Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-11, 23:35
  #1801
Medlem
Jag har hört om ett enstaka(?) fall där kvinnan hotat med att våldtäktsanmäla om mannen INTE låg med henne. Något i stil med att han var tvungen att ligga med henne annars skulle hon anmäla honom för våldtäkt och berätta för alla gemensamma bekanta inklusive mannens fru att han hade våldtagit henne. Jag hoppas inte det är en grej många kör med, för det är ju på sätt och vis en våldtäkt kvinnan utsätter mannen för i det scenariot.
Citera
2017-11-13, 08:35
  #1802
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Jag har hört om ett enstaka(?) fall där kvinnan hotat med att våldtäktsanmäla om mannen INTE låg med henne. Något i stil med att han var tvungen att ligga med henne annars skulle hon anmäla honom för våldtäkt och berätta för alla gemensamma bekanta inklusive mannens fru att han hade våldtagit henne. Jag hoppas inte det är en grej många kör med, för det är ju på sätt och vis en våldtäkt kvinnan utsätter mannen för i det scenariot.

Ja män är inte det enda könet som kan vara psykopatiskt kan jag intyga. Har inte varit med om just den grejen men fall av lika hög psykopatvarning.
Citera
2017-11-13, 22:08
  #1803
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Nja, vi kvinnor falskanmäler karlar för en rad olika orsaker. Det är ju media och polisen som uppmuntrar oss till dessa falskanmälningar, och det görs därmed som ett rent nöje.
Något hat behöver inte alls vara inblandat, utan just vetskapen att vi kvinnor ALLTID blir trodda är viktigare.

Antar att det är nån gissningslek nu och att du i själva verket menar motsatsen, "kvinnor ljuger aldrig om våldtäkt och mediadebatten inverkar inte alls, men ingen tror ändå aldrig nånsin på en kvinna (för jag har lärt mig på genusutbildningen att världen styrs typ av ett sionistiskt patriarkat)".

Kändes det bra nu när du fick vara i centrum och leka en liten lek?
Citera
2017-11-16, 21:15
  #1804
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
https://www.expressen.se/nyheter/kvi...n-om-valdtakt/

En ljudinspelning som visade att sexet var frivilligt räddade mannen.

Resultatet av soppan

För honom: Förlust av jobb, familj och 2 års helvete.

För henne: villkorlig dom och lite böter.

Sjukt rättssystem vi har.
Citera
2017-11-17, 06:36
  #1805
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
https://www.expressen.se/nyheter/kvi...n-om-valdtakt/

En ljudinspelning som visade att sexet var frivilligt räddade mannen.

Resultatet av soppan

För honom: Förlust av jobb, familj och 2 års helvete.

För henne: villkorlig dom och lite böter.

Sjukt rättssystem vi har.

Hade någon gjort samma sak mot mig hade jag 'sett till' att dens lidande varit i paritet mot mitt. Alla i min omgivning vet var jag står i frågan så jag är hyfsat säker på att jag slipper uppleva detta helvete som killen gjort.

Jag är helt övertygad om att falskanmälningarna här i Sverige ligger på 20-30% nivå om inte mer. Det har blivit ett 'verktyg' att använda helt enkelt då kostnaden när avslöjad är minimal jämfört fördelarna man ska skaffa sig. Lägg till kvinnfolks oförmåga till konsekvensanalys i det större perspektivet så torde det vara uppenbart..
__________________
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2017-11-17 kl. 07:19.
Citera
2017-11-17, 18:45
  #1806
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Hade någon gjort samma sak mot mig hade jag 'sett till' att dens lidande varit i paritet mot mitt. Alla i min omgivning vet var jag står i frågan så jag är hyfsat säker på att jag slipper uppleva detta helvete som killen gjort.

Jag är helt övertygad om att falskanmälningarna här i Sverige ligger på 20-30% nivå om inte mer. Det har blivit ett 'verktyg' att använda helt enkelt då kostnaden när avslöjad är minimal jämfört fördelarna man ska skaffa sig. Lägg till kvinnfolks oförmåga till konsekvensanalys i det större perspektivet så torde det vara uppenbart..
Siffran 60% har också varit uppe.
Jag vet inte, men jag tror siffran är större, om till och med hälsa på någon leder till anmälan.
Citera
2017-11-17, 19:22
  #1807
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Siffran 60% har också varit uppe.
Jag vet inte, men jag tror siffran är större, om till och med hälsa på någon leder till anmälan.
Nja, försiktigt nu! I den här soppan måste vi skilja på direkt falska anmälningar och anmälningar där ingen våldtäkt begåtts, men en polisanmälan ändå görs. I det första fallet handlar det om rena påhitt där kvinnan vet om att det hon anmäler inte är ett brott, utan att hon själv medvetet begår ett brott i o m polisanmälan.
I det senare fallet handlar det om anmälningar där kvinnan kan inbilla sig att en våldtäkt begåtts, men händelsen inte uppfyller rekvisiten för brott, eller göra en anmälan för att få saken utredd, som t.ex. i Assange-fallet. Här begås inget brott när anmälan görs, dvs. falsk tillvitelse, men anmälningarna hamnar likafullt i statistiken och missbrukas av feminister i deras hatkampanjer mot (vita) män – utöver förstås att anmälan slår hårt mot mannen som misstänks oförskyllt.

Lägger man ihop dessa två olika typer av anmälningar, så hamnar man enligt seriösa analyser kring 50–60%. Men då handlar det alltså om anmälningar där inget brott begåtts, och inte uteslutande direkt olagliga falskanmälningar. Dessa utgör nog snarare 20–40% av gjorda anmälningar.

Men män drabbas alltså av mer än falska polisanmälningar, som kan förstöra deras liv och hälsa, utan också av falska anklagelser, dvs. där ett falskt rykte sprids ut bland vänner och bekanta – eller för den delen i media – att en man begått en våldtäkt, där inget brott alls begåtts. En hel del av de anklagelser som nu kastas ut i #metoo-kampanjerna från vissa yrkesgrupper är nog sådana. Kvinnor uppmanas och tubbas nu av "systrar" att gå igenom sina minnen och leta efter incidenter som med lite skarvning kan utmålas som ett övergrepp eller t o m en "våldtäkt". Det är status i feministiska kretsar sedan många år att kunna utmåla sig (NB!) som ett offer och att kunna påstå sig ha utsatts för en våldtäkt smäller högst i SM i offerkofta. För något tiotal år sedan valsade en klämkäck fras runt bland feminister med lydelsen: "Det är först när man blivit våldtagen som man vet vad det innebär att vara kvinna (under patriarkatet)."

Flera av historierna som nu sprids från olika yrkesgrupper handlar uppenbart om skarvade historier där kvinnan gått med på sex men ångrat sig efteråt. Det är dock svårt att utifrån avgöra vilka berättelser som är sanna, där kvinnan verkligen utsatts för ett övergrepp, och vilka som handlar om frivilligt sex som ångras efteråt, då det inte ledde till det utlovade eller förväntade avancemanget i karriären.

Och för att det jag skriver inte ska missförstås som att jag skulle ifrågasätta alla berättelser, vilket jag inte gör, så kan jag förtydliga att det jag vill argumentera för är att kvinnor och män är lika stora sk-tstövlar i det sexuella spelet om makt över andra, men att könen spelar med olika medel p g a rent fysiologiska skillnader. Män kan lättare använda våld och tvång och för den delen locka med ihåliga löften om makt och pengar, medan kvinnor är mer hänvisade till att använda lögner och förtal, men även de kan använda tvång och utpressning för att få sex om de befinner sig i en maktposition gentemot mannen.
__________________
Senast redigerad av Grisbrottaren 2017-11-17 kl. 19:26.
Citera
2017-11-17, 20:00
  #1808
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Jag har hört om ett enstaka(?) fall där kvinnan hotat med att våldtäktsanmäla om mannen INTE låg med henne. Något i stil med att han var tvungen att ligga med henne annars skulle hon anmäla honom för våldtäkt och berätta för alla gemensamma bekanta inklusive mannens fru att han hade våldtagit henne. Jag hoppas inte det är en grej många kör med, för det är ju på sätt och vis en våldtäkt kvinnan utsätter mannen för i det scenariot.
Det framgår inte direkt om något hot uttalades, då berättelsen är något knapphändig, men ett sexuellt övergrepp av det här slaget från en kvinna förövades enligt Bibeln redan för flera tusen år sedan, då Josef var verksam under Potifar.
Så här går historien i Första Mosebokens 39:e kapitel
7 Efter en tid hände det att hans herres hustru kastade sina blickar på honom och sade: "Ligg med mig!"
8 Men han vägrade och sade till sin herres hustru: "Ända sedan min herre tog mig i sin tjänst bekymrar han sig inte om något i huset. Allt han äger har han lämnat åt mig att sköta om.
9 Här i huset har han inte större makt än jag, och ingenting annat än dig har han förbehållit sig eftersom du är hans hustru. Hur skulle jag då kunna göra så mycket ont och synda mot Gud?"
10 Fast hon dag efter dag talade på det sättet till Josef, lyssnade han inte på henne och ville inte ligga med henne eller vara tillsammans med henne.
11 Men en dag då han kom in i huset för att utföra sitt arbete och ingen av husfolket fanns inne,
12 grep hon honom i manteln och sade: "Ligg med mig!" Men han lämnade manteln i hennes hand och flydde därifrån.
13 När hon såg att han hade lämnat manteln i hennes hand och flytt,
14 ropade hon på sitt husfolk och sade till dem: "Se här, han har fört hit till oss en hebreisk man som vill locka oss till lättsinne. Han kom in till mig och ville ligga med mig. Men jag skrek högt,
15 och när han hörde hur jag höjde rösten och skrek, lämnade han kvar manteln hos mig och flydde ur huset."
16 Sedan lät hon hans mantel ligga kvar hos sig till dess hans herre kom hem.
17 Då berättade hon samma sak för honom. Hon sade: "Den hebreiske tjänaren, som du har fört hit till oss, kom in till mig och ville locka mig till lättsinne.
18 Men när jag höjde rösten och ropade, lämnade han sin mantel hos mig och flydde ut ur huset."
19 När Josefs herre hörde sin hustru berätta för honom att hans tjänare hade handlat så mot henne, blev han rasande
20 och satte Josef i det fängelse där kungens fångar hölls fängslade. Där satt Josef som fånge.
Det här är förstås en risk som män i alla tider vetat att de måste räkna med i umgänget med kvinnor, och att sådant förekommer har också rättsväsendet anpassat sig efter. Men på senare år har feminister rubbat maktbalansen genom att förneka kvinnors falska anklagelser mot män (och allt annat sattyg som kvinnfolk ägnar sig åt) utmålat män som de enda som skulle bete sig illa i relation med det motsatta könet.
__________________
Senast redigerad av Grisbrottaren 2017-11-17 kl. 20:55.
Citera
2017-11-17, 20:39
  #1809
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Det framgår inte direkt om något hot uttalades, då berättelsen är något knapphändig, men ett sexuellt övergrepp av det här slaget från en kvinna förövades enligt Bibeln redan för flera tusen år sedan, då Moses var verksam under Potifar.
Så här går historien i Första Mosebokens 39:e kapitel
7 Efter en tid hände det att hans herres hustru kastade sina blickar på honom och sade: "Ligg med mig!"
8 Men han vägrade och sade till sin herres hustru: "Ända sedan min herre tog mig i sin tjänst bekymrar han sig inte om något i huset. Allt han äger har han lämnat åt mig att sköta om.
9 Här i huset har han inte större makt än jag, och ingenting annat än dig har han förbehållit sig eftersom du är hans hustru. Hur skulle jag då kunna göra så mycket ont och synda mot Gud?"
10 Fast hon dag efter dag talade på det sättet till Josef, lyssnade han inte på henne och ville inte ligga med henne eller vara tillsammans med henne.
11 Men en dag då han kom in i huset för att utföra sitt arbete och ingen av husfolket fanns inne,
12 grep hon honom i manteln och sade: "Ligg med mig!" Men han lämnade manteln i hennes hand och flydde därifrån.
13 När hon såg att han hade lämnat manteln i hennes hand och flytt,
14 ropade hon på sitt husfolk och sade till dem: "Se här, han har fört hit till oss en hebreisk man som vill locka oss till lättsinne. Han kom in till mig och ville ligga med mig. Men jag skrek högt,
15 och när han hörde hur jag höjde rösten och skrek, lämnade han kvar manteln hos mig och flydde ur huset."
16 Sedan lät hon hans mantel ligga kvar hos sig till dess hans herre kom hem.
17 Då berättade hon samma sak för honom. Hon sade: "Den hebreiske tjänaren, som du har fört hit till oss, kom in till mig och ville locka mig till lättsinne.
18 Men när jag höjde rösten och ropade, lämnade han sin mantel hos mig och flydde ut ur huset."
19 När Josefs herre hörde sin hustru berätta för honom att hans tjänare hade handlat så mot henne, blev han rasande
20 och satte Josef i det fängelse där kungens fångar hölls fängslade. Där satt Josef som fånge.
Det här är förstås en risk som män i alla tider vetat att de måste räkna med i umgänget med kvinnor, och att sådant förekommer har också rättsväsendet anpassat sig efter. Men på senare år har feminister rubbat maktbalansen genom att förneka kvinnors falska anklagelser mot män (och allt annat sattyg som kvinnfolk ägnar sig åt) utmålat män som de enda som skulle bete sig illa i relation med det motsatta könet.

Man skulle kunna koka ner det till att säga att 'kvinnan' saknar anständighet. Anständighet kommer från någon form av konsekvensanalys. "Om jag gör shit kommer jag få shit, better behave" type of thing..

Nåväl, spännande tider framöver.
Citera
2017-11-17, 23:29
  #1810
Medlem
Kvinnor ljuger ofta om våldtäkt. Det är vanligare än vad många tror.
Citera
2017-11-28, 19:05
  #1811
Medlem
Att kvinnor ljuger har visat sig i vetenskapliga undersökningar. Läs den här länken av Rebecca Silberstein så får ni ett gott exempel.
http://www.lulu.com/shop/rebecca-sil...-23412077.html

Orkar ni läsa är det ett gott exempel.
__________________
Senast redigerad av Pieru 2017-11-28 kl. 19:34.
Citera
2017-11-28, 19:55
  #1812
Medlem
Det är män som ljuger om våldtäkter. Sker varje dag, varje timme.
Kvinnor ljuger aldrig. Det är bara att tänka efter lite.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback