2025-10-12, 15:02
Medlem
LadySwedens avatar
Jag skulle inte kalla det "smart drag". Snarare att alla andra alternativ vore stenkorkade.

Går L åt vänster får de inga stödröster, det var löftet att byta från Maggan till UK förra valet som räddade kvar dem.

Blir de Sd-stödjare åker de ur RD, då deras ändå 2% kommer gå till C.

Alltså gör de samma sak som de gjorde förra valet då de också klarade sig kvar.
Citera
2025-10-12, 15:11
Medlem
Onanikrems avatar
Korkat att välja en muhammedan till partiledare. Mitt tipps är att de inte klarar riksdagsgränsen nästa år då de tappar alla stödröster. De är innerstadsliberala kvar som inte ens vet vad Folkpartiet en gång stod för. (Nej, jag har aldrig röstat på Folkpartiet ens en gång, men jag vet vad de stod för) Här kan vi snacka om "folkutbyte om något"

Johan Pehrson kan man säga var smart som lämnade innan korthuset brakade samman totalt.
Senast redigerad av Onanikrem 2025-10-12 kl. 15:14.
Citera
2025-10-12, 16:04
Medlem
Det är nog inte smart att stänga dörrar innan valet. Men är det är bra att väljarna får veta vad som är omöjligt redan innan valet. För det finns förmodligen flera liknande lås. Tex C och V, i alla fall från C. S kommer att behandla V som dörrmatta som de alltid gjort. M&S är uteslutet i fredstid. Svensk politik blir mer och mer fragmenterad och det skulle behövas ändras i regeringsformen så att det blir lättare för en minoritetsregering att bedriva någon form av styrning. Just nu är det ganska tydligt att Tidö inte kommer att sitta kvar efter valet, i alla vall inte av egen kraft. Men inte heller S har något självklart alternativ och måste få ihop något som V och C kan acceptera.
Citera
2025-10-12, 16:48
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
folkpartiet kan återkomma när dom har raggat ihop 4% efter valet

nu är dom inte värda något, inte ens 1 bortkastad stödröst

Vem stödröstar när ett parti har 1%?

De lär åka ur riksdagen pga sin tjurskallighet..
Citera
2025-10-12, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Det blir ingen borgerlig regering utan SD.
Jag hållee delvis med. Jag tror inte att det blir någon borgerlig regering inom öcersådlig tid. Som tur är
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in