• 1
  • 2
2025-10-08, 23:23
Medlem
På Reddit finns det mångabridar i 18-30 års åldern som visar sig nakna. Antar att många av dom har Onlyfans eller liknande.

En del av dom är väldigt smala och på gränsen till anorektiska, vissa är anorektiska. Det hade varit roligt att driva med dom och få dom och tro att dom är feta, spä på deras ätstörningar. Motivera dom att gå ner i vikt ännu mer fastän dom redan är väldigt smala. Dom uppdaterar ju dagligen sina sidor med nakenbilder och klipp. Det hade varit kul att se hur någon bara blir smalare och smalare för varje vecka, tills det bara återstår skinn och ben.

Är det olagligt att göra det???

Jag kan nämna att jag aldrig gjort det, men skulle vilja göra det. Men jag vill inte begå brott. Förvisso bor ju dom flesta runt om i världen. Ex USA. Men ändå. Min fråga är om det är olagligt??

Om jag exempelvis säger:
"Du ser helt okej ut men du hade sett sjukt snygg ut om du gick ner 10 kg, då framhävs ditt kindben osv"
Senast redigerad av Pundedu 2025-10-08 kl. 23:29.
Citera
2025-10-08, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Så du vill inte begå något brott, du vill bara våldta någon psykologiskt, gärna en tjej som redan är utsatt för att må dåligt då du är patetisk och sjuk i huvudet?

Vet inte, är säkert inte brott. Men vi får hoppas att säpo redan håller lite koll på dig.
Jag vill inte göra nått som kan leda till en dom.
Citera
2025-10-09, 00:25
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Driva till att gå ner i vikt och att helt och fullt ut kontrollera henne, styra henne och skratta åt henne.

Men svara på frågan istället. Vi pratat juridik här!

Kort svar: Det är olagligt både här i Sverige och ganska så blev det även olagligt med detta utomlands. Men om du tror att du "kontrollerar" folk igenom att behandla dem såhär. Så förstår jag varför du inte vill prata mer om din patetiska lilla mongo läggning.
Citera
2025-10-09, 02:39
Medlem
GormDenGamles avatar
Låter som ”Grovt vållande till annans död”.

Enligt 3 kap. 7§ i brottsbalken, ger det fängelse mellan 1-6 år.

Senast redigerad av GormDenGamle 2025-10-09 kl. 02:43.
Citera
2025-10-09, 02:46
Medlem
Låter långsökt att du skulle bli dömd för något brott eftersom det inte föreligger något hot men som vanligt:

Är det snällt?
Är det hjälpsamt?
Är det ömsesidigt?

Annars låt bli så blir du en bättre person.
Citera
2025-10-09, 02:50
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alreadyexperienced
Låter långsökt att du skulle bli dömd för något brott eftersom det inte föreligger något hot men som vanligt:

Är det snällt?
Är det hjälpsamt?
Är det ömsesidigt?

Annars låt bli så blir du en bättre person.

Bara för att han inte hotar, betyder inte det att ett brott inte har begåtts.
Citera
2025-10-09, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Bara för att han inte hotar, betyder inte det att ett brott inte har begåtts.

Vilket brott menar du han skulle begå?
Citera
2025-10-09, 02:56
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Vilket brott menar du han skulle begå?

Det krävs ofta uppsåt för att en viss handling ska vara straffbar. Det finns tre olika sorters uppsåt. En av dessa är:

· Likgiltighetsuppsåt - Innebär att gärningsmannen är medveten om en risk men genomför brottet ändå. Gärningsmannen är alltså likgiltig inför de eventuella konsekvenserna av handlandet. Uppsåtsformen utgör uppsåtets nedre gräns (se t.ex. NJA 2004 s. 176 som handlar om detta).

Likgiltighetsuppsåt innebär att gärningsmannen insett att det fanns en risk för en viss följd, men varit likgiltig inför att följden skulle inträffa medan medveten oaktsamhet innebär att gärningsmannen inser risken för en följd, men denne är (till skillnad mot likgiltighetsuppsåtet) inte likgiltig inför att följden inträffar.

En handling som begås med likgiltighetsuppsåt anses som brottslig medan en handling som begås med medveten oaktsamhet inte alltid räknas som brottslig. För vissa brott är det dock tillräckligt med oaktsamhet för att straffansvar ska aktualiseras.

https://lawline.se/answers/vad-ar-sk...ten-oaktsamhet
Citera
2025-10-09, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Det krävs ofta uppsåt för att en viss handling ska vara straffbar. Det finns tre olika sorters uppsåt. En av dessa är:

· Likgiltighetsuppsåt - Innebär att gärningsmannen är medveten om en risk men genomför brottet ändå. Gärningsmannen är alltså likgiltig inför de eventuella konsekvenserna av handlandet. Uppsåtsformen utgör uppsåtets nedre gräns (se t.ex. NJA 2004 s. 176 som handlar om detta).

Likgiltighetsuppsåt innebär att gärningsmannen insett att det fanns en risk för en viss följd, men varit likgiltig inför att följden skulle inträffa medan medveten oaktsamhet innebär att gärningsmannen inser risken för en följd, men denne är (till skillnad mot likgiltighetsuppsåtet) inte likgiltig inför att följden inträffar.

En handling som begås med likgiltighetsuppsåt anses som brottslig medan en handling som begås med medveten oaktsamhet inte alltid räknas som brottslig. För vissa brott är det dock tillräckligt med oaktsamhet för att straffansvar ska aktualiseras.

https://lawline.se/answers/vad-ar-sk...ten-oaktsamhet

Jo men att bli dömd för tyckande t ex du är finare med tydligare käkben har jag svårt att se någon bli dömd för såvida gärningsmannen inte erkänner uppsåtet.
Citera
2025-10-09, 03:45
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Jo men att bli dömd för tyckande t ex du är finare med tydligare käkben har jag svårt att se någon bli dömd för såvida gärningsmannen inte erkänner uppsåtet.
Det skulle ju kunna röra sig om ofredande om det handlar om förolämpningar om att någon är fet och borde banta. Ett enstaka tillfälle är väl tveksamt om det når upp till ofredande. Men TS har ju någon plan att fortsätta trakassera kvinnorna över tid.

I sak spelar det väl förvisso ingen roll om det är förolämpningar eller komplimanger man sysslar med. Man kan inte spamma någon hur mycket som helst om deras fina käkben heller.
Citera
2025-10-09, 07:16
Medlem
Citat:
Jag vill inte göra nått som kan leda till en dom.

Det är fullt lagligt.
Citera
2025-10-09, 07:42
Medlem
Citat:
På Reddit finns det mångabridar i 18-30 års åldern som visar sig nakna. Antar att många av dom har Onlyfans eller liknande.

En del av dom är väldigt smala och på gränsen till anorektiska, vissa är anorektiska. Det hade varit roligt att driva med dom och få dom och tro att dom är feta, spä på deras ätstörningar. Motivera dom att gå ner i vikt ännu mer fastän dom redan är väldigt smala. Dom uppdaterar ju dagligen sina sidor med nakenbilder och klipp. Det hade varit kul att se hur någon bara blir smalare och smalare för varje vecka, tills det bara återstår skinn och ben.

Är det olagligt att göra det???

Jag kan nämna att jag aldrig gjort det, men skulle vilja göra det. Men jag vill inte begå brott. Förvisso bor ju dom flesta runt om i världen. Ex USA. Men ändå. Min fråga är om det är olagligt??

Om jag exempelvis säger:
"Du ser helt okej ut men du hade sett sjukt snygg ut om du gick ner 10 kg, då framhävs ditt kindben osv"
Nej det är inte olagligt, kör på!
Det är din åsikt du beskriver, yttrandefrihet kallas det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in