Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-09-04, 19:30
  #1
Medlem
Nagaxs avatar
Jag och mina polare började pröva på hasch för några månada sedan, och har kört 1/2 ggr i månaden sedan dess. Det svåraste tyckte jag var att få i sig skiten - orkade inte inhandla bong, alla försökt till att rulla joints misslyckades totalt och lyckades tom misslyckas med att dra det i pipa. Men så läste min polare om ett mkt enkelt sätt: Dra en nål genom ett sudd, sätta en haschbit på nålen och dra ett glas över, tända på biten direkt och dra i sig röken rent.

Funkade bäst hittils, men efter att ha läst att nybörjardosen ska ligga runt 0.2-0.3g så började jag undra eftersom vi var tvungna att dra runt 1 g. Funkar detta bra eller är det haschet som suger?
Citera
2006-09-04, 19:35
  #2
Medlem
stipkovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nagax
Jag och mina polare började pröva på hasch för några månada sedan, och har kört 1/2 ggr i månaden sedan dess. Det svåraste tyckte jag var att få i sig skiten - orkade inte inhandla bong, alla försökt till att rulla joints misslyckades totalt och lyckades tom misslyckas med att dra det i pipa. Men så läste min polare om ett mkt enkelt sätt: Dra en nål genom ett sudd, sätta en haschbit på nålen och dra ett glas över, tända på biten direkt och dra i sig röken rent.

Funkade bäst hittils, men efter att ha läst att nybörjardosen ska ligga runt 0.2-0.3g så började jag undra eftersom vi var tvungna att dra runt 1 g. Funkar detta bra eller är det haschet som suger?

varför frågar du inte bara nån polare som vet, eller kranen, hur man gör en bong? dom flesta som håller på med cb vet hur man gör.
Citera
2006-09-04, 19:40
  #3
Medlem
boxman.bomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nagax
Funkade bäst hittils, men efter att ha läst att nybörjardosen ska ligga runt 0.2-0.3g så började jag undra eftersom vi var tvungna att dra runt 1 g. Funkar detta bra eller är det haschet som suger?

Nog ditt röka som inte är det allra bästa. Så länge du får i dig all rök så kan du röka det hur du vill.

Stay high!
Citera
2006-09-04, 19:47
  #4
Medlem
Bourlogs avatar
Försök först fixa bra hasch, eller gräs
Sedan övar du på att rulla ett par joints, för joint är det skönaste enligt mig =)
Om du nu är så jävla lat så du inte orkar rulla så kan du ta och göra en bong, det är inte svårt alls. Ta en 1.5 eller 2liters pet flaska. Jag föredrar 1.5liters... äsch, orkar inte förklrara hur man gör en pet-bong, sök på google så finner du, finns säkert nån tråd här om det också.

Men om du inte orkar göra en bong så kan du ju bara ta en pipa, inte svårt alls. stoppa ner skiten och börja puffa bara
Citera
2006-09-04, 19:48
  #5
Medlem
Stormorfars avatar
Hehe det sättet äger Jag blev rikitgt bäng för första gången med glas... Fast jag sneade iofs men endå...
Det var nog dåligt röka om du behövde runt 1 gram.

http://susning.nu/Hasch
Läs "Intag" Andra stycket.
Citera
2006-09-04, 19:59
  #6
Medlem
Nagaxs avatar
Tackar. Tror jag fortsätter med glas men letar ny säljare Är både otroligt lat samt mkt dålig på att bygga saker rent allmänt så om det här funkar så.
Citera
2006-09-04, 20:09
  #7
Medlem
Toasts avatar
Försök igen med pipa då. Jag förstår inte hur tu kan misslyckas. ta många små bloss liksom, kallas puffa.
Dra ner röken lång i lungorna.
Försök dra ner 80% rök och 20% luft.
Håll inne 5-10 sekunder.
Upprepa...
Upprepa...
Upprepa...

Du kommer lära dig.

Annars kan du träna på att rulla joint men använd tobak istället.
Om dom brinner dåligt kan du knack nederdelen(filterdelen) mot bordet tills den är bra stoppad. Liksom en släppande rörelse.
Citera
2006-09-04, 20:53
  #8
Medlem
Coltraners avatar
Glas är ju nästan jobbigast av de metoderna som nämnts här.

Lär dig rulla en joint! Det är en fröjd att göra när du väl lärt dig och mycket softare att röka med gänget än att stå och trängas runt ett litet glas. De kan man ju nästan inte ens använda längre sedan efteråt (om man då inte vill stå och slita vid diskbänken i 10 min)

Och som föregående talare skrev; hur kan du misslyckas röka ur en pipa. Det är ungefär samma metod som att andas!
Citera
2006-09-05, 01:08
  #9
Medlem
Nagaxs avatar
Jo joints känns definitivt softare... Men stor nackdel är tobak enligt mig, får så feta nickokickar direkt ovan rökare som jag är.

Jag tror vi stoppade haschblandadetobaken lite fel typ..

det kom rök men blev inte bäng direkt.
Citera
2006-09-05, 01:16
  #10
Medlem
yallahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nagax
Jo joints känns definitivt softare... Men stor nackdel är tobak enligt mig, får så feta nickokickar direkt ovan rökare som jag är.


Testa att rosta ciggen innan du meckar ner tobaken, det underlättar om du inte gillar nikotinet. Allt nikotin försvinner ju inte, men litegrann iallafall.
Citera
2006-09-05, 02:44
  #11
Medlem
Bloodhounds avatar
Jävla skitsätt att röka på, lär dig rulla jollar, det kommer du ha nytta av!

Om det är över ditt kompetensområde så finns det utmärkta pipor att köpa, och om det inte funkar rekommenderas att inte röka cannabis.
Citera
2006-09-05, 12:37
  #12
Medlem
Smokey McPots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nagax
Jo joints känns definitivt softare... Men stor nackdel är tobak enligt mig, får så feta nickokickar direkt ovan rökare som jag är.

Jag tror vi stoppade haschblandadetobaken lite fel typ..

det kom rök men blev inte bäng direkt.


Rök haschet rent i pipan då? Ett nät är att föredra, bara att smula ner det och elda. Kan smaka lite starkt, fast jag tycker det är gott iofs.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback