Citat:
Ursprungligen postat av
MrFishboy
Hur många muslimer i ett västeuropeiskt land skulle motsätta sig jihadist-terrorister? Det tysta medgivandet är många gånger värre än direkta handlingar. Att inte fördöma terrorism är i sammanhanget att acceptera den, att jämföra med t.ex. anti-islamistiska företeelser; ”Efter Utöya var Sverigedemokraterna oerhört tydliga. Vi har ingen koppling till några antiislamistiska rörelser som bejakar våld. Jimmie Åkesson sa att han aldrig skulle komprommissa med de värdena.” SD blev utsatta för guilt by sssociation och besvarade direkt med ett fördömande. Förekommer samma fördömande från moskéer och imamer?
Tyvärr tror jag att det finns en risk att terrorismen kan öka, som exemplet från Belgien, Palestinafrågan är inte löst i och med fredssamtal. Det finns fortfarande grupper som anser att den inte är löst förens muslimer styr hela regionen: ”från floden till havet.”
Det du och dina fränder väljer att inte säga är att jihadisterna mördar människor som är muslimer, och inte enbart folk från andra religioner.
Ni väljer att bortse från att islam är en mycket splittrad religion; där de två stora grupperna shia och sunni inte är vänner, milt uttryckt. Det finns också en mängd mindre grupper.
Precis som inom kristendomen finns det inom islam människor som håller hårt på religionens regler och det finns de som inte gör det.
Det är knappast ett realistiskt scenario att alla muslimska grupperingar skulle sluta fred med varandra och enas, så snart de kommer till ett västeuropeiskt land.
Varför kommer muslimer hit? Jo, för att undgå förtryck från andra muslimska grupper i sina resp hemländer.
Jag har magisterexamen i religion från universitetet; jag har de kunskaper som du och dina meningslikar inte har.
Och för att förekomma dig: jag är fullt medveten om att din åsikt är att den kunskap jag har är falsk och är ett resultat av den muslimska indoktrineringen som förekommer överallt i samhället. En indoktrinering som bara du och dina meningslikar ser och förstår.
Är du bekant med några muslimer? Det är jag, och vi har en ingift muslim i släkten, sedan ungefär 50 år tillbaka.
Jag är bekant med flera muslimska familjer och har haft flera muslimska arbetskamrater.
Jag inser att jag aldrig kommer att kunna övertyga dig. Det är heller inte min ambition.
Er retorik skapar ingen opinion för er sak. Ni tror att ni har ”hela svenska folket” med er. Ni bortser från en väsentlig bit. Folk röstar i valen inte på de partier som omfattar era uppfattningar; AFS och NMR får inte folkets röster.
Och bespara mig argumentet att folk är lurade av politikerna som vill göra Sverige till ett islamskt land och att det bara är ni som förstår det.
Och bespara mig argumentet att inga svenskar röstar längre. Enkel statistik från valen visar att den uppfattningen är fel.
Vilket är ert nästa argument? Valfusk?