2025-10-12, 12:52
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Är det omöjligt att faktiskt tala med en människa på STEAM?

Har två konton.

Det ena kommer jag inte åt eftersom jag glömt både nick, mail och lösenord, men jag vet att jag har kontot och har spel på det.
Man borde kunna härleda det med kontonummer.

Har försökt kontakta steam, men utan framgång.
Citera
2025-10-12, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Är det omöjligt att faktiskt tala med en människa på STEAM?

Har två konton.

Det ena kommer jag inte åt eftersom jag glömt både nick, mail och lösenord, men jag vet att jag har kontot och har spel på det.
Man borde kunna härleda det med kontonummer.

Har försökt kontakta steam, men utan framgång.
Testa kontakta Valve istället.
Citera
2025-10-12, 13:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Techbilly
Testa kontakta Valve istället.

Hur?
Citera
2025-10-12, 13:19
Medlem
Citat:
Hur?
På help.steampowered.com
Steam är en produkt, Valve är företaget. Har du köpt spel på kontot du försöker få tillbaka så bör du lägga till kortinnehavarens namn samt de sista fyra siffrorna i kortnumret som användes vid köp, annars blir det svårt.
Citera
2025-10-12, 13:21
Avstängd
Citat:
På help.steampowered.com
Steam är en produkt, Valve är företaget. Har du köpt spel på kontot du försöker få tillbaka så bör du lägga till kortinnehavarens namn samt de sista fyra siffrorna i kortnumret som användes vid köp, annars blir det svårt.

Den där adressen har jag redan varit inne och nosat på. Reder inte ut det. Tror jag fick svar av en robot.
Man borde väl kunna tala med en människa på ett så stort företag.
Citera
2025-10-12, 13:22
Medlem
Citat:
Den där adressen har jag redan varit inne och nosat på. Reder inte ut det. Tror jag fick svar av en robot.
Man borde väl kunna tala med en människa på ett så stort företag.
Du får väl vänta då. Snabbt räknat är det väl ungefär 500 triljarder användare och minst 10% spammar supporten dagligen kan jag tänka.
Citera
2025-10-12, 13:29
Medlem
SnilleFixs avatar
Du måste hitta din Steam CD key och kontakta valve.
Citera
2025-10-12, 13:30
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Du får väl vänta då. Snabbt räknat är det väl ungefär 500 triljarder användare och minst 10% spammar supporten dagligen kan jag tänka.

Om de har "500 triljarder användare" så borde de ha nog med inkomster för att ha råd med en support som hanterar när 10% ständigt har frågor.

Men det är väl som med allt annat idag där dessa megaföretag styr. De har så mycket kunder så om en känner sig illa behandlad och säger upp skiten så har de så många kvar ändå att de inte bryr sig.

Räkna ut hur många de har om TS avsäger sig skiten:
"500 triljarder användare" - 1 = ?
Citera
2025-10-12, 13:36
Avslutad
Långsökt kanske men om du vet med dig att du spelat med någon vän/bekant på just det kontot du är utfryst från kan du ta kontakt med din väns konto från ditt andra, aktiva konto. För att sedan be honom att försöka hitta vad du hette.
Citera
2025-10-12, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Om de har "500 triljarder användare" så borde de ha nog med inkomster för att ha råd med en support som hanterar när 10% ständigt har frågor.

Men varför skulle dom?
99% av användarna klarar av en så enkel sak som att hålla reda på ett lösenord, och dom som inte ens kan hålla koll på sin egen mail måste vara en försvinnande liten procent. Varför skulle dom lägga miljoner på att hjälpa dom få som inte klarar det? Dom användarna kommer alltid att vara en extrem kostnad vilket även dom "vanliga" användarna får stå för.
Citera
2025-10-12, 14:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av n.lite
Men varför skulle dom?
99% av användarna klarar av en så enkel sak som att hålla reda på ett lösenord, och dom som inte ens kan hålla koll på sin egen mail måste vara en försvinnande liten procent. Varför skulle dom lägga miljoner på att hjälpa dom få som inte klarar det? Dom användarna kommer alltid att vara en extrem kostnad vilket även dom "vanliga" användarna får stå för.

Jag är ingen gamernerd. Jag spelar med ett halvår emellan och hade helst sett spel på skivor trots att jag spelat med steam sedan det lanserades runt Half-life 2.
Citera
2025-10-12, 14:35
Medlem
Man får ligga på.
Fick tillbaka ett gammalt konto efter säkert 30 meddelanden.
Dom första svaren var väl nån bot, dom senare kom från nåt indiskt callcenter eller nåt.
Men efter ett jävla tjat så fick jag kontakt med den riktiga supporten och allting löste sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in