Citat:
Ursprungligen postat av
Ichwill
Har man en IQ över 60 så förstår man att man använder sig av en sekundär mejladress.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tuppruskaren
Vet inte vad problemet är, finns massor av tillfälliga epost-tjänster, googla 10min mail.
Citat:
Ursprungligen postat av
che3
Ingen med sitt förstånd kvar reggar sig med sin "viktiga" e mail på FB
Citat:
Ursprungligen postat av
n.lite
Att ha IQ över 60 är väl ett ganska bra baskrav för att få regga sig, eller?
Citat:
Ursprungligen postat av
tempeZZt
Det är ju inte alla som tar så hårt på det här med att hålla sig anonyma och då spelar mailadressen mindre roll.
Det kan finnas massvis med skäl till varför användare inte tänker på anonymitet vid registrering. Det kan finnas folk som är tekniskt okunniga, inte förstår faran med att använda sin egen e-post (främst boomergubbar). Det kan finnas utvecklingsstörda som bor på LSS-boende och som ofta lever i en bubbla m.m. Dessa kan bli illa behandlade som vårdtagare och vilja diskutera sina rättigheter på ett anonymt forum - utan att vårdarna kan straffa dem för att de påtalar maktmissbruk. Det har t.ex. förekommit vårdtagare som blir sexuellt utnyttjade, ska de inte få vara anonyma bara för att de har lägre IQ än oss andra?
Att kunna få vara anonym på ett diskussionsforum ska inte enbart vara förunnat människor som är tekniskt kunniga eller insatta i integritetsfrågor. Vi lever i en tid när allt fler vill avanonymisera nätet, bl.a. kriminella kan vilja ha ut uppgifter på vem som har "golat" på dem eller korrupta tjänstemän/politiker vill slippa visselblåsare som påvisar deras maktmissbruk.
Citat:
Ursprungligen postat av
tempeZZt
Det är ju upp till varje användare om de vill ta bort sin hashade e-postadress i Kontrollpanelen. Den funktionen finns ju.
Det är jättebra att den funktionen finns, men jag ser inte varför hashade e-postadresser ens ska sparas över huvud taget, annat än möjligen som en kortsiktig spärråtgärd vid nyregistrering. Jag anser att alla hashade adresser per automatik borde plockas bort efter iaf. minst tre månader.
Sen anser jag även att vid nyregistrering så bör Flashback uppmana folk att inte använda mailadresser som gör dem spårbara. Man kan tycka att det är självklart, men alla har inte koll på sådana här saker. Det finns nog också många användare som bara registrerar sig för att diskutera någon enskild fråga, sen hänger de kvar här och blir
radikaliserade och börjar se mer och mer av samhällets baksidor och uttrycker mer och mer frustration och kanske hat mot makthavare som vanstyr landet.