Seriöst? Är hon inte typ flata och manshatare? Hon känns mer feminazi än ”borderline”. Vad tror ni? Hon provocerar dem med avsikt för att kunna anmäla dem?
Den dagen hon träder fram om kvinnans brott mot henne som en kvinna kanske det kan öppna upp ögonen för detta komplexa, mer tabubelagda. Det är verkligen ingenting många skulle våga anmäla. Att en kvinna gett sig på en kvinna. Likt en man knappt vågar anmäla att han blivit överfallen av en man.
Hennes berättelse om just den kvinnan, är så stark att den inte förtjänar att ligga på Flaschback utan komma ut i dess hela format i en bok. Men ett serie-tips jag fick från henne för att försöka förstå den upplevelsen hon hade i sitt grannskap, boende som jag fick det året det hände är: Top of The Lake säsong 1. Den säger egentligen ingenting samtidigt som den säger allt.
Ni får undra vidare kring "grann-frun" tills hon själv delar med sig.
Som jag har förstått det har hon bytt arbetsgivare hela tiden. Hon har också enligt henne själv fått bra stöttning från ett fackförbund. Vilket kan ni se om ni googlar henne.
Som jag har förstått det har hon bytt arbetsgivare hela tiden. Hon har också enligt henne själv fått bra stöttning från ett fackförbund. Vilket kan ni se om ni googlar henne.
Där ser man. Transport är inte rädda för att slösa på Statens resurser när det gäller en vän. Men varför skulle hon sluta när Transport stöttar henne in i kaklet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!