Citat:
Ursprungligen postat av
AndersStenberg
Jag menar att om du utifrån mitt sätt att formulera mig - antar att jag sysslar med homeopati och röker gula blend - så är det en grav feltolkning från din sida. Vilket skvallrar om din svaga språkkänsla.
Gula Blend har jag inte sagt något om, gällande homeopati så är det vanligt att man tror på sånt när man när man sågar vetenskap och har skräck för det man inte förstår sig på.
Det saknas vettiga belägg för att aspartam skulle vara farligt, och du anser att man ska tillämpa någon försiktighetsprincip. Varför ska man inte då även tillämpa den när det gäller köttbullar med gräddsås? (både köttbullar och gräddsås finns det för övrigt belägg för att det kan vara skadligt och även cancerframkallande)
Eller i allt, det kanske kan vara farligt att lägga sig och sova, det kanske kan vara farligt att vakna på morgonen? Vem vet, det kan ju faktiskt vara så att cancer utvecklas när man sover och när man vaknar.
Din syn bygger på att du är rätt för något du inte förstår dig på, och det är okej, men sprid inte sådana osakligheter till andra. Att du inte vet vad vetenskap är behöver inte drabba någon mer än dig.