Citat:
Ursprungligen postat av
triptyken
SVT... den klassiska vänstersajten som får betalt per klick...
Såhär det tar mig sekunder att fixa ett script som laddar dom här sidorna och generar "klick" åt deras reklamintäkter. Så jag har, på grund av den här tråden, sett till att dom får enormt mycket mer trafik än du skulle kunna göra åt dom.
Om du lovar att släppa det här och bara vara en normal människa och gå in på sidorna, så lovar jag att ta bort den och på så sätt så är det som om du minskar antal klick dom får!
Vad sägs? Enklare för dig, helt utan problem... alla vinner alla får en bulle.
När man Googlar och Bingar så kommer de websidor högst upp som flest länkar till. Antal klick ska inte ha någon betydelse enligt den PageRank-formel som ursprungligen gjorde Google till Google. PageRank har kompletterats med andra faktorer, men fortfarande ska antal klick sakna betydelse.
Google Ads och liknande ger reklamintäkter som baseras på antal klick men har detektering av click frauds. Är du säker på att ditt click fraud inte stoppas av dem? T.ex. för att du använder samma IP-adress eller samma mönster på något vis. Isåfall kan du orsaka att annonskontot komma att stängas för gott.
Dock rent principiellt hejar jag på dig!