2025-09-25, 17:23
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IanMcEwan
Eftersom företaget är danskt och varan (troligen) måste över sundet om lagret också är beläget i Danmark, är det en rimlig fraktkostnad för ett så tungt paket.
Knappast. Se på Thomann i tyskland.

Men så har thomann också konkurrerat ut alla konkurrenter.

Computersalg har haft många svenska kunder under många år. Borde tagit fram bättre lösningar för länge sedan.
Hade varit en annan sak om det var en udda svensk kund.
Citera
2025-09-25, 17:24
Medlem
exakt samma sak hände oss

köpte en massage"dyna" Ångrade oss direkt nästan .. frakten tillbaka var 1500 kr, mer än vad produkten kostade.. Riktigt fulspel
Citera
2025-09-25, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Lägg ut den till försäljning på Blocket eller Tradera eller liknande för 2500,det är väl bättre att förlora ett par hundra istället för tusenlappar?

Jo tack, jag försökte det, men ingen ville köpa.

Citat:
Ursprungligen postat av AwakeAsFuck
På vilket sätt är den värdelös ? När köpte du stolen. Har det gått 14 dagar ?

https://www.konsumentverket.se/fragor-och-svar/2942147/far-jag-tillbaka-pengarna-for-frakten-nar-jag-angrar-mig/

Efter cirka 30 minuters sittande började jag att få ont i höften och nedre rygg. Nej, det har bara gått 7 dar kanske.

Citat:
Ursprungligen postat av threefifty

köpte en massage"dyna" Ångrade oss direkt nästan .. frakten tillbaka var 1500 kr, mer än vad produkten kostade.. Riktigt fulspel

Precis, det är helt och hållet orimligt.
Senast redigerad av Robeloto 2025-09-25 kl. 17:33.
Citera
2025-09-25, 17:40
Avslutad
Citat:

Är ni också dumma i huvudet och köper hejvilt på nätet utan att kolla returvillkoren?

Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto
Du verkar efterbliven.

Det är inte jag som köper grejer utan att kolla villkoren och sen bölar ut på Flashback

Såna som du och threefifty ska ha förvaltare eller god man eller vad det heter.
Senast redigerad av AlligatorMan 2025-09-25 kl. 17:43.
Citera
2025-09-25, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Du vet att det finns en bro va? Vad skiljer sig frakten med samma sträcka med lastbil på fastlandet?
du vet att det kostar en jävla massa att köra över bron med lastbil...
Trodde du att det var gratis. Jösses jävlar, mycket ska man höra innan öronen trillar av.
Citera
2025-09-25, 18:00
Medlem
Det är väl de svenska fraktreglerna som gör det dyrt? När jag sänt saker till sverige inom eu eller norden så kostar det mer än att skicka det runt halva jorden.
Citera
2025-09-25, 18:03
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:

Det är knappast computersalg eller vilken annan butik som helst som bestämmer vad frakten kostar. Inget "fulspel", kunder som läser villkoren vet att de får betala returfrakt och då göra bedömningen om det är värt att chansa eller bättre att leta upp nån butik i närheten som har liknande produkter.
Citera
2025-09-25, 18:04
Moderator
HelgeBuks avatar
Ekonomi: övrigt --> E-handel, frakt och konsumentfrågor
/Moderator
Citera
2025-09-25, 18:10
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
du vet att det kostar en jävla massa att köra över bron med lastbil...
Trodde du att det var gratis. Jösses jävlar, mycket ska man höra innan öronen trillar av.
Frågan var om du tror det dyrare köra på en bro än en väg?
Citera
2025-09-25, 18:15
Medlem
DenverAirports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Frågan var om du tror det dyrare köra på en bro än en väg?

Broavgift?
Citera
2025-09-25, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja det var ju inget vidare om man ska handla där...

Företag har ju ofta väldigt bra avtal om frakt. Skicka något tungt som privatperson är ju svindyrt.

Brukar annars vara att man kan få använda samma avtal som företaget eller om kanske bättre om man tex köper hos Elgiganten online lämna in returvaran till någon av deras butiker.
Beställde ett antal saker från Temu. Skorna kom i fel storlek , kavajen för liten , samt en skjorta för liten.
Kontaktade dem. Deras svar: Behåll sakerna och slantarna tillbaka ! Är inte PR konsult för Temu
Citera
2025-09-25, 18:34
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto
Efter cirka 30 minuters sittande började jag att få ont i höften och nedre rygg. Nej, det har bara gått 7 dar kanske.

Vilket pjåsk. Dags att träna opp sej lite, det är där skon klämmer.

Btw, du har alltså bara en vecka efter mottagandet av möbeln redan testat Blocket/Tradera och gett upp? Det var snabba ryck. Du får lugna ner dig lite, provsitta fler gånger, och inte känna efter så förb-t.
Efter ett tag känns det prima.
Senast redigerad av Fioehlbaerth 2025-09-25 kl. 18:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in