Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
Är Bipolär typ 1 och har sovit dåligt under sommaren, slutade med att jag snittade typ 3 timmar/natt. Kontaktade desperat psykiatrin flera gånger men fick ingen tid förrän jag hittade på att jag är en summerisk gudinna, då fick jag komma direkt. Fram till dess åt jag 6 mg Ksalol per natt för att få sova öht, vilket jag dock bara gjorde i 4 nätter.
Fick Quetapin utskrivet som jag sov som en stock på inatt, dock så fick jag kraftig ångest imorse (låg i fosterställning), vilket jag aldrig brukar ha. Kan det verkligen vara så att jag får ångest av att inte ta Ksalol mer eller är det någon biverkan av Quetapinet? Vill verkligen inte bli fast i benso igen.
Fyra dagar är alldeles för kort tid för att du ska kunna utveckla något fysiskt beroende. När jag skriver alldeles för kort tid så menar jag ALLDELES för kort tid. Pratade vi om fyra månader så ja.
Obegripligt uselt av psykiatrin - vem blir förvånad - att inte kunna skriva ut något som inte ens är narkotikaklassat till dig, med din diagnos.
Be dem skriva ut tillräckligt med quetapin (eller något annat) för att du ska kunna ha en ask hemma även när du kommit ur nuvarande svacka mot bakgrund av hur sega de varit nu. Och håll dig borta från benson öht, jag håller med tidigare svar i tråden om att de där jävla pillerna är som att dansa med dödsängeln själv.