2025-09-12, 20:27
Medlem
2025-09-10 finns att läsa i nyheterna att en internutredning pågår pga att en anställd inom rättpsyk ska ha haft en sexuell relation med tvångsintagen. En media så har personen sagt upp sig själv men man går ut med från Region Värmland att berörd person har fått sparken 2025-09-11.

https://www.nwt.se/2025/09/10/anstal...intagen-c28f5/

https://www.nwt.se/2025/09/11/efter-...sparken-ef9ac/

Kan man sparka någon som redan sagt upp sig? Försöket man komma överens om en ekonomisk överenskommelse? Om man säger upp sig själv har man väl ändå 45 dagars karens innan man får ersättning? Att säga upp sig ser ju helt klart bättre ut i CV än att man fått sparken.

Någon som besitter information på hur denna händelse uppdagades? Hemligt tips från kollegor? Har patienten skvallrat eller rent av skryter om relationen?
Citera
2025-09-15, 17:43
Medlem
Dysterframtids avatar
Trevlig kvinna! Hoppas hon får ett härligt straff.
Citera
2025-09-17, 01:35
Medlem
Det verkar ännu inte ha läckt ut vilken avdelning killen i fråga var inlagd på. Det kan ju vara av vikt i sammanhanget. Jag känner flera som jobbar där - men jag har inte luskat offentligt än!

Det har mig veterligen inte framkommit var nånstans man haft en sexuell relation.
Avd 80 är väl 'intaget' dvs dit man kommer först. Sen finns det två avdelningar till (81 och 82) och jag antar att de går i samma ordning - dvs att om man sitter på avd 82 så är man klart närmre utslussning i samhället och kanske rent av har viss frigång.

Om detta är en kille på avd. 82 så kan ju rent teoretiskt den sexuella relationen pågått i vårdarens hem. Som jag förstår det så bor hon typ 200m från rättspsyk själv (så hon hade nära hem) om det nu är hon som pekats ut i annan tråd här med Kristinehamnsanknytning.

Jag säger inte att det blir mer rätt då självklart - men jag menar att det kanske var därför som det kunnat pågå under 'längre tid' utan att det framkommit!?

Känns spontant svårare att hålla en sexuell relation på själva avdelningen hemlig, såvida det inte enbart handlar om snabba handtrallor och/eller avsugningar när tillfälle getts.
Citera
2025-09-24, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susmon1
Länk till tråd

Bara att söka på Kristinehamn och välja det senaste mordet som skett där, kvinnlig misstänkt. Bäst att inte länka dit i denna tråd då dessa händelser inte har något med varandra att göra. Då blir det bara förvirrande som i den andra tråden.

Ska enligt uppgifter vara en anställd *mand* S*hlberg som haft sexuellt umgänge med en patient vid namn M*x aka M*ximili*m *ndersson.

*= a
Senast redigerad av dalia83 2025-09-24 kl. 15:43. Anledning: Förtydligande
Citera
2025-09-24, 16:36
Medlem
Det var nog inte det här verksamhetsutvecklaren tänkte när de bestämde sig för att utöka aktivitetscentrum på Rättpsykiatrin, för mer aktivitet och ”skoj”…

https://www.nkp.se/2025/01/11/fler-aktiviteter-pa-rattspsyk-viktigt-for-rehabilitering-vill-vara-sysselsatta-7530d/

(Låst artikel, men bild på Am*nda längst till höger kan ses ändå.)

Hon var en av tre anställda på aktivitetscentrum enligt artikeln. Aktiviteterna beskrivs som viktiga för patienternas rehabilitering och ger de förutsättningar att testa olika saker inför att de skrivs ut eller kommer till öppenvården. Aktiviteterna bryter även isolering och är social träning..

”Det har blivit väldigt uppskattat. Vi försöker erbjuda aktiviteter som är intressanta och meningsfulla för de patienter som bor här. Aktiviteter är viktigt för att väcka intresse, bibehålla funktioner, få en självkänsla och känna att man kan lära sig saker som man kan bli bra på.”

”– Det finns många olika aktiviteter att välja emellan. Det är helt individanpassat och alla har olika förmågor. Vi vill att de ska känna att det är deras frizon att det är helt okej att komma hit och måla, eller bara dricka kaffe och pyssla med lite vad som helst.”
Citera
2025-09-25, 19:34
Medlem
Vad är denne Max, dömd för?
Citera
2025-10-07, 00:12
Medlem
Oavsett vilket så verkar relationen nu i alla fall vara 'officiell' då båda parter länkat varandra som partners via Facebook!

Jag har ingen koll på Max/Maximilian och exakt vad han han dömts för men detta borde vara korrekt länk ändå: krimfup - Maximilian så det finns som synes en drygt handfull FUPs och minst en dom
Citera
2025-10-07, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dysterframtid
Trevlig kvinna! Hoppas hon får ett härligt straff.

Straffet är väl avsked och inget annat - även om jag faktiskt tror att hon själv sa upp sig innan det gick så långt!
Citera
2025-10-14, 17:53
Medlem
Enligt en (något avlägsen) källa så ska *m*nd* ha haft ett förhållande med ytterligare en patient som då är intagen på någon av avdelningarna. Det ska ha yttrat sig som så att denne blev upprörd när det kom fram detta med M*x samt att hon ska ha lånat pengar av den andra patienten som trodde att "de va ett par"? Någon som kan bekräfta att det rör sig om två patienter?

(*=A)
Citera
2025-10-16, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LifeBuddy
Enligt en (något avlägsen) källa så ska *m*nd* ha haft ett förhållande med ytterligare en patient som då är intagen på någon av avdelningarna. Det ska ha yttrat sig som så att denne blev upprörd när det kom fram detta med M*x samt att hon ska ha lånat pengar av den andra patienten som trodde att "de va ett par"? Någon som kan bekräfta att det rör sig om två patienter?

(*=A)
Stämmer.
Citera
2025-10-18, 19:41
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Faktiskt inte så jätteovanligt att anställda har sexuella relationer på dylika ställen i olika former! Det är oftare olika typer av romantiska relationer än rena sexrelationer men det förekommer också!
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2025-10-18 kl. 19:43.
Citera
2025-10-24, 20:08
Medlem
Dysterframtids avatar
Tänka sig ha en mamma som ska sitta inne, för att ha knullat 2 intagna- på jobbet.
Bottenskrap.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in