2025-09-24, 23:50
Medlem
SmalFetLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Ja. Du har rätt. Tyvärr verkar en del väldigt enfaldiga och tror att dessa unga kvinnor är ute efter annat än pengar/uppehållstillstånd. Det är nog i princip ingen av dem, som seriöst vill ha en relation med en 30-40 år äldre man.

Kvinnor måste vara försiktiga så att de inte blir utnyttjade av charmiga män, men det gäller även i motsatt riktning.

Som äldre man är det måhända lätt att tjusas av en ung kvinnas skönhet, men det gäller att använda hjärnan och inte bli lurad och utnyttjad. Allt handlar om sex, pengar eller materiella ting numera och det är bara tragiskt. Att värna om någon annans känslor är för de flesta totalt oviktigt i dagens samhälle, så därför avstår jag hellre än att utmana ödet, då jag har lärt mig att sannolikheten att jag blir lurad, blåst eller utnyttjad är mycket stor.

Att unga kvinnor skulle ha ett genuint och äkta intresse för en man som är 20-30 år äldre är inte naturligt, så då får man använda logiken och förnuftet!!

Bra karl reder sig själv!!
Senast redigerad av SmalFetLagom 2025-09-25 kl. 00:00.
Citera
2025-09-25, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmalFetLagom
Kvinnor måste vara försiktiga så att de inte blir utnyttjade av charmiga män, men det gäller även i motsatt riktning.

Som äldre man är det måhända lätt att tjusas av en ung kvinnas skönhet, men det gäller att använda hjärnan och inte bli lurad och utnyttjad. Allt handlar om sex, pengar eller materiella ting numera och det är bara tragiskt. Att värna om någon annans känslor är för de flesta totalt oviktigt i dagens samhälle, så därför avstår jag hellre än att utmana ödet, då jag har lärt mig att sannolikheten att jag blir lurad, blåst eller utnyttjad är mycket stor.

Bra karl reder sig själv!!
Ja. Det finns det omvända förhållandet. På Kuba är det inte sällan som amerikanska och europeiska kvinnor luras att tro att det är en äkta relation de har med sin kubanske charmör. Oftast har dessa män flertalet kvinnor, som avlöser varandra med att hälsa på på Kuba. Kvinnorna tror dock att de är den enda. För kubanen är detta ett sätt att försörja sig. Inte sällan säljer han en del av ”presenterna” från kvinnorna på svarta marknaden…
Citera
2025-09-25, 08:07
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Ja. Men du har ju själv varit yngre. Jag tycker också att yngre män är vackrare än gråa gubbar… Men att tro att de är mer än ögongodis är väl självbedrägeri. Män verkar i mångt och mycket tro att de fortsätter att vara en gåva till kvinnorna, trots stigande ålder.

Det där är lite lustigt, för själv har jag speglar hemma som talar om för mig att jag är förbrukad på köttmarknaden.
Citera
2025-09-25, 10:01
Medlem
SmalFetLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Det där är lite lustigt, för själv har jag speglar hemma som talar om för mig att jag är förbrukad på köttmarknaden.

Hehe... Du har nog inte bara speglar utan ett skarpt och förnuftigt intellekt som är aktiverat för verkligheten, men alltför många äldre män blir helt förblindade om de har chans på en ung kvinna.

TS i denna tråd hoppas ju att det skall leda till fantastiska äventyr i halmen med en tonårstjej, men det är med största sannolikhet enbart en illusion.
Citera
2025-09-25, 10:40
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmalFetLagom
Hehe... Du har nog inte bara speglar utan ett skarpt och förnuftigt intellekt som är aktiverat för verkligheten, men alltför många äldre män blir helt förblindade om de har chans på en ung kvinna.

TS i denna tråd hoppas ju att det skall leda till fantastiska äventyr i halmen med en tonårstjej, men det är med största sannolikhet enbart en illusion.

Men nu är ju jag typ 60 och har förstått hur landet ligger. Men när jag var i TS ålder (45) så förstod jag jag inte det, utan jag var övertygad om att jag var hur gångbar som helst bland kvinnorna, oavsett ålder på dem. Nej, de mest patetiska snubbarna är nog de mellan typ 45 och 55? Vad tror vi om det?
Citera
2025-09-25, 11:03
Medlem
Citat:
Men nu är ju jag typ 60 och har förstått hur landet ligger. Men när jag var i TS ålder (45) så förstod jag jag inte det, utan jag var övertygad om att jag var hur gångbar som helst bland kvinnorna, oavsett ålder på dem. Nej, de mest patetiska snubbarna är nog de mellan typ 45 och 55? Vad tror vi om det?

Jag vet att kvinnor tror att män tror att bara för att en ung kvinna är attraherad av honom så tror han att alla unga kvinnor är attraherade av honom.
Och att män tror att de blir unga på nytt med en ung kvinna. Inte att han känner sig yngre. Han tror verkligen att han blir yngre.
Citera
2025-09-25, 11:29
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Jag vet att kvinnor tror att män tror att bara för att en ung kvinna är attraherad av honom så tror han att alla unga kvinnor är attraherade av honom.
Och att män tror att de blir unga på nytt med en ung kvinna. Inte att han känner sig yngre. Han tror verkligen att han blir yngre.

Fast när du fortfarande är en man åldersmässigt som TS ändå är (plus att han även ser bra ut på riktigt) så tror jag inte du ser ålder på samma vis, utan det blir mer man träffar kvinna? Nej, problemet kommer väl när du som snubbe kommer in i typ det manliga klimakteriet och kanske blir både impotent och inkontinent?
Citera
2025-09-25, 11:41
Medlem
Citat:
Fast när du fortfarande är en man åldersmässigt som TS ändå är (plus att han även ser bra ut på riktigt) så tror jag inte du ser ålder på samma vis, utan det blir mer man träffar kvinna? Nej, problemet kommer väl när du som snubbe kommer in i typ det manliga klimakteriet och kanske blir både impotent och inkontinent?

Ja, det är ett problem. Patetiska män tror att unga kvinnor vill ligga med honom. Män får inte upp den med unga kvinnor. Säger kvinnor.
Senast redigerad av scaryfoot 2025-09-25 kl. 12:04.
Citera
2025-09-25, 16:28
Medlem
Citat:
Ja. Men det finns äldre män som fortfarande ser sig som erövrare av det motsatta könet. Jag har mött många av den sorten.

Du behöver inte vara ”förbrukad på köttmarknaden”. Du får använda din livsvisdom istället för utseendet.
Citera
2025-10-22, 17:34
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterflex22
Har på något vänster fått kontakt med en 18årig tjej över nätet. Jag är 45. Det var hon som inledde kontakten och jag var väldigt skeptisk till en början, att det var någon typ av scam eller liknande. Vi har nu haft kontakt i många dagar. Hon är attraherad av äldre snygga män och uppenbarligen nymfoman.
Kan med säkerhet säga att det inte är ett scam försök, behöver inte gå in på detaljer om hur, men det är 100% äkta. Vi planerar att ses om några veckor, då vi bor i olika delar av landet. Hon är en mysig, smart, sexgalen snygg tjej som tycker att jag är väldigt snygg tydligen, och för att tuta mitt egna horn lite så stämmer väl faktiskt det. Tar hand om mig och ser bra ut på riktigt.

Jag brottas dock lite om det moraliska kring det här, vi är bägge införstådda i att detta inte kan bli en seriös relation, utan det är rent sexuellt för en tid. Men gör jag fel här? Det är ju helt ok enligt lagen, men känns ändå lite skevt på något sätt. Så nu har min moral och min sexlust ett inre slag och jag vet inte vad som är in eller ut. Själv är jag singel sedan en tid tillbaka.

Fan, vet inte.

Att samhället är fördömade handlar om kvinnors avundsjuka. Bry dig inte om det. Däremot är det lite oroväckande med en mycket ung kvinna som söker sig till män i medelåldern. Det måste inte vara så, men det kan finnas issues. Nymfomani är också ett varningstecken. Det finns röda flaggor här om din historia är sann.

"If it's too good to be true, it usually IS too good to be true...!
Citera
2025-10-22, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masterflex22
Har på något vänster fått kontakt med en 18årig tjej över nätet. Jag är 45. Det var hon som inledde kontakten och jag var väldigt skeptisk till en början, att det var någon typ av scam eller liknande. Vi har nu haft kontakt i många dagar. Hon är attraherad av äldre snygga män och uppenbarligen nymfoman.
Kan med säkerhet säga att det inte är ett scam försök, behöver inte gå in på detaljer om hur, men det är 100% äkta. Vi planerar att ses om några veckor, då vi bor i olika delar av landet. Hon är en mysig, smart, sexgalen snygg tjej som tycker att jag är väldigt snygg tydligen, och för att tuta mitt egna horn lite så stämmer väl faktiskt det. Tar hand om mig och ser bra ut på riktigt.

Jag brottas dock lite om det moraliska kring det här, vi är bägge införstådda i att detta inte kan bli en seriös relation, utan det är rent sexuellt för en tid. Men gör jag fel här? Det är ju helt ok enligt lagen, men känns ändå lite skevt på något sätt. Så nu har min moral och min sexlust ett inre slag och jag vet inte vad som är in eller ut. Själv är jag singel sedan en tid tillbaka.

Fan, vet inte.

Inte ovanligt att det dyker upp 2-3 st killar som bankar skiten av en och rånar en när man bestämt träff med dom! Så var försiktig med hur du går vidare med detta.
Citera
2025-10-22, 19:01
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Alltså träffas man nu naturligt på krogen eller fest så känns det ju inte konstigt och som andra sagt i tråden vem fan bryr sig om vad bittra post-wall kvinnor tycker om saken, det är enbart sura rönnbär. På nätet däremot skulle jag vara jävligt skeptisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in