• 1
  • 2
2025-10-07, 00:00
Medlem
Det finns många fina invandrare som är i det militära nu liksom svenskar. Men jag gissar att det finns många i Sverige som inte fattar att de måste försvara Sverige om landet blir anfallet och med sitt liv?
Citera
2025-10-07, 00:06
Medlem
argaangelicas avatar
Då finns ju möjligheten att åka till mitt andra land som är ett NATO-land. Blir lite mindre standard men tryggt. En har ju valmöjlighet, att panga och leka i skogen är ju inget en vill. Hur många svennar vill leva som i Ukraina nu? Tänk även dom som flytt från krig i andra länder.
Citera
2025-10-07, 00:07
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Det finns många fina invandrare som är i det militära nu liksom svenskar. Men jag gissar att det finns många i Sverige som inte fattar att de måste försvara Sverige om landet blir anfallet och med sitt liv?
Så mycket kärringar som det numera finns, av båda kön, i det här landet så lär vi aldrig få ihop till ett försvar värt namnet.
Citera
2025-10-07, 00:07
Medlem
Crabbofixs avatar
hur ska det gå till, sverige är ju en avväpnad nation

det enda som inte är förbjudet är vattenpistoler och det är förmodligen bara en tidsfråga innan dom förbjuder det också
Citera
2025-10-07, 00:08
Medlem
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Då finns ju möjligheten att åka till mitt andra land som är ett NATO-land. Blir lite mindre standard men tryggt. En har ju valmöjlighet, att panga och leka i skogen är ju inget en vill. Hur många svennar vill leva som i Ukraina nu?

ja huvudsaken är att du klarar dig, skit i alla andra.

länge leve solidariteten
Citera
2025-10-07, 00:09
Medlem
kalkryggars avatar
Sverige är inte ett dugg redo som en ensam part. Vi är ihop med NATO ganska redo. Men vi alla hoppas på att politikerna jobbar på att lösa det. Förhoppningsvis så är vi okej redo om 5-6 år i alla fall. Är det möjligt?
Citera
2025-10-07, 00:34
Medlem
kyrkstockens avatar
Negern som var partiledare i folkpartiet skulle ju dra till norge om det blev krig.

Varför startar någon en sådan här tråd?
Citera
2025-10-07, 00:35
Medlem
DenverAirports avatar
Citat:
Då finns ju möjligheten att åka till mitt andra land som är ett NATO-land. Blir lite mindre standard men tryggt. En har ju valmöjlighet, att panga och leka i skogen är ju inget en vill. Hur många svennar vill leva som i Ukraina nu? Tänk även dom som flytt från krig i andra länder.

Nej, det är olagligt vid krig.
Från och med det år du fyller 16 till och med det år du fyller 70 är du totalförsvarspliktig och måste bidra till totalförsvaret vid krigsfara och krig. Totalförsvarsplikt gäller alla svenska medborgare, både de som bor i Sverige och i utlandet. Totalförsvarsplikten gäller även utländska medborgare som bor i Sverige.

Du som har totalförsvarsplikt är skyldig att tjänstgöra inom totalförsvaret antingen som värnpliktig, civilpliktig eller allmänt tjänstepliktig. Om du vägrar att utföra totalförsvarsplikt kan du dömas till böter eller fängelse. Vid höjd beredskap kan du få upp till fyra års fängelse om du vägrar att utföra totalförsvarsplikt.
https://www.krisinformation.se/forbe...lforsvarsplikt

Till skillnad från Ukraina så gäller det även kvinnor i Sverige.
Citera
2025-10-07, 00:36
Medlem
Gray.Eminences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Så mycket kärringar som det numera finns, av båda kön, i det här landet så lär vi aldrig få ihop till ett försvar värt namnet.

Så är det kanske, du kanske är en av de där "kärringarna" som inte ens vågar ta i ett skapladdat vapen?
Citera
2025-10-07, 00:41
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Nej, det är olagligt vid krig.
Från och med det år du fyller 16 till och med det år du fyller 70 är du totalförsvarspliktig och måste bidra till totalförsvaret vid krigsfara och krig. Totalförsvarsplikt gäller alla svenska medborgare, både de som bor i Sverige och i utlandet. Totalförsvarsplikten gäller även utländska medborgare som bor i Sverige.

Du som har totalförsvarsplikt är skyldig att tjänstgöra inom totalförsvaret antingen som värnpliktig, civilpliktig eller allmänt tjänstepliktig. Om du vägrar att utföra totalförsvarsplikt kan du dömas till böter eller fängelse. Vid höjd beredskap kan du få upp till fyra års fängelse om du vägrar att utföra totalförsvarsplikt.
https://www.krisinformation.se/forbe...lforsvarsplikt

Till skillnad från Ukraina så gäller det även kvinnor i Sverige.

Mitt andra påbrå samarbetar inte med Sverige. Varför skulle vi försvara en rasistisk regering? Varför eller orka bry sig? Att försvara ett land som blir mer och mer rasistiskt?
Citera
2025-10-07, 00:54
Medlem
Citat:
Mitt andra påbrå samarbetar inte med Sverige. Varför skulle vi försvara en rasistisk regering? Varför eller orka bry sig? Att försvara ett land som blir mer och mer rasistiskt?

Det är landet och folket du ska försvara, regeringen kan du skita i!
Citera
2025-10-07, 00:54
Medlem
DenverAirports avatar
Citat:

Bäst du lämnar redan nu för när det börjar hetta till stängs gränsen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in