2025-10-06, 19:20
Medlem
Finns det något parti som har gapat och skrikit så mycket om den vite mannens dåliga ledarskap som Sverigedemokraterna?

Reinfeldt och Löfven, två vita män, två auktoritära ledare som styrde Sverige i många år. Och vem har klagat på dessa två ledare mest?
Jo, Sverigedemokraterna!

Inget annat parti har klagat så mycket på den vite mannens starka ledarskap.
Det gapas och skriks året om på alla propaganda kanaler.

Frågeställning:

Varför har SD så svårt acceptera auktoritärt ledarskap?

Vi behöver starka vita män som kan leda landet.
Eller ska vi ha någon blåhårig feminist som styr landet i botten?

Jag tycker SD borde visa mer undergivenhet och lydnad mot de starka ledare som gjort Sverige till kanske bland det bästa landet i världen.
Citera
2025-10-06, 19:25
Medlem
SkattefriZons avatar
SD tolererar tillochmed att deras ledare leds av andra ledare i Israel så jag håller inte med.
Citera
2025-10-06, 19:35
Medlem
Onanikrems avatar
Ingen av dem var auktoritärt ledarskap. Reinfeldt lurade bara en hel del arbetare att rösta på det "nya arbetarpartiet" Löfven blev bara inknuffad på en plats han inte borde varit på. Övertygad om han är en bra människa, men han var ingen partiledare och blev ingen bra stadsminister.

Är det dessa två du refererar till "auktoritärt ledarskap" Tycker jag du skall googla Gösta Boman, Olof Palme och tom. Göran Persson. Dessa hade auktoritet, om än inte alltid den bästa politiken.

Reinfeldt skulle inte ens få pissa på min utkastade julgran från i fjol. Löfven skulle jag kunna dricka en bärs med, men han var aldrig en auktoritet, fel gubbe på fel plats.
Citera
2025-10-06, 19:45
Medlem
Om man rent krasst ser på vilka partier som har svårast med sina ledare så är det väl ganska klart att L och MP ligger sämst till.

L där springer alla åt varsitt håll hela tiden och bryr sig inte om ledaren överhuvudtaget.

MP där ser man till att de alltid är två för att minska risken en stark ledare drar åt ett håll. Följaktligen har MP inget emot alls att ha höga miljökrav på Sverige samtidigt som man vill att befolkningsmängden i Sverige ska explodera med de miljökonsekvenser det blir.
Citera
2025-10-06, 20:03
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Om man rent krasst ser på vilka partier som har svårast med sina ledare så är det väl ganska klart att L och MP ligger sämst till.

L där springer alla åt varsitt håll hela tiden och bryr sig inte om ledaren överhuvudtaget.

MP där ser man till att de alltid är två för att minska risken en stark ledare drar åt ett håll. Följaktligen har MP inget emot alls att ha höga miljökrav på Sverige samtidigt som man vill att befolkningsmängden i Sverige ska explodera med de miljökonsekvenser det blir.
Svårast tycker jag sossarna har, de sänkte sin egen partiledare internt med skott i ryggen. (Juholt) Inte för jag tror han blivit någon, men han fick aldrig chansen. Sänkt av sina egna.

Väldigt fult spel som pågår bakom kulissen hela tiden.
Och nää, jag är inte sosse, men håller koll på motspelarens pjäser, det är normalt.
Citera
2025-10-06, 20:19
Medlem
Onanikrems avatar
Åkesson är en auktoritet, i princip hela SD står och faller med honom.
Bäva för den dagen han drar sig tillbaka. Svårt att finna en så skicklig politiker igen, skulle säga han är en på millionen eller mer.
Citera
2025-10-06, 20:25
Medlem
Måhända..,
Ett parti med allsköns opportunister tillåter väl inte andra att tuppa upp sig för mycket?

Medan ultrahögern SÖKER med ljus och lykta efter karismatiska ledarfigurer
Och gushelov misslyckas kapitalt i majoriteten av fallen
Senast redigerad av rantaplan 2025-10-06 kl. 20:52.
Citera
2025-10-06, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StraffknullaMig
Finns det något parti som har gapat och skrikit så mycket om den vite mannens dåliga ledarskap som Sverigedemokraterna?

Reinfeldt och Löfven, två vita män, två auktoritära ledare som styrde Sverige i många år. Och vem har klagat på dessa två ledare mest?
Jo, Sverigedemokraterna!

Frågeställning:

Jag tycker SD borde visa mer undergivenhet och lydnad mot de starka ledare som gjort Sverige till kanske bland det bästa landet i världen.

Sd är ett skitparti med en partiledare som aldrig är närvarande, de skriker och gapar om allt ett gäng losers!
Citera
2025-10-07, 10:53
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StraffknullaMig

Jo, Sverigedemokraterna!

Frågeställning:

Auktoritärt ledarskap skulle gestaltas av Löven och Reinfeld? Den siste landsfader vi hade, oavsett vad man tycker om honom, var Göran Persson.

Sen verkar du ju lite förståndshandikappad om du tror att SD är för vänsterliberalism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in