2025-10-16, 07:31
Medlem
Vet att jag är sen på bollen men hur fan gör folk? Har alla slutat använda 3,5 hörlurar eller köper folk adapter?

Har försökt med earpods på jobbet men mössan och hjälmen på jobbet trycker paus hela tiden

Hade ett kort tag en lur med usb c och använde adaptern med den verkade glappa
Köpa hörlurar med usb c kontakt?
Citera
2025-10-16, 08:11
Medlem
BlackBelladonnas avatar
Hörlurar med USB-C är nog det bästa alternativet om man vill ha det trådat.
Vad har du för mobil idag?
Citera
2025-10-16, 09:00
Medlem
StonedMonkeys avatar
Varför inte köra Bluetooth?

Hörlurar med usb-c sladd är bättre än adapter. Finns ju schyssta android lurar med 3,5 uttag det är nog det bästa alternativet.
Citera
2025-10-16, 10:40
Medlem
Finns fortfarande mobiler med 3,5 uttag att köpa.
Citera
2025-10-16, 13:23
Medlem
Minns hur irriterad jag var när jag var tvungen att köpa detta nya fuffens då jag ofta laddar och lyssnar samtidigt. Köpte mig ett par Bluetooth lurar och inte märkt av avsaknaden sen dess egentligen.
Citera
2025-10-16, 15:04
Medlem
Jag har prövat flera olika usb till 3.5 mm hörlur utgång adaptrar, men samtliga har fungerat ostabilt, och dåligt, efter ett par veckor. Vet inte om jag haft otur, eller om alla adaptrar är dåliga, slit och släng.

Kan någon tipsa om en adapter som hållit i över ett år utan att krångla, så länka gärna.

Jag hade valt vanlig 3.5 hörlur uttag om det fanns!
Citera
2025-10-16, 18:32
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Jag har prövat flera olika usb till 3.5 mm hörlur utgång adaptrar, men samtliga har fungerat ostabilt, och dåligt, efter ett par veckor. Vet inte om jag haft otur, eller om alla adaptrar är dåliga, slit och släng.

Kan någon tipsa om en adapter som hållit i över ett år utan att krångla, så länka gärna.

Jag hade valt vanlig 3.5 hörlur uttag om det fanns!
Jag har aldrig varit utan minitele på en telefon så nog finns det. Kanske inte om man ska ha den senaste Samsung Galaxy men det finns ju andra alternativ.
Citera
2025-10-16, 19:03
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
Har försökt med earpods på jobbet men mössan och hjälmen på jobbet trycker paus hela tiden
Kanske kan funka med trådlösa som har fysiska knappar istället för touch t.ex har dessa på ovansidan av bygeln https://www.banggood.com/Sanag-B60-ProMax-True-Bone-Conduction-Earphone-bluetooth-5_3-HiFi-3D-Stereo-64GB-Memory-IPX8-Waterpr oof-Sport-Neckband-Earphone-with-Mic-p-1994991.html?cur_warehouse=CN&ID=6287830&rmmds=Cat egoryPhonesPop&trace_id=a04a1760633867318
Citera
2025-10-16, 20:08
Medlem
Citat:
Vet att jag är sen på bollen men hur fan gör folk? Har alla slutat använda 3,5 hörlurar eller köper folk adapter?

Hm…
Jag har kört AirPods Pro, Pro 2 och uppade nyss till Pro 3, och har hjälm med hakstropp samt Bilsom hörselskydd på hjälmen som jag fäller ner över mina APP när jag t ex ska kapa med vinkelslip etc. Och har inga problem med falsktryck, inte ens när jag ha värmeluva över hela skallen öron hals så bara näsan sticker fram.

Jag hann köpa ett par av Apples mer exklusiva in-ear de hade innan AirPods Pro släpptes, dessa har mycket bättre ljud än de vanliga EarPods från den tiden, kabel med 3,5 och remote på kabeln, men det finns adapter till Lightning för 125kr hos Apple. Dessa lurar hann jag aldrig ens använda då de köptes som reserv (ca 900kr ) för de jag redan hade började bli slitna. Men så släpptes AirPods Pro med riktig in-ear, så jag köpte dem.

Så nu ligger de andra med kabel helt nya oöppnade och samlar damm i en låda…

Här en länk som visar hur Apples hörlurar utvecklats genom tiderna, och de jag talar om här ovan är de påkostade som släpptes 2008 och som nästan ingen känner till

https://www.indiatoday.in/visualstories/technology/apple-airpods-have-evolved-and-here-is-how-171594-17-09-2024

https://www.cnet.com/reviews/apple-in-ear-oem-earphone-review/

https://uk.pcmag.com/electronics/6401/apple-in-ear-headphones

https://www.robertsetiadi.com/comparison-apple-in-ear-headphones-vs-apple-earpods/
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2025-10-16 kl. 20:12.
Citera
2025-10-29, 09:08
Medlem
leolajbans avatar
Citat:

Min förra mobil valde jag faktiskt just för att den hade ett 3,5 mm-uttag.
Men efter att ha använt den i tre år och knappt nyttjat uttaget alls sedan jag gick över till trådlösa hörlurar, valde jag nu en mobil utan hörlursuttag.

Att använda USB-C till AUX är inte särskilt besvärligt, förutom att man inte kan ladda mobilen samtidigt, om man inte har en dongel som stödjer både USB-C-laddning och AUX samtidigt.
De enda gångerna jag använder min 3.5-dongel numera är under längre resor.
Citera
2025-10-29, 13:36
Medlem
Jag rekommenderar inte hörlurar med en USB-C kontakt. Det är stor risk att kontakten i telefonen går sönder om du har den i fickan.

Det är bättre att använda Bluetooth adaptrar. Till exempel en sådan här adapter som har stöd för hörlurar med mikrofon.

Enheten har också ett par stycken egna mikrofoner ifall hörlurarna inte har en inbyggd mikrofon på kabeln.

Glazata Bluetooth 5.1 Audio Receiver Portable Wireless Adapter 3.5mm AUX APTX APTX-LL Low Latency
Senast redigerad av T.H.G 2025-10-29 kl. 13:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in