2025-10-10, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akistefan1769
Som man har du ingen hjälp och får ofta all den hjälp mot dig, hur klarar män lämna,

Män har också extremt svårt att lämna, gjorts nya studier som visar att en hel del män utsätts för våld i sina relationer.

Sedan finns det hjälper att få, t ex socialtjänstens relationsvåldsenhet, stödlinjen för män, killar.se. Sedan finns det absolut inte lika mycket men den finns.
Citera
2025-10-10, 23:55
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joleenered
Hur off topic kan en tråd bli? Fokusera på ämnet eller byt tråd för fan,

Vem är han?
Har någon hittat atämningsansökan?
Hur långt kom han på utbildningen? (Hur många terminer)

Han verkar ha börjat polisutbildning sep 2024, så allt har skett under första året.
Var det hänt och vem som utsatts vet vi ännu inte, bara att det skett i Växjö kommun.
Flyttade då till studentlägenhet från föräldrarna i Kalmar i mitten av september 2024.
Hade han ”arrangerad” fru som varje helg kom dit städade tvättade, lagade mat, sex?
Då ganska lätt hålla räkning på helger.
Citera
2025-10-11, 01:08
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Poliskarriären ska det stå, pinsamt att särskriva med den avataren. 🙈

Men ja, du har rätt. Han kan glömma att arbeta som polis nu. Faktum är att han kommer få svårt att få nått jobb överhuvudtaget.

Han får sortera muttrar eller sortera kalsonger de sju närmsta åren. Glöm inte det.

Svinet får väl förkortat straff för att han gick på polisskolan. Av nån jävla anledning får ju snutar alltid lägre straff än va de borde få. Det borde vara tvärtom att de fick högre straff.
Citera
2025-10-11, 01:34
Medlem
DarkJustices avatar
Har någon begärt en förundersökning angående honom ännu?
Citera
2025-10-11, 02:13
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkJustice
Har någon begärt en förundersökning angående honom ännu?

En förundersökning får du se när/om åklagaren lämnar in en stämningsansökan om gissningsvis ett par månader.
Citera
2025-10-11, 06:13
Medlem
Flaskpostenss avatar
Undra hur många han rape:at med brickan i handen?
Citera
2025-10-11, 06:34
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Märkligt att han har våldtagit samma kvinna, men varför har inte hon anmält detta efter första gången, skumt har hon varit förståndshandikappad? eller dylikt.

Kan vara ett förhållande.
Där kvinnan inte vågar eller kunnat lämna.
Psyket är bra konstigt
Citera
2025-10-11, 06:36
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakerbock
Fördomsfull som jag är så gissar jag att den misstänkte GM härstammar från icke skidåkande nation.

Tvivlar på det. Möjligt om tjejen är västerländsk. Men är det även en babbe brud kan du glömma att hon anmäler något sådant. Hennes släkt skulle spotta på henne
Citera
2025-10-11, 07:49
Medlem
Men söker man på MrKoll så finns det ju en tjej på samma adress?

Något många verkar missa är att det här troligtvis handlar om en längre relation där offret varit utsatt för fysisk och psykisk misshandel under en längre tid. Då är det inte att ”bara lämna lägenheten”. Tror inte att någon som själv inte varit i en sådan situation kan förstå hur psyket fungerar då.
Citera
2025-10-11, 08:05
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinnen13
Men söker man på MrKoll så finns det ju en tjej på samma adress?

Något många verkar missa är att det här troligtvis handlar om en längre relation där offret varit utsatt för fysisk och psykisk misshandel under en längre tid. Då är det inte att ”bara lämna lägenheten”. Tror inte att någon som själv inte varit i en sådan situation kan förstå hur psyket fungerar då.
Det är en ny flickvän och inflyttad för 2 mån sedan. Det är en tidigare flickvän det handlar om. Jag tror att vi ska vara försiktiga att döma den här mannen i nuläget. Youst saying.
Citera
2025-10-11, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Jag läste bara 54 våldtäkter. Det gjorde att jag reagerade. För som flera andra också påpekat. Blir man våldtagen så stannar man inte kvar och blir det 54 gånger om det är två vuxna individer.

Att misstänkt GM är babbe spelar mindre roll här. Läser man häktningsframställan så har det pågått under ett års tid. Hur kommer det sig att kvinnan inte gjorde något åt saken under ett år? Nej, det rimmar illa i min bok och jag är inte säker på babbens totala skuld. En häktning betyder inte heller att han automatiskt är skyldig, i sådana här fall med sådant straffvärde så blir man häktat.

Rädsla. Förmodligen har han misshandlat, skrämt och hotat henne både psykiskt och fysiskt. Gjort henne livrädd att lämna honom. Och sedan har han haft henne helt i sitt våld och kunnat begå våldtäkt mot henne när helst han vill.
Citera
2025-10-11, 08:51
Medlem
Har de bara knullat 50 ggr på ett år eller är dessa våldtäkt och de andra okej? Det verkar inte trovärdigt om man medverkar till det brott man anmäler för. Varför gick hon inte ifrån honom och varför anmälde hon inte långt tidigare? Tror snarare att allt är hämnd från kvinnan att han kanske ville lämna henne eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in