekt match för honom jag är bara hemma, är bara hans, fixar o donar hemma. Han är trevlig, bra jobb, extremt bra med mina barn. På andra el tredje dejten tog jag upp barnfrågan för jag ville eg inte ens ha mina två befintliga barn. Han sa att han efter sina riktiga psykiskt påfrestande, utnyttjande förhållande bara önskar en bra partner. Men att han vill ha barn. Mitt hjärta sved till direkt & han fick den sjukaste panikattacken. Jag gav efter & sa ja till barn. Halvår senare blev jag gravid, fick panik & gjorde abort. Sa nej nej jag vill inte. Han körde lite psykning på mig & jag gav efter igen plus jag sa :då ska vi förlova oss innan. Han friade & vi köpte en lägenhet ihop. Nu sitter jag här i panik... Jag tror han tänkte göra slut i samband med aborten för han hade en tjej på instagram då som han träffat tidigare & hon börja följa honom på nytt & han ljög & sa han ej visste vem hon var. Vi bråkade om det & han börja säga vill du ens ha barn? Väldigt rörigt allt. Han sa: Jag är rädd att du kmr ånga dig sen & tänka varför skaffar jag inte barn med min livs kärlek? Jag vek mig, jag är helt fast & förälskad. Han är bara 36, han är fin på Alla sätt förutom hans svartsjuka... Jag önskar verkligen att jag inte hade mina barn sedan tidigare så jag kunde ha en uns kvar av ork till hans barn.. Men jag har inte det. Snälla jag är helt utmattad. Vad ska jag ta mig till?
Du är bara hemma, men du har ett bra jobb? Hur ska du ha det?

Det var väldigt mycket nätageranden här. Kanske ta en kille IRL istället - som inte vill ha barn, eller ingen alls. Det går ju också bra
Citera
2025-10-24, 13:49
Medlem
Jag sa att jag inte ville ha barn. Vi gjorde slut. Han ser inte sin del i det. Jag skulle precis sterilisera mig när vi träffades och var helt öppen med det. Han har sagt en hel del saker som gjort det lätt för mig att tänka att det kommer gå att få tid till ett till barn, men verkligheten är en annan & han har efter alla diskussioner inte visat förståelse för att tid & ork inte finns. Han själv är väldigt upptagen med jobb men han ser sig själv som mycket ledig. Att vi gjorde slut gav mig insikter om honom som gör mig ännu mer säker på att vi ej har tid eller ork till ett tredje barn. Jag älskar honom över allt annat och är fortfarande så kär i honom. Han känner sig lurad, sviken och hjärtkrossad samtidigt som han pendlar mellan att vara väldigt arg & vara glad & kul och säga att vi kommer lösa det. Att han inte vill leva utan mig. Jag & mina barn tar en stor smäll & förlust, bara för att han ska kunna hitta någon annan att skaffa sig en familj med.
Citera
2025-10-25, 08:58
Bannlyst
Barnfrågan tar man ju upp direkt fattar du väl. Man fortsätter inte träffa någon som ska ha barn om man inte vill det. Konstigt att du söker dig till partners ”om det är för mycket”
Citera
2025-10-25, 11:45
Moderator
OceanDeeps avatar
Citat:
Jag sa att jag inte ville ha barn. Vi gjorde slut. Han ser inte sin del i det. Jag skulle precis sterilisera mig när vi träffades och var helt öppen med det. Han har sagt en hel del saker som gjort det lätt för mig att tänka att det kommer gå att få tid till ett till barn, men verkligheten är en annan & han har efter alla diskussioner inte visat förståelse för att tid & ork inte finns. Han själv är väldigt upptagen med jobb men han ser sig själv som mycket ledig. Att vi gjorde slut gav mig insikter om honom som gör mig ännu mer säker på att vi ej har tid eller ork till ett tredje barn. Jag älskar honom över allt annat och är fortfarande så kär i honom. Han känner sig lurad, sviken och hjärtkrossad samtidigt som han pendlar mellan att vara väldigt arg & vara glad & kul och säga att vi kommer lösa det. Att han inte vill leva utan mig. Jag & mina barn tar en stor smäll & förlust, bara för att han ska kunna hitta någon annan att skaffa sig en familj med.
Träffar man rätt så blir det rätt. De ger för mycket och man måste begränsa kärleken som man får och man undrar hur man inte fattat det tidigare att det ska vara så. Man arbetar som ett team framåt.
Citera
2025-10-25, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OceanDeep
Träffar man rätt så blir det rätt. De ger för mycket och man måste begränsa kärleken som man får och man undrar hur man inte fattat det tidigare att det ska vara så. Man arbetar som ett team framåt.
Så fint.
Citera
2025-10-25, 17:27
Avstängd
Citat:
Jag tänker likadant. Och detta har jag delat med nuvarande man, är helt öppen med alla svårigheter.. Mina barn är riktigt bra, trots mig & varannan vecka boende. Jag ger mitt allt likaså pappan. Ett till barn hade definitivt tagit det sista jag har. Det vill säga att min nuvarande relation troligtvis ej hade klarat sig.. Jag tror att han kommer stanna om jag säger nej till barn. Men jag mår så fruktansvärt dåligt över ta det ifrån honom.

Menar du alltså att du måste träda in som någon sorts räddande ängel och föda fram barn för att han ska bli lyckligt och du ska slippa må, som du skriver, fruktansvärt dåligt?

Rimmar inte väl i mina gamla öron. Tror inte detta barn skulle bli ett kärleksbarn utan fött utav tvång och ångest. Stackars barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in