Tjena!
Kul att någon flikade in!
Det stämmer att jag tagit en del preparat och på den tiden var det mer specefikt kroppsbyggning som var intresset!
Jag slutade med aas helt enkelt för att de inte va värt risken längre för en hobby som jag inte längre brann för och ärligt talat så borde jag inte börjat med de så ung som jag var
100% safe är inget när de kommer till prestationshöjande preparat, antar att skälet till specifikt peptider framför något annat är för dess läkande egenskaper och stimulering av GH samtidigt som inte stänger ner min egen testo.
Måste medge att jag varit väldigt sugen på att kliva på en lägre dos testosteron ett tag men pga det faktum att jag stänger ned min egenproduktion så är de absolut inte värt det om det inte ska vara långsiktigt och därav ser jag peptider som ett alternativ. Sen får vi se vad framtiden håller
Vilka nackdelar jag tror peptider kan ha är lite svårt att svara på beroende vad du menar med frågan. Långsiktiga nackdelar/effekter kan eventuellt vara att störa min egen kropps förmåga att producera hormoner. Men detta verkar vara inte vara lika stort bekymmer med peptider som de vanliga steroiderna.
Nackdelar som jag kan komma på nu är mängden stick jag behöver sätta på daglig basis jämfört med en olja som bara behöver intas 1-2 gånger i veckan.
Kan även ha negativ effekt på blodtryck. Dyrt i förhållande till resultatet. Samt brist på studier i människor vilket lämnar en gråzon av okända risker förstås.
Citat:
Ursprungligen postat av
Caligarii
vad kostar peptider?
Lite komiskt att du säger att du inte är en "kroppsbyggare" när du liksom brukat alla preperat inom dopning som finns.
Senaste 5 åren har du inte tagit något men ändå börjar du med peptider som inte är klarlagda som 100% safe.
Du slutade med steroider för att?
Vad fick dig att köra på peptider?
Vilka nackdelar tror du att peptider kan ha?