2025-09-25, 16:27
Medlem
Köpte en ny stol hos computersalg för 2800kr. Stolen var värdelös så skulle skicka tillbaka. Det kostar mig alltså 2000 kr att skicka tillbaka. Jävla idioter.
Citera
2025-09-25, 16:29
Medlem
AlligatorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto
Köpte en ny stol hos computersalg för 2800kr. Stolen var värdelös så skulle skicka tillbaka. Det kostar mig alltså 2000 kr att skicka tillbaka. Jävla idioter.

Vad står det angående returer i deras köpvillkor?
Citera
2025-09-25, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlligatorMan
Vad står det angående returer i deras köpvillkor?

Vet ej, vill inte ens gå in på deras jävla sida nåt mer.
Citera
2025-09-25, 16:41
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Returförsändelse
När ångerrätten eller returrätten utnyttjas måste du själv stå för kostnaderna för att returnera varan, t.ex. returfrakten.
Vissa varutyper kan inte returneras med vanlig transportör, t.ex. vitvaror, storformatsskrivare eller liknande produkter som väger mer än 30 kg.
ComputerSalg A/S kan i dessa fall kontaktas för användning av en av våra samarbetspartners, t.ex. en budfirma eller en specialtransportör,
för retur av varan. Denna fraktkostnad kommer att dras av från varans värde vid återbetalningen av beloppet och förväntas högst uppgå till SEK 3.000 kr + ev. Ötillägg.
https://www.computersalg.se/shopping-policy

Ja det var ju inget vidare om man ska handla där...

Företag har ju ofta väldigt bra avtal om frakt. Skicka något tungt som privatperson är ju svindyrt.

Brukar annars vara att man kan få använda samma avtal som företaget eller om kanske bättre om man tex köper hos Elgiganten online lämna in returvaran till någon av deras butiker.
Citera
2025-09-25, 16:45
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Då får du ju skylla dig själv och har inget att klaga på.

Du måste ju gå in på sidan för att skapa retur eller reklamation.
Citera
2025-09-25, 16:48
Medlem
AlligatorMans avatar
Citat:

Du låter smart!

Jag gjorde det åt dig;
Returförsändelse
När ångerrätten eller returrätten utnyttjas måste du själv stå för kostnaderna för att returnera varan, t.ex. returfrakten.

Det var alltså ditt ansvar att kolla upp vad det kostar att som privatperson skicka en stol innan du köpte.
Senast redigerad av AlligatorMan 2025-09-25 kl. 16:52.
Citera
2025-09-25, 16:54
Avslutad
Eftersom företaget är danskt och varan (troligen) måste över sundet om lagret också är beläget i Danmark, är det en rimlig fraktkostnad för ett så tungt paket.
Citera
2025-09-25, 16:57
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IanMcEwan
Eftersom företaget är danskt och varan (troligen) måste över sundet om lagret också är beläget i Danmark, är det en rimlig fraktkostnad för ett så tungt paket.
Du vet att det finns en bro va? Vad skiljer sig frakten med samma sträcka med lastbil på fastlandet?
Citera
2025-09-25, 17:08
Medlem
AlligatorMans avatar
Citat:
Vem fan kollar upp sånt? Dessutom en prisbelönt stol med 4.8 av 5 i betyg trodde jag skulle duga. Men sista gången jag beställer en stol över internet iaf. De kan köra upp sina 2000 i arslet och jag kommer ge företaget skit så länge jag lever.

Du är gay btw

Citat:
Ursprungligen postat av Xposted
Med den jävla inställningen kan du gott betala!! 🤣

Jag är böjd att hålla med. Något säger mig att det inte är sista gången Robeloto går på pumpen, han verkar vara den typen
Citera
2025-09-25, 17:10
Medlem
Citat:

Sälj den istället.
Citera
2025-09-25, 17:12
Avslutad
Citat:

På vilket sätt är den värdelös ? När köpte du stolen. Har det gått 14 dagar ?

https://www.konsumentverket.se/fragor-och-svar/2942147/far-jag-tillbaka-pengarna-for-frakten-nar-jag-angrar-mig/
Senast redigerad av AwakeAsFuck 2025-09-25 kl. 17:15.
Citera
2025-09-25, 17:15
Medlem
Ichwills avatar
Lägg ut den till försäljning på Blocket eller Tradera eller liknande för 2500,det är väl bättre att förlora ett par hundra istället för tusenlappar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in