2025-09-25, 18:40
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Trappade I flera år. Men Nu senaste sa min psykiatri upp mig för jag mådde "för dåligt" så Nu vet jag inte vem som ska skriva. Min läkare på vc har lovat att han ska lösa det med medicinen.

Ja tyvärr. Det som startade denna snöboll.

Men nej, kan de bara kasta ut en? Det känns ju som VC har sämre koll än psyk.

Så du reagerade illa på antidepp?
Citera
2025-09-26, 14:51
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Men nej, kan de bara kasta ut en? Det känns ju som VC har sämre koll än psyk.

Så du reagerade illa på antidepp?
Ja. Inte VC. Psykiatrin skickade ut mig.

Fruktansvärt. Började med en panikattack och fick massa SSRI, imovane och benso och allt blev bara värre istället för att någon förklarade för mig vad en panikattack var.... Detta var typ 14år sen.
Citera
2025-09-26, 16:33
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ja. Inte VC. Psykiatrin skickade ut mig.

Fruktansvärt. Började med en panikattack och fick massa SSRI, imovane och benso och allt blev bara värre istället för att någon förklarade för mig vad en panikattack var.... Detta var typ 14år sen.

De är galna vad gäller OCD och SSRI. De tror att man måste ha maxdos så de sätter folk på hög dos direkt. Självklart det går åt helvete då. När jag satte in fluvoxamin så började jag med 25 mg varje dag. Man kan gå ännu lägre. Det var en av de mest OK insättningar jag haft. Att bara slänga på SSRI och sedan kontra med benso är helt bisarrt. Det ska inte behöva vara så. En lugn start är det allra bästa.
Citera
2025-09-26, 16:51
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
De är galna vad gäller OCD och SSRI. De tror att man måste ha maxdos så de sätter folk på hög dos direkt. Självklart det går åt helvete då. När jag satte in fluvoxamin så började jag med 25 mg varje dag. Man kan gå ännu lägre. Det var en av de mest OK insättningar jag haft. Att bara slänga på SSRI och sedan kontra med benso är helt bisarrt. Det ska inte behöva vara så. En lugn start är det allra bästa.
Inte så det var för mig. Jag hade knappt OCD på den tiden. Lång historia. Fick för jag hade haft en panikattack (jag trodde jag hade fel på hjärtat) och läkaren skrev ut tabletter istället för att förklara vad som hänt.... Jag var ung och naiv och litade på läkarna på den tiden.

I nuläget är situationen med tjejen värst... En 10p, snyggaste och bästa matchning jag dejtat någonsin som accepterade min ångest och ocd, skrev att hon behövde en paus för hon var utmattad pga jobb och jag flippade totalt istället för att bara acceptera läget (jag brukar vara lugn annars) och så kanske vi hade legat och myst nu men kommer få betala helt galna skadestånd med en sjukpenning på 11k per mån istället och har kontaktförbud. Jag är fullt medveten om att jag har gjort bort mig. Orkar fan inte leva mer. Det här blev för mycket.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2025-09-26 kl. 16:53.
Citera
2025-09-26, 16:54
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Inte så det var för mig. Jag hade knappt OCD på den tiden. Lång historia. Fick för jag hade haft en panikattack (jag trodde jag hade fel på hjärtat) och läkaren skrev ut tabletter istället för att förklara vad som hänt.... Jag var ung och naiv och litade på läkarna på den tiden.

I nuläget är situationen med tjejen värst... En 10p, snyggaste och bästa matchning jag dejtat någonsin som accepterade min ångest, skrev att hon behövde en paus för hon var utmattad pga jobb och jag flippade totalt istället för att bara acceptera läget (jag brukar vara lugn annars) och så kanske vi hade legat och myst nu men kommer få betala helt galna skadestånd med en sjukpenning på 11k per mån istället och har kontaktförbud. Jag är fullt medveten om att jag har gjort bort mig. Orkar fan inte leva mer. Det här blev för mycket.

Oj, då var det helt annorlunda mot vad jag trodde. Jag tror det är bra om du skriver hur symptomen kom, mediciner osv.
Citera
2025-09-28, 19:46
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Jag har bestämt mig för att ge upp livrt. Jag har hängt på Flashback Forum sedan 2007. Tack för all tid. Hej då!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in