Citat:
Ursprungligen postat av
JqsClouseau
Intressant med en damrövslickare som vill trycka till män. Fick din mamma stryk av din pappa eller anser du att kvinnor inte kan föra sin egen talan?
Skribenten jag skrev till anser att unga kvinnor gott kan jobba som prostituerade. Där bryr han sig inte om att ett sådant yrke verkligen kan påverka de unga kvinnornas möjlighet till familjebildning och barnalstrande.
Samtidigt är han kritisk till att unga kvinnor satsar på andra yrken som faktiskt är förenligt med familjeliv och barnalstrande. Och påstår att dessa unga kvinnor förlorar fertila år och kommer bli olyckliga över vad de har missat när de satsade på karriären. (De unga prostituerade kvinnorna däremot, dessa säger han inget sådant om, att de kanske kommer bli olyckliga när de märker att prostitution är svårt att förena med barnalstrande).
Så nej. Jag trycker inte till män. Jag trycker till denna skribent. Då det är
uppenbart vad hans agenda är. Han vill få knulla unga kvinnor. Unga prostituerade kvinnor
eller unga kvinnor som skrämts av hans propaganda att de har jättekort fertil tid i livet.
Men unga kvinnor vi inte knulla gubbar som försöker skrämma unga kvinnor om "väggen". Unga kvinnor vet själva mycket väl när deras fertila tid i livet är och när den börjar dala. De kan det där.
Och jag för inte kvinnornas talan. Jag mer skriver ner självklarheter. Det är vad jag gör.