2025-09-24, 15:40
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Foton med solbrillor och keps så man inte ser ansiktet.

Selfies enbart eftersom dom inte är sociala.

Foton tagna underifrån så dubbelhakorna täcker 80% utav fotot.

Foton i från när dom var ungdomar.

Ler aldrig, ser förvånade ut eller ser ut som att dom är yra, trots att det är dem själva som tagit fotot.

Man behöver inte gå en fotokurs eller lära sig hur man tar selfies från incfluencers men ska man visa upp sig på sociala medier så kan man väl ändå försöka att se någlunda OK ut?
Citera
2025-09-24, 16:50
Moderator
pbos avatar
Relationer och samlevnad --> Nätdejting
/Moderator
Citera
2025-09-24, 20:58
Avslutad
Jag inser att min profilbild på sätt och vis suger då det alltid är en selfie. Jag framstår säkert som en tråkig och antisocial person när man ser bilden. Men jag kan tyvärr inte göra så mkt åt den saken Så bättre med en bild som suger än ingen bild alls.

Ett tips är att ni tar bilden utomhus. Man får ofta bättre ljus och ser därmed bättre ut på bilden än om man fotar sig själv inomhus.

Håller med om att man bör skippa solbrillorna. Tjejerna vill se våra ögon! Ögat är själens spegel.
Citera
2025-09-24, 23:44
Medlem
Anybodykillers avatar
Jag har aldrig använt dejting sidor men jag har varit singel och haft profilbilder på mina sociala medier.

När jag kollar på de jag haft så är jag ändå rätt nöjd. Men 2 var med solglasögon och 1 med luvtröja men de var alla tagna när jag var i tonåren.
Citera
2025-09-25, 00:30
Medlem
lakritcs avatar
Kanske kan några fler golddiggers bli intresserade av mer intressanta, flashigare bilder, men faktum är att 80% av alla män bedöms ha ett fysiskt utseende under snittet.
Citera
2025-09-25, 02:21
Medlem
Tror du verkligen att det är så stor skillnad mot kvinnor? De har ofta ingen bild alls på sig själv, ofta bara någon naturbild eller bild på mat, om någon bild alls. Har väl i stort sett svept igenom hela landet från norr till söder och kan konstatera att extremt mycket hos kvinnliga profiler var just selfies, ofta på en offentlig toalett, mycket sällan tagna av någon annan. Själv är jag lite av fotograf på hobbynivå och har även sålt en del bilder. Vet att selfies sällan blir bra, kameran är helt enkelt för nära, perspektivet blir fel.
Citera
2025-09-25, 03:32
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Kanske kan några fler golddiggers bli intresserade av mer intressanta, flashigare bilder, men faktum är att 80% av alla män bedöms ha ett fysiskt utseende under snittet.
Hur är det möjligt? 🙂
Citera
2025-09-25, 04:06
Medlem
MyckeSenapSkaDeVas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Hur är det möjligt? 🙂

Du ger människor (kvinnor) i uppgift att betygsätta en mängd personer (män) på en skala mellan 0-10. Kvinnor ger 80 % av männen ett betyg lägre än skalans mitt (5). Enkelt så

MVH lyckligt gift man
Citera
2025-09-25, 09:53
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackBeer
Jag inser att min profilbild på sätt och vis suger då det alltid är en selfie. Jag framstår säkert som en tråkig och antisocial person när man ser bilden. Men jag kan tyvärr inte göra så mkt åt den saken Så bättre med en bild som suger än ingen bild alls.

Ett tips är att ni tar bilden utomhus. Man får ofta bättre ljus och ser därmed bättre ut på bilden än om man fotar sig själv inomhus.

Håller med om att man bör skippa solbrillorna. Tjejerna vill se våra ögon! Ögat är själens spegel.

Det påstås så ja. Men jag tror största anledningen till att folk vill se dig utan solglajjor är för att se om du ser sliten ut eller inte. Vi snubbar har väl inte den möjligheten att liksom sminka upp oss eller?
Citera
2025-09-25, 10:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Det påstås så ja. Men jag tror största anledningen till att folk vill se dig utan solglajjor är för att se om du ser sliten ut eller inte. Vi snubbar har väl inte den möjligheten att liksom sminka upp oss eller?
Kan säkert ligga en del i det du säger.
Citera
2025-09-25, 12:30
Medlem
Staffearas avatar
asså min är ju ändå rätt fin, bild på mig under min fiske tur till spanien med en rejäl fisk å mina finaste glajor. förstår inte varför jajg inte får några matcher
Citera
2025-09-25, 12:56
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jordmuser
Bro hoppas du mår bra! Jag är 45 och singel och har dessutom hårfäste.

Dessa automatiska fördomar som alla har kring singel, åldrar, utseende. Ingen pratar om hyffs, charmen, glimten i ögat och hur långt man kommer genom att bara vara positivt och ha roligt i livet med livet, litet som stort. Ge personer lite chans, det är ju så man hittar guldkornet som är begravt innanför bilderna och de här vanliga upprepande dejting-chattandet. Svårt att få det härliga genom tinderdejtande och autonomiska meddelanden.

Utstrålning och är kul, men vägrar vara någons clown.. "jag vill att du ska få mig att skratta", nej då går man på stand-up.

Jag är en 40+ högt-hårfäste-pappa har aldrig haft problem med kvinnor. Hade dock bar en selfie på tinder när det begav sig haha..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in