Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2025-10-06, 06:52
Medlem
Har de stått på Odenplan och sålt?

Hur har man inte upptäckt dessa tidigare är min fråga
Senast redigerad av Lemmster1997 2025-10-06 kl. 06:55.
Citera
2025-10-06, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemmster1997
Har de stått på Odenplan och sålt?

Hur har man inte upptäckt dessa tidigare är min fråga
I min håla har de stått på torget och sålt. Har sett dem flera gånger. Kanske du aldrig är nere på stan och går förbi platser med torgförsäljning?
Citera
2025-10-06, 07:44
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Om det nu handlar om Gustomera så kolla omsättningsförändringen! Och resultatet.

https://www.allabolag.se/bokslut/gus.../2KIBGAVI5YFWD

Om inte det stinker lång väg så vet inte jag...

Syrianer? Turkar?

https://www.allabolag.se/foretag/gus.../2KIBGAVI5YFWD
Citera
2025-10-06, 10:04
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Gängkriminella kan gå in till valfri butik och kräva att dom gömmer droger/vapen och om butiken säger nej så blir dom hotade och får butiken sönderbombad. Kan det vara något liknande här?

Nya Sverige, gott folk.
Vi har importerat råttor.
Citera
2025-10-06, 10:29
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Håller med dig och andra här. Det är med högsta sannolikhet så att kriminella nätverk använder ostföretagen för att tvätta pengar. Den här typen av företag är svåra att kontrollera om de verkligen säljer något. Det är ju bara att köpa in billig ost, förpacka den och sätta extrema höga priser. Sälja nästan ingenting, slänga bort eller äta osten själv. Vinstmarginalerna sätter man själv eftersom det är noll bekymmer om konkurrensen eller om kunder verkligen köper.

Man kan förmoda att det är de kriminella själva som sätts upp som anställda och uppbär löner. På det viset tvättar de även sin egen historik och förbättrar cv, samt får rätt till a-kassa och så vidare.

Precis så här har det varit. Dom anställda har bestått av lågbegåvade tiktokare som förmodligen åker dit på penningtvätt dom med inom snar framtid. En av dom (Welak) som exposade företaget och mr L först av alla sitter tydligen häktad för vapenbrott. Snart åker väl kärringen nazmije och fettot ramo dit för att ha tagit emot märkliga swishar och tatoti har lömnat landet. Shams lär bli lämnad ifred för hon lät sig knullas av Mr L så henne lär han inte skylla något på.
Citera
2025-10-06, 13:34
Medlem
Åh fan.
Jag köpte ost av dem för ca ett halvår sedan. 250 kronor kostade biten. Jo, det var gott.
Skulle köpa av dem igen för två veckor sedan, men då var de inte där.
Köpte på Ica Maxi istället. Mycket billigare och ingen skillnad i smak.

Ingen mer ost från de där skojarna.
Citera
2025-10-06, 18:28
Medlem
Här hittar vi en del av svaret iallafall :

(FB) Explosion utanför en port till flerfamiljshus. Järfälla (2025-09-06)

Ägaren till Gustomera AB verkar vara yrkeskriminell och förvarar stora mängder narkotika och vapen i sin företagslokal i Spånga. Det sprängdes utanför hans port för ca 1 mån sen. Han ska ha utpressat dessa Tiktokare att jobba för honom då han skänkt gåvor för stora summor på Tiktok.
Citera
2025-10-06, 22:08
Medlem
Sökte jobb på Gustomera tidigare. Sälja ost på torg med 100 % provision, nej tack. Min far såg en gång en säljare från "ostmaffian" Gustomera som jagade efter en person in på Systembolaget när hen inte köpte.
Nej tacka vet jag icke-skojare.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in