Citat:
Ursprungligen postat av
BlurryFace69
Har alltid haft iPhone men Windows dator men nu går det inte att uppdatera den jag har mer till 11 annars är jag ju van vid alla program i Windows.
Jag spelar inte, porrsurfar el gör nått annat konstigt utan surfar, använder Word, Mail foto mm…
Är det bättre att fortsätta med en ny Windows dator då o fixa Office paket o virus program? Vill ha en som är enkel att ta med alltså ej så så stor..
Vad ska jag tänka på när jag köper den?
Tipsa gärna !!! Tack i förväg ! 🤗
Med ditt usecase så spelar det ingen som helst roll om du har en iPad Pro, en iMac eller Windows PC.
Du behöver inget virusskydd på en Windows PC heller, det inbyggda virusskyddet har varit mer än duglig ända sin Windows 7-tiden. Och om man bara surfar, använder Word och inte laddar ner saker från okända källor så behöver man egentligen inget virusskydd heller.
Visst, köper man en Apple-dator så följer ju deras Office-paket med, men för den extra "Apple-skatten" man betalar har man lätt råd att betala för MS Office.
Om du känner att du verkligen vill ha en Mac av något slag ska du givetvis köpa det, har du grundläggande datorkunskaper så är det inga problem att gå från det ena till det andra. Men om du inte verkligen vill ha en Mac av något slag, så är det i stort sett slöseri med pengar. Visst är M-kretsarna fantastiska, och du har en grym batteritid men om du ändå bara gör enklare desktopgrejer så som mail, Office och surf så blir du inte gladare av den prestandan.