• 1
  • 2
2025-09-21, 01:43
Medlem
loltrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Algalon
Har ett jobb i Stockholm som gymnasielärare och charmade mig till 43000 i ingångslön, fick reda på att de flesta som jobbar där har 45 000, så känns som att det kommer bli ganska tight framöver med förhandlingarna. När jag gjorde praktik hade jag en handledare med 55000, riktigt skön kille som tipsade om att byta arbetsplats mycket i början, då höjer man sig ofta med ca 3000-4000 kr per byte. Problemet är att jag älskar arbetsplatsen och ämneskombinationen, eleverna är motiverade, svinduktiga, och jag har ett oerhört fritt schema, kan röra mig lite hur jag vill utanför lektionstid. Kollegorna drar ofta ut på AW och skolan har en väldigt skön attityd till det mesta. Chefen kör stenhårt på ''frihet under ansvar''.

Problemet är att jag vet att jag knappt kommer komma över 45000. Jag vet att jag borde vara nöjd, men vill högre, dom 10 000 kronorna jag inte tjänar i månaden hade kunnat hjälpa mig resa mer, gå i pension tidigare och förbättra livet för min familj i framtiden. Jag är bra på mitt jobb, fick väldigt starka referenser från min studietid vilket gav mig en hög ingångslön (många vänner fick 38-39). Jag sparar en stor del av min nuvarande lön, men vill som sagt inte bli ''fast''. Vad bör jag göra?

Algalon

Vad är det här för jävla i-lands rikemansskit? Du tjänar 45 laxar, 13 tusen över medellönen. Det är en sjuk bra lön som få personer någonsin kommer ha ens. Hade du tjänat 25 tusen, då hade det varit annorlunda
Citera
2025-09-21, 03:14
Medlem
talcsofts avatar
Nej för f! Du trivs och har en bra chef. Förstör inte en bra sak.

När du börjar känna att du slagit i taket för hur du kan utvecklas, eller du får en ny rektor som du inte har bra kemi med, ska du byta.

Du är också nyexaminerad? Var glad du fick ett jobb med dagens arbetsmarknad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in