2025-10-08, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Har skillnaderna minskat i muskelstyrka mellan män och kvinnor? Jämfört med när? Och hur stora var skillnaderna då?

Och skulle du kunna citera de inläggen vari du tycker jag har påstått saker som att kvinnor generellt sett kan lyfta lika tungt som män eller springa lika snabbt?

Maskiner har i mångt och mycket ersatt muskelstyrka.
Citera
2025-10-08, 16:25
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Japp helt korrekt, eftersom kvinnor tar större ansvar för familjen än män så halkar kvinnors löner efter i och med barnskaffandet. Plus att kvinnors arbete inte värderas lika högt som mäns programmerande osv. Generellt sett. Och eftersom kvinnor oftare än män innehar sk ”kontaktjobb” och för att kvinnor tar större ansvar för familjen + förvärvsarbetar så blir fler kvinnor än män sjukskrivna pga stressrelaterade sjukdomar.

Och långtidssjukskrivningarna för allvarliga sjukdomar som autoimmuna sjukdomar och liknande ”leder” kvinnor också eftersom fler kvinnor än män drabbas av olika autoimmun sjukdomar.

Du har jättebra slutledningsförmåga.

Hur mycket kostar kvinnor (och barn) per år? Mäns kriminalitet kostar samhället 200+ miljarder per år, hur mycket mer tror du kvinnor (och barn kostar)?

Tänker du att det kanske är en kostnad samhället är berett att ta? Eller ska vi deportera kvinnor? Till Gulagläger kanske? Har för mig att du har en fru som är kirurg och x antal döttrar? Bara väck med dem, de är inte lönsamma.
Det är inte samma sak att kvinnor får mest bidrag, är mest sjuka, och att de inte är lönsamma. Man ska kunna diskutera bidragen enskilt. Att alla kvinnor jobbar i Sverige är en delanledning till att Sverige har hög BNP. Kvinnor jobbar hårt och är villiga att offra sin kropp och hälsa för att göra rätt för sig. Det är ju utmärkt, och kanske elakt att ironisera över att ni är så samvetsgranna att ni gör er själva sjuka. Allt jag önskar är att de som blir sjuka hade tagit det lugnare i sitt arbete, som män gör, och fortsatt vara friska.

Jag la mig alltid på kökssoffan efter att jag lagat och ätit middag, som Kronblom. Jag har aldrig sett min fru ligga på sofflocket i hela mitt liv. Gissa vem som blev sjukskriven.
Senast redigerad av Paris24 2025-10-08 kl. 16:28.
Citera
2025-10-08, 16:25
Medlem
Citat:
Det handlar oftast inte om det dumhuvud.

Kvinnor som grupp är hypergama men visst finns det undantag.
Citera
2025-10-08, 16:26
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Maskiner har i mångt och mycket ersatt muskelstyrka.

Har skillnaderna i muskelstyrka minskat mellan män och kvinnor? Jämfört med när? Och hur stora var skillnaderna då?

Och skulle du kunna citera de inläggen vari du tycker jag har påstått saker som att kvinnor generellt sett kan lyfta lika tungt som män eller springa lika snabbt?
Senast redigerad av Jenny9 2025-10-08 kl. 16:31.
Citera
2025-10-08, 16:27
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Kvinnor som grupp är hypergama men visst finns det undantag.

Citera
2025-10-08, 16:29
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Att alla kvinnor jobbar i Sverige är en delanledning till att Sverige har hög BNP. Kvinnor jobbar hårt och är villiga att offra sin kropp och hälsa för att göra rätt för sig. Det är ju utmärkt, och kanske elakt att ironisera över att ni är så samvetsgranna att ni gör er själva sjuka. Allt jag önska är att de som blir sjuka hade tagit det lugnare i sitt arbete, som män, och fortsatt vara friska.

Håller med, det hade varit bra om kvinnor lärde sig att ställa högre krav och dra gränser.
Citera
2025-10-08, 16:33
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Håller med, det hade varit bra om kvinnor lärde sig att ställa högre krav och dra gränser.
Se där att bra mål för feminismen, som hade gjort det bättre för kvinnor. Inte att tvinga män göra kvinnors sysslor. Tvång fungerar inte. Män säger Nej och kvinnor säger Ja och blir sjuka.
Citera
2025-10-08, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Tråden handflar om de radikala vänsterfeministerna och kvinnorna som låter sig påverkas av deras propaganda. Många av dessa har den typen av icke-jordnära yrken.

De fåtal människor jag känner som jobbar med HR, har barn och äkta hälft. Och verkar inte särskilt feministiska. Så vart får du dina uppgifter ifrån att HR skulle bestå av radikala vänsterfeminister utan barn och familj?
Citera
2025-10-08, 16:46
Medlem
Citat:

Varför ska vi låtsas som om kvinnors relationsval är särskilt annorlunda idag? Hypergami lever och frodas – kvinnor fortsätter att välja män med högre status, mer pengar och bättre utseende medan resten av männen får stå utanför. Datingappar är bara senaste verktyget: nu matchar de flesta kvinnor med toppskiktet, och den genomsnittliga mannen har knappt en chans. Är det här feminism eller bara en modern form av överlevnad i patriarkatet? Vem tjänar egentligen på att befästa samhällets hierarkier – kanske är det dags att prata om kvinnors ansvar när valet av partner cementerar ojämlikheter istället för att riva dem.
Citera
2025-10-08, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Gäller allt detta du tycker även om parterna har gått isär men ena parten tar hand om barnen helt och hållet?

Nej, har ett par gått isär så lever de ju separata liv. Och då kommer båda behöva jobba. För att kunna försörja sig själv och barnen. Den som inte har barnen alls kommer dock betals underhåll, men det går ju till barnen. Den som har barnen behöver ju jobba ändå. Svårt att överleva på 2000 (underhållet) i månaden.

Men är man gifta/samboende och den ena är hemma och tar hand om barn, hem och hushåll som hemmafru/hemmaman. Så får ju den som förvärvsarbetar betala tjänstepension och 10 000 till den som går hemma. Det blir en trygghet och säkerhet för hemmafrun/hemmamannen.

Och är det bara en som tar VAB samt går ner i arbetstid, så behöver den som jobbar heltid ge bort 500 per månad i förlorad tjänstepension. Och kanske någon tusenlapp också, för förlorad arbetsinkomst.

Eller så förvärvsarbetar båda och hjälps åt med hem, barn och hushåll.
Citera
2025-10-08, 17:04
Medlem
Citat:
Intressant med en damrövslickare som vill trycka till män. Fick din mamma stryk av din pappa eller anser du att kvinnor inte kan föra sin egen talan?

Skribenten jag skrev till anser att unga kvinnor gott kan jobba som prostituerade. Där bryr han sig inte om att ett sådant yrke verkligen kan påverka de unga kvinnornas möjlighet till familjebildning och barnalstrande.

Samtidigt är han kritisk till att unga kvinnor satsar på andra yrken som faktiskt är förenligt med familjeliv och barnalstrande. Och påstår att dessa unga kvinnor förlorar fertila år och kommer bli olyckliga över vad de har missat när de satsade på karriären. (De unga prostituerade kvinnorna däremot, dessa säger han inget sådant om, att de kanske kommer bli olyckliga när de märker att prostitution är svårt att förena med barnalstrande).

Så nej. Jag trycker inte till män. Jag trycker till denna skribent. Då det är uppenbart vad hans agenda är. Han vill få knulla unga kvinnor. Unga prostituerade kvinnor eller unga kvinnor som skrämts av hans propaganda att de har jättekort fertil tid i livet.

Men unga kvinnor vi inte knulla gubbar som försöker skrämma unga kvinnor om "väggen". Unga kvinnor vet själva mycket väl när deras fertila tid i livet är och när den börjar dala. De kan det där.

Och jag för inte kvinnornas talan. Jag mer skriver ner självklarheter. Det är vad jag gör.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-10-08 kl. 17:09.
Citera
2025-10-08, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, har ett par gått isär så lever de ju separata liv. Och då kommer båda behöva jobba. För att kunna försörja sig själv och barnen. Den som inte har barnen alls kommer dock betals underhåll, men det går ju till barnen. Den som har barnen behöver ju jobba ändå. Svårt att överleva på 2000 (underhållet) i månaden.

Men är man gifta/samboende och den ena är hemma och tar hand om barn, hem och hushåll som hemmafru/hemmaman. Så får ju den som förvärvsarbetar betala tjänstepension och 10 000 till den som går hemma. Det blir en trygghet och säkerhet för hemmafrun/hemmamannen.

Och är det bara en som tar VAB samt går ner i arbetstid, så behöver den som jobbar heltid ge bort 500 per månad i förlorad tjänstepension. Och kanske någon tusenlapp också, för förlorad arbetsinkomst.

Eller så förvärvsarbetar båda och hjälps åt med hem, barn och hushåll.

Eller så skaffar hon 5 barn med 1-5 pappor och mjölkar mammadagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in