2025-10-01, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Jag tycker att raka mig är bland det tråkigaste som finns! Hur gör man för att det ska sluta växa skägg så jag slipper både skägg och att behöva raka? Dock är jag inte intresserad om det skulle behövas t ex preparat som lattjar med kroppens produktion av kroppsegna ämnen eller liknande!

IPL (intensive pulse light) är ett alternativ som du kan göra hemma själv. Jag tror folk kallar det laser men det är mer som en blixt.

Jag köpte en billig sådan och försökte några gånger på håret på axlarna men den gick sönder, tror man måste vara rätt ihärdig.

Sen nu när jag kollar så ska de användas på nyrakad hud tror inte jag fattade det då.
Senast redigerad av Trumputin 2025-10-01 kl. 09:14.
Citera
2025-10-01, 17:39
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Tröttnade också på att raka mig för 40 år sedan, därför har jag ett stort vikingaskägg (ansar en gång i månaden ungefär)
Så jobbigt när det börjar klia. Inatt så kliade jag som fan i skägget.
Citera
2025-10-14, 06:07
Avslutad
Lasrar du bort skägget kommer folk uppfatta dig som konstig.

Det är en tydlig manlig könsmarkör, skäggstråna går djupt i huden och ger en mörk skugga i huden.

Tar du bort den skuggan så kommer du se ut som om du inte är könsmogen.

Jag vet detta helt säkert. Det var nämligen så att en transa jag känner berättade att en av de första sakerna som händer när en man tar bort sitt skägg är att folk tror att personen är en ung eller feminin man och slutar lyssna. Man måste höja rösten och det är också en tydlig könsmarkör, det tar tid att lära sig sluta med det.

Det är en av de första sociala skillnaderna du kommer märka, så om du inte har den typen av problem i ditt liv skulle jag nog köpa en bra rakapparat istället.
Senast redigerad av SmarterThanYou 2025-10-14 kl. 06:10.
Citera
2025-10-18, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Jag tycker att raka mig är bland det tråkigaste som finns! Hur gör man för att det ska sluta växa skägg så jag slipper både skägg och att behöva raka? Dock är jag inte intresserad om det skulle behövas t ex preparat som lattjar med kroppens produktion av kroppsegna ämnen eller liknande!
Brännskada 3:e graden
Citera
2025-10-18, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmarterThanYou

Det är en tydlig manlig könsmarkör, skäggstråna går djupt i huden och ger en mörk skugga i huden.

Jag vet detta helt säkert. Det var nämligen så att en transa jag känner berättade att en av de första sakerna som händer när en man tar bort sitt skägg är att folk tror att personen är en ung eller feminin man och slutar lyssna. Man måste höja rösten och det är också en tydlig könsmarkör, det tar tid att lära sig sluta med det.

Det är en av de första sociala skillnaderna du kommer märka, så om du inte har den typen av problem i ditt liv skulle jag nog köpa en bra rakapparat istället.
Helt sant. Ser väldigt pojkaktigt ut att inte ha skäggväxt. Skägg i sig är inte snyggt; och man ser ofta gammal ut - inte minst om det är grått. Men själva skuggan som skäggatråna ger syns ju
Citera
2025-10-19, 08:00
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Tröttnade också på att raka mig för 40 år sedan, därför har jag ett stort vikingaskägg (ansar en gång i månaden ungefär)

Samma här. Bästa jag gjort. Så skönt. Huden mår bättre av det med.
Citera
2025-10-19, 08:07
Medlem
Full-Retards avatar
Ta en tändare och elda upp skägget, om du eldar lite då och då så kommer hårsäckarna att försvinna
Citera
2025-12-03, 22:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SmarterThanYou

Jag vet detta helt säkert.
Nej det vet du inte. Det beror på en massa saker såsom ansiktsform, hur högt testosteron man har, hur gammal man är (ja efter en viss ålder så ser alla helt enkelt fullvuxna ut), ens beteende i övrigt.

Bara googla clean shaved men så kommer du se massa Hollywoodstjärnor som saknar den där skäggskuggan du pratar om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in