2025-09-28, 20:31
Medlem
Tänkte köpa lite grejer på H&M:s hemsida, lägger grejerna i varukorgen och påbörjar utcheckning, väljer Klarna som betalmetod och... "Tvyärr, gäster kan inte använda Klarna som betalmetod!"

VAFAN!?

Det enda som erbjuds ej inloggade användare är att mata in kortnummer manuellt (hej 90-tal!) eller Paypal (detta är Sverige, vi använder inte Paypal här!).

Så det blev inget köp för min del och H&M gick miste om mina pengar!

Hur kan ett stort företag misslyckas så kapitalt med sin e-handel år 2025!? Hur många miljoner har man gått miste genom att införa detta krav!?

(Och nej, jag är inte intresserad av att registrera ett konto på H&M!)
Citera
2025-09-28, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medelpunkt
Tänkte köpa lite grejer på H&M:s hemsida, lägger grejerna i varukorgen och påbörjar utcheckning, väljer Klarna som betalmetod och... "Tvyärr, gäster kan inte använda Klarna som betalmetod!"

VAFAN!?

Det enda som erbjuds ej inloggade användare är att mata in kortnummer manuellt (hej 90-tal!) eller Paypal (detta är Sverige, vi använder inte Paypal här!).

Hur kan ett stort företag misslyckas så kapitalt med sin e-handel år 2025!? Hur många miljoner har man gått miste genom att införa detta krav!?

Du får väl gå till HM istället och använda kortet i affären istället då
Citera
2025-09-28, 21:41
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:

VAFAN!?

skriv till hm i stället för på fb
Citera
2025-09-28, 21:42
Avstängd
67arigGubbes avatar
Du är inte betrodd att handla på kredit helt enkelt.
Citera
2025-09-28, 21:55
Medlem
mikaelss avatar
Alla normala människor använder PayPal om det går, även i Sverige.
Bara muppar och WT använder Klarna.

PayPal är som Klarna, fast bra. Och utan den smilande idioten Siemiatkowski, en av få som är lika vidrig som Spoitfys Daniel Ek.
Citera
2025-09-29, 03:00
Medlem
kalkryggars avatar
Klarna är väl något man absolut inte vill använda sig av?

Givetvis skapar man ett konto och handlar för sitt kort eller gärna PayPal om det går.
Citera
2025-09-29, 05:22
Medlem
Spara kortet i din enhet så slipper du lägga in manuellt varenda gång. Känns som du beskriver 90-talet.
Citera
2025-09-29, 06:41
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Förstår ändå inte problemet med att skaffa ett konto. Vem handlar utan konto nu för tiden på en sida/app där möjligheten finns? Sen är ju frågan om det är HM som fiskar fler medlemmar eller om det är Klarna som haft medlemmar som krav när de ingick avtal med varandra... Vilket i sig egentligen inte spelar någon roll... Dessutom kollar man väl alltid upp vilka möjligheter till både frakt och betalning som finns innan man börjar shoppa? Det står klart och tydligt på deras kundservicesida att Klarna bara erbjuds för medlemmar...
Citera
2025-09-29, 06:46
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
Citat:
Paypal (detta är Sverige, vi använder inte Paypal här!).

Använder PayPal flera ggr i månaden.
Citera
2025-09-29, 08:30
Medlem
DrVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Alla normala människor använder PayPal om det går, även i Sverige.
Bara muppar och WT använder Klarna.

PayPal är som Klarna, fast bra. Och utan den smilande idioten Siemiatkowski, en av få som är lika vidrig som Spoitfys Daniel Ek.
Klarna är väl snarare första valet för gemene man. Paypal tror jag har en ytterst liten del i svenska butiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in