2025-10-08, 12:10
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av electricstar
Att gnälla och tycka saker är dåligt är nog roligare.. Men varför inte en tråd om saker som EU har gjort som är bra?

Några bra grejer:
- GDPR
- Tvingat Apple att gå över till USB-C
- Förbjuder genmanipulerad mat
- Inte polare med Putin

Kolla England efter Brexit, EU har inneburit massa saker som är väldigr bra som du och jag tar för givna som omedelbart skulle märkas om de försvann. Jag hade en låda vin med mig från Tyskland senast, det hade jag inte fått. Atr köpa beg bil i Tyskland och ta in i Sverige kostar npgra tusenlappar nu och är väldigt enkelt, förr var det dyrt och krångligt. EU gör livet enklare men det ursäktar inte all skit de håller på med.
Citera
2025-11-02, 18:05
Medlem
De borde smöra & serva mer än att vara ett gäng översittare som skapar schismer, de begriper inte riktigt vem som är deras uppdragsgivare som brukligt med politiker.

De är ett köttberg som är på en av de enda positionerna de klarar av att fylla ut.

EU är bra ide men det går inte när överklassen där jag räknar in administratörer har skit i skallbenet.
Citera
2025-11-03, 17:16
Medlem
Citat:
Att gnälla och tycka saker är dåligt är nog roligare.. Men varför inte en tråd om saker som EU har gjort som är bra?
Det är en rejäl utmaning. Jag kommer inte riktigt på något.

Sedan får man ju tänka på vad som avses här. Om alternativet vore att stå utanför EU och ha motsvarande Ingvar Carlsson-regeringen så är ju EU att föredra. Var många vid EU-valet som röstade för EU därför att man menade att svenska regeringen behövde en förmyndare. På goda grunder då.

Citat:
Några bra grejer:
- GDPR
- Tvingat Apple att gå över till USB-C
- Förbjuder genmanipulerad mat
- Inte polare med Putin
Att tvinga privata företag som Apple får väl läggas in under synnerligen negativa åtgärder.
Citera
2025-11-03, 17:26
Medlem
Citat:
Nej, kommunismen är totalt misslyckat, det vet alla. Alla hatar kommunism inom EU, se alla öststater som led under dess förtyck. Skulle aldrig gå att påtvinga oss det.
Man tar hela tiden successiva steg i den riktningen. Däremot har du en poäng i att man aldrig skulle kalla det kommunism.

Men desto mer regleringar, desto mer pengar staten/EU förfogar över, desto högre grad av kommunism.
Citera
2025-11-03, 18:38
Medlem
Lifestealers avatar
eu har gjort massa bra tex att man inte behöver ha visum inom eu för oss eu medborgarge

nästa bit att skåda är om thc-a kommer bli oaglig eller ej. heja eu heja eu
Citera
2025-11-04, 04:15
Medlem
daligts avatar
Man har sett till genom uppkallandet av afrikansk migration för förespråkandes av legal migration för inkvasering av länder utanför EU genom ekonomiskt arbete dessa godkännandes också invandringsdelen vilande.
Man har visat upp en oljeexportlandslista i förmån för borttystanden av dissidenter som påstår EU-länder som de som innehar problem med amerikansk och rysk potens till oljestopp genom nationalisering alt. inflationsbeskattning av mark innehållandes sådan resurs.
Citera
2025-11-04, 10:51
Medlem
EU och Nato-högkvarteren i Bryssel är bra för Belgien. Vete tusan vad de skulle ha levat på annars. De klarar knappt ens av att brygga öl.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in