2025-10-13, 12:32
Medlem
Netanyahu åker i eftermiddag med Trump till Egypten för möte med de mäktigaste muslimska länderna. I Sverige skriker sig judehatarna hesa. Samtidigt välkomnas Israel in i värmen och tar stora kliv mot fred med de muslimer som inte är terrorister.
Citera
2025-10-13, 12:39
Medlem
Erik Östs avatar
Dom här demonstranterna är så vänsterblivna att de trodde att nån i deras inkompetenta skrikande och bankande led skulle lyckas skapa fred ist och nu är dom så besvikna att det blev fel person d.v.s Trump!

Vad trodde dom egentligen ? Trodde dom att Hamas-Greta eller nån annan terrorvurmande skrikvänster-ledare skulle fixa biffen ?
Flottillan höll t.o.m på att skada fredsförhandlingarna.

Ja ja det är inte lätt att hantera brustna illusioner när man är okunnig om orsak och verkan i den riktiga världen när man endast lever i en fantasivärld från början till slut!

Varför frågar inte nån journalist med civilkurage Greta eller nån annan kastrullbankande vänsterbliven palestina(upp)tågs- potentat om hen inte är glad nu när det äntligen blivit fred i Gaza ?
Jag kan garantera att Greta iaf får tilt då!
Senast redigerad av Erik Öst 2025-10-13 kl. 12:45.
Citera
2025-10-13, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Om siffrorna IDF hävdar med 13,000 Hamas döda stämmer kan jag väl tycka att dom redan betalat priset för deras terrordåd? Hela Gaza är ju typ totalförstört.

Om det inte räcker så har Trumpeten ställt krav på att Hamas ska ge upp all politisk makt över Gaza i avtalet. Känns väl ganska rimligt tycker jag?
Okej för att återgå till sakfrågan, varför är dessa demonstranternas demonstrerade befogat när lösningar är påväg? Vad mer tycker du ska ha hänt mindre än en vecka efter fredsavtalets överenskommelse?
Citera
2025-10-13, 12:49
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapa-ved
Okej för att återgå till sakfrågan, varför är dessa demonstranternas demonstrerade befogat när lösningar är påväg? Vad mer tycker du ska ha hänt mindre än en vecka efter fredsavtalets överenskommelse?
Ser du några som helst eftergifter för Israel i avtalet?
Citera
2025-10-13, 12:54
Medlem
Svensson500s avatar
Det är dom där jävla SVT dårarna som i flera års tid typ, skickat Israel nyheter till mig som är en bov i dramat. Varför ska SVT hela tiden fokusera på krigszonen Israel nu för när vi har fullt med egna problem i Sverige? Vad är nästa steg? Att visa nyheter på vilken fisk som är störst allätare i Bikini-atollen? Ge oss mer lokala nyheter ni dumma fan som inte fattar bättre!
Citera
2025-10-13, 12:54
Moderator
Diagorass avatar
Tidigare rubrik:
Palestinavänstern gap o skrik vid TV-huset trots fred i Gaza? Vad vill de mera ha???

/ mod
Citera
2025-10-13, 12:57
Medlem
Citat:
Ser du några som helst eftergifter för Israel i avtalet?
Jag ser det absolut viktigaste nämligen en överenskommelse signerad av berörda parter.
Citera
2025-10-13, 13:06
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapa-ved
Jag ser det absolut viktigaste nämligen en överenskommelse signerad av berörda parter.
Innebär väl inte att det är orimligt att vara upprörd över överenskommelsen? Behöver inte heller innebära att man vill ha en ny förintelse.
Citera
2025-10-13, 13:18
Medlem
Citat:
Innebär väl inte att det är orimligt att vara upprörd över överenskommelsen? Behöver inte heller innebära att man vill ha en ny förintelse.
Du har rätt att vara upprörd, men har du synpunkter på att Hamas signerat ett dåligt avtal så är det väl rimligare att fokusera på vafan dom signerat det för? Att du inte vill ha en ny förintelse räknar jag nästan med, däremot så tvekar jag på om du verkligen nöjer dig med en fred
Citera
2025-10-13, 13:19
Medlem
Mittokrats avatar
Palestinavänstern är ett bra ord för det är precis vad det handlar om. Att de vill ta från de rika och ge till de fattiga. Det vill säga ta från Israel och ge till Palestina. Att utradera Israel är en bonus. Och givetvis slutar de inte med dessa protester förrän det har skett. Men jag tar hellre del av sådana protester än att lyssna till MENA-frånvända intellektuella och politiker som med dårars envishet tjafsar om den fåniga drömmen tvåstatslösning.
Citera
2025-10-13, 13:21
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
Tidigare rubrik:
Palestinavänstern gap o skrik vid TV-huset trots fred i Gaza? Vad vill de mera ha???

/ mod

Ja säg det?

När någon , t.o.m journalister , försöker fråga dom säger dom bara "gå härifrån jag pratar inte med dig"!

Äh vi vet vad dom vill ha , dom vill ha alla judars huvud på ett fat , fred är underordnat !
Citera
2025-10-13, 13:24
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
För att bli häktad i Sverige krävs det en åtalspunkt.
Något som inte behövs i Israel.

41 percent of Palestinian child detainees have no charges

https://www.dci-palestine.org/41_per...ave_no_charges

De är inte barnfångar, de är barnsoldater och det var krig så fanns nog en god anledning att i förebyggande syfte inte släppa ut dom i första taget.

En spade är en spade!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in