Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-29, 22:23
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Örjan
Polaren har precis börjat träna på gym och en kväll när han kommer in i herrarnas omklädningsrum ligger två muslimer på knäna i et hörn och ber till Allah. Är detta vanligt förekommande på gym idag?

Tycker ni det är okej att använda offentliga rum som omklädningsrum till att be?
Se det som ett tillfälle att lokalisera vilka individer du ska hålla dig ifrån. Dessa verklighetsfrånvända psykopater som ligger och ber till något vanföreställande sagoväsen ska man passa sig för.
Citera
2025-09-29, 22:37
Medlem
Citat:
Polaren har precis börjat träna på gym och en kväll när han kommer in i herrarnas omklädningsrum ligger två muslimer på knäna i et hörn och ber till Allah. Är detta vanligt förekommande på gym idag?

Tycker ni det är okej att använda offentliga rum som omklädningsrum till att be?
Jag har jätteproblem med det! Man kan få tro på vilka sagor man vill, men det är obehagligt när man visar det öppet. Håll det hemma, så är det OK, men sprid inte era dumheter. Samma känsla som när man drabbas av pridetåg.
Citera
2025-09-29, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Hur ställer du dig då till att ett antal fotbollsspelare gör korstecknet innan de exempelvis lägger en straff?
En fotbollsmatch är ingen religiös tillställning, platsen måste väl ses som allmän i sammanhanget, och inte sällan ses matcherna av miljontals människor.
Är det för att visa att de är "mer kristna"?
Jag skäms varje gång jag ser det. På riktigt, jag tycker det är genant och pinsamt, samt fyller på min avsky mot de enskilda spelarna.

Varför skulle den spelarens gud vara så god att han ska belöna sin slav med att få göra ett mål, när även målvakten tillber honom? Tror man på en gud så finns det väl bättre ställen att vädja till honom än för egen vinnings skull mot andra människor? Patetiskt!
Citera
2025-09-29, 22:53
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Som kristen har jag inte problem med att de ber till Gud så länge de inte har problem med hur jag väljer att följa Jesus. Kan väl dock tycka att det är lite udda att be till Gud med en massa nakna människor runtomkring..

+1. Kan ju tycka det är lite bra också. Jag menar ber inte varje dag. Har liksom mitt kors runt halsen och ber ibland.
Citera
2025-09-29, 22:57
Avstängd
JagSkaFixaDigs avatar
Citat:
Jag har ingen aning om det är vanligt eller ej, men så länge de inte stör eller sitter i vägen så ser jag inget problem med det.

Attityden som fällde sverige. Islamiseringen går inte längre att stoppa. Det är bara att hålla i sig. Sharia runt hörnet. Högtalare som vrålar ut sitt hatiska budskap likaså.

Tyvärr har de flesta samma attityd. Noll självbevarelsedrift.
Citera
2025-09-29, 22:59
Medlem
Citat:

Detta är inget nytt, redan 2007 hade en somalier fått dispens av chefen att gå och be under arbetstid och ibland flera gånger om dagen Detta skedde i vårat omklädningsrum.
Citera
2025-09-29, 23:38
Medlem
LarryHoovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Det står i deras lilla bok, som de inte läser men refererar till, att de inte får vara andra till besvär vid bön.
Därför behöver de inte hålla på så på offentliga platser, men de vill visa varandra att de är "mer muslimska".

Hur fan är dem till besvär om dem ber i ett hörn av ett omklädningsrum? Udda plats ja men inget besvärligt
Citera
2025-09-29, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
Typisk dum svensk den där "polaren".

Dom där sandnegrerna är ju supersmarta

Hade det inte varit för judiska o kristna uppfinningar hade dom använt vänster hand istället för toa papper. Och om tillgänglig, en Sten för att skrapa
Citera
2025-09-29, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JertAttacken
Detta är inget nytt, redan 2007 hade en somalier fått dispens av chefen att gå och be under arbetstid och ibland flera gånger om dagen Detta skedde i vårat omklädningsrum.

Exakt av denna anledning att bla Ericsson stängt ner all (!) tillverkning o produktion här och flyttar den till låglöneländer.

Utåt hette det kostnadsskäl dvs pga höga lönekostnader i Sverige medan den egentliga orsaken och anledningen, att det inte går att konkurrera med en arbetskraft på 20-50 års sikt och som måste be SAMT röka flera gånger / arbetspass, och som dessutom inte äter eller dricker under en hel månad om året.

(Inside info direkt från styrelserummet!!!!!)
Citera
2025-09-29, 23:44
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Dom där sandnegrerna är ju supersmarta

Hade det inte varit för judiska o kristna uppfinningar hade dom använt vänster hand istället för toa papper. Och om tillgänglig, en Sten för att skrapa

Vad har toalettpapper (inte särskrivna toa papper) med trådstarten att göra?
Citera
2025-09-29, 23:46
Medlem
Gosifs avatar
Så länge dom inte stör.

Var glada att dom inte knackar dörr som vittnena.
Citera
2025-09-29, 23:47
Medlem
Citat:
Vad har toalettpapper (inte särskrivna toa papper) med trådstarten att göra?

Det var en replik på ett föregående inlägg att citat: ”polaren inte var smart i jämförelse med dom bedjande” (sandnegrerna)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in