2025-09-22, 00:10
Medlem
Hej! Jag har knäckt min gamla förstärkare till min 35 år gamla stereoanläggning, man får väl ge den det att den orkat med alla dessa år. :-) Nu är det så att radion och skivspelaren (lp) är i gott skick, så de kan jag gärna tänka mig behålla när jag köper en ny förstärkare. Men! Bredden på grejerna är 36 centimeter, och det verkar inte gå att hitta en sådan bredd numera!? Kravet är att grejerna ska gå att stapla ovanpå varann, och det kräver samma bredd. Så, finns det någon förstärkare med bredden 36 centimeter, eller är det dött lopp?

Den gamla förstärkaren är en Technics, SU-X101, "stereo integrated amplifier".
Citera
2025-09-22, 00:26
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorvarg
Kravet är att grejerna ska gå att stapla ovanpå varann, och det kräver samma bredd. Så, finns det någon förstärkare med bredden 36 centimeter, eller är det dött lopp?

Du kan stapla grejer ovanpå varandra även om de inte har samma bredd.

Eller menar du kravet är att grejerna ska kunna stå i ett skåp, eller i en rack, som är lite drygt 360 mm invändigt?
Citera
2025-09-22, 05:57
Medlem
Riksreptilens avatar
Om det är en riktig favorit och bara ren kanal dött så kan det vara värt att reparera.
Technics tillfixade saker är oftast skivspelare men fösrksre finns ibland uppe.
Denna för 1000 kr behöver ny kondensotor verkar det som men för 4000 kr finns bättre.
Angåeende bredd så lär det varit något de haft mellan några specifika år.

https://hifitorget.se/visa_annons.php/technics_sa_5150_stereoforstarkare_i_mycket_fint_s kick_218346.htm
Citera
2025-09-22, 12:15
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorvarg
Hej! Jag har knäckt min gamla förstärkare till min 35 år gamla stereoanläggning, man får väl ge den det att den orkat med alla dessa år. :-) Nu är det så att radion och skivspelaren (lp) är i gott skick, så de kan jag gärna tänka mig behålla när jag köper en ny förstärkare. Men! Bredden på grejerna är 36 centimeter, och det verkar inte gå att hitta en sådan bredd numera!? Kravet är att grejerna ska gå att stapla ovanpå varann, och det kräver samma bredd. Så, finns det någon förstärkare med bredden 36 centimeter, eller är det dött lopp?

Den gamla förstärkaren är en Technics, SU-X101, "stereo integrated amplifier".

Den förstärkare som du har finns till salu på EBay.
Om du inte måste ha bredden 36 cm, så skulle jag föreslå att du köper en receiver, har kvar vinylspelaren och säljer radiodelen.
Det finns ju många vettiga receivers, men kolla så att det finns ingång för vinylspelare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in