2025-09-16, 17:15
Avstängd
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Räknar du alltså inte t.ex Dustin Hoffman, Robert Duvall, Warren Beatty eller Jack Nicholson till "den generationen"? (Alltså amerikanska manliga skådespelare, födda på 30-talet, som fortfarande är i livet).

Jag skrev en av de sista vilket du också fetmarkerade
Citera
2025-09-16, 17:19
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Jag skrev en av de sista vilket du också fetmarkerade

Hade du nöjt dig med den meningen så hade jag inte gjort mitt inlägg.
Men eftersom du nämnde Clintan så blev jag tvungen att påpeka att det minsann finns några till som kvalar in!
Citera
2025-09-16, 17:25
Medlem
pestloppans avatar
Redford har stått för en av mina märkligaste (i positiv mening) filmupplevelser!

Jag minns inte namnet på filmen, men hans rollfigur är den ende person som medverkar i filmen. Han hamnar i sjönöd på en mindre båt mitt ute på havet, och man får följa hans kamp mot allt möjligt för att kunna överleva. Både gastkramande och fascinerande!

Filmen är nog från den här sidan av millennieskiftet, någon här som vet filmtiteln?
Citera
2025-09-16, 17:29
Medlem
KNARKAREN85s avatar
Citat:
Redford har stått för en av mina märkligaste (i positiv mening) filmupplevelser!

Jag minns inte namnet på filmen, men hans rollfigur är den ende person som medverkar i filmen. Han hamnar i sjönöd på en mindre båt mitt ute på havet, och man får följa hans kamp mot allt möjligt för att kunna överleva. Både gastkramande och fascinerande!

Filmen är nog från den här sidan av millennieskiftet, någon här som vet filmtiteln?

ALL IS LOST. Bra film
Citera
2025-09-16, 17:33
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KNARKAREN85
ALL IS LOST. Bra film

Snabbt svar, tack för det!
Citera
2025-09-16, 17:33
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellesylt
Underbar film med kompisen Paul Newman. Jag har inte sett en enda dålig film med eller av Redford.

När Clintan en dag är borta vad har vi då kvar annat än B skådisar?

The Horse Whisperer och The Sting är bara 2 av många bra filmer.

Kanske inte direkt på samma nivå men Robert Duvall är rätt vass med många bra filmer i bagaget.
Citera
2025-09-16, 17:41
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellesylt
Underbar film med kompisen Paul Newman. Jag har inte sett en enda dålig film med eller av Redford.

När Clintan en dag är borta vad har vi då kvar annat än B skådisar?

The Horse Whisperer och The Sting är bara 2 av många bra filmer.

Dustin Hoffman, Robert Duvall, Warren Beatty och Jack Nicholson är alla yngre än Clintan, och bör ha hyggliga chanser att överleva honom.
Jag personligen skulle definitivt inte sätta etiketten "B-skådis" på någon av dessa 30-talister bland USA-skådisar!
Citera
2025-09-16, 17:43
Medlem
Hellesylts avatar
Citat:
Dustin Hoffman, Robert Duvall, Warren Beatty och Jack Nicholson är alla yngre än Clintan, och bör ha hyggliga chanser att överleva honom.
Jag personligen skulle definitivt inte sätta etiketten "B-skådis" på någon av dessa 30-talister bland USA-skådisar!

Nej du har rätt men hur många av dessa är aktiva i dag?

Jag tänkte mest på vilka skådisar vi fortfarande kan uppleva på film.

Robert Duvall och Jack Nicholson har gjort många bra filmer de andra 2 har endast fått rollor på grund av deras etnicitet.
Citera
2025-09-16, 17:46
Medlem
NegroidMongoloids avatar
RIP, legend.
All Is Lost var bra, sett flera ggr.
Citera
2025-09-16, 17:48
Medlem
Onanikrems avatar
Rip! En av de sista old school.

Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Hans sista roll i The Old Man & the Gun var en film som gav honom en chans att sluta med flaggan i topp, har ni inte sett den så se den, skön film.
Tack för tipset! Inte sett den förut.
Citera
2025-09-16, 17:54
Medlem
89 är ju rätt bra ändå. seg gubbe.
Citera
2025-09-16, 17:55
Medlem
exoticspices avatar
En snygg man i yngre dar.

Har inte sett alla filmer men de jag har sett har han varit bra.

rip 💐
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in