• 1
  • 2
2025-09-15, 09:26
Medlem
Jordgubbes avatar
Varför gör du ens antagandet att dessa genererade klick har nån koppling till hur de stadfäster sin existens och får beräknat hur mycket anslag de skall ha. Och är det annonser du pratar om, varför nämner du då svt etc. Något missriktad livsstil, komiskt rent av. Som att gå in på Elgiganten och inte fatta att de mäter kronor i kassan (eller rättare sagt minus omkostnader), hur mycket du än klickar på "sur gubbe" på den där apparaten när du går ut.
Citera
2025-09-15, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
SVT... den klassiska vänstersajten som får betalt per klick...

Såhär det tar mig sekunder att fixa ett script som laddar dom här sidorna och generar "klick" åt deras reklamintäkter. Så jag har, på grund av den här tråden, sett till att dom får enormt mycket mer trafik än du skulle kunna göra åt dom.

Om du lovar att släppa det här och bara vara en normal människa och gå in på sidorna, så lovar jag att ta bort den och på så sätt så är det som om du minskar antal klick dom får!

Vad sägs? Enklare för dig, helt utan problem... alla vinner alla får en bulle.

När man Googlar och Bingar så kommer de websidor högst upp som flest länkar till. Antal klick ska inte ha någon betydelse enligt den PageRank-formel som ursprungligen gjorde Google till Google. PageRank har kompletterats med andra faktorer, men fortfarande ska antal klick sakna betydelse.

Google Ads och liknande ger reklamintäkter som baseras på antal klick men har detektering av click frauds. Är du säker på att ditt click fraud inte stoppas av dem? T.ex. för att du använder samma IP-adress eller samma mönster på något vis. Isåfall kan du orsaka att annonskontot komma att stängas för gott.

Dock rent principiellt hejar jag på dig!
Citera
2025-09-15, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Alltid detta fåniga "jag vill äta kakan och ha den kvar" från högerskribenter. Det är faktiskt lite intressant att man aldrig ser de här trådstarterna om hur man snyltar på tidningar från vänsterfolk. Jag skrev just en bot som går in på svt och plockar lite slumpmässiga sidor då och då. Den uppväger dina aktioner många gånger om.

För övrigt genererar RSS också klick såvitt jag vet, så det är inte en lösning. Du får nog förlita dig på sidor som archive och liknande.

Håller med. Lever man i samhället så klarar man ju sig riktigt bra i livet om man tar del av allt bra som finns på SR. Ekot är ju helt enormt och där vill alla idag jobba. Även de som har politiska åsikter åt högern.
Vänstern som begrepp är ju bara ett skällsord idag på flashback. Det säger ju typ att personen är IQ fiskmås så jag blir förundrad hur människor här så lätt avslöjar sig genom att yttra ordet .
Citera
2025-09-16, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Håller med. Lever man i samhället så klarar man ju sig riktigt bra i livet om man tar del av allt bra som finns på SR. Ekot är ju helt enormt och där vill alla idag jobba. Även de som har politiska åsikter åt högern.
Vänstern som begrepp är ju bara ett skällsord idag på flashback. Det säger ju typ att personen är IQ fiskmås så jag blir förundrad hur människor här så lätt avslöjar sig genom att yttra ordet .

Fel. Det är ju med hjälp av msm sossarna har vunnit år efter år och de har motarbetat sd oförskammat. Majoriteten av de som anställs är så klart vänstervridna men det avgörande är ju så klart det som får sista ordet inom byrån och bestämmer artiklarnas vinkel och rubrik. De vet att mediebidraget är säkrat när vissa partier vinner och andra förlorar.

Denna sida ger ett ögonmått på biasen.

https://slagsidan.se/
Senast redigerad av Intressgruppen 2025-09-16 kl. 12:26.
Citera
2025-09-16, 12:23
Medlem
Fp.dp
Senast redigerad av Intressgruppen 2025-09-16 kl. 12:26.
Citera
2025-09-16, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intressgruppen
Fel. Det är ju med hjälp av msm sossarna har vunnit år efter år och de har motarbetat sd oförskammat. Majoriteten av de som anställs är så klart vänstervridna men det avgörande är ju så klart det som får sista ordet inom byrån och bestämmer artiklarnas vinkel och rubrik. De vet att mediebidraget är säkrat när vissa partier vinner och andra förlorar.

Denna sida ger ett ögonmått på biasen.

https://slagsidan.se/

Politik är inte allt i livet. Vissa här verkar tro att politik är det enda viktiga i livet. Även om det ger livet lite mening för vissa så är politiken ingenting utan människorna. Att försöka tillhöra en grupp och kalla allt annat för vänster är ganska insnöat och det måste vara ett tråkigt liv...

Inte konstigt om man har ett segt liv om man inte tar del av bra information. Finns ju även böcker liksom.
Citera
2025-09-18, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Politik är inte allt i livet. Vissa här verkar tro att politik är det enda viktiga i livet. Även om det ger livet lite mening för vissa så är politiken ingenting utan människorna. Att försöka tillhöra en grupp och kalla allt annat för vänster är ganska insnöat och det måste vara ett tråkigt liv...

Inte konstigt om man har ett segt liv om man inte tar del av bra information. Finns ju även böcker liksom.

jojo men att upprätta en rss feeder tar 5 minuter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in