2025-09-12, 17:09
Medlem
Hej! Jag vet att jag ställer många frågor här men hade verkligen behövt råd igen.

Jag har en kandidatexamen i företagsekonomi och pluggar just nu nationalekonomi (klar med kandidat till juni). Planen är sedan att läsa en master i antingen företagsekonomi eller nationalekonomi.

Just nu jobbar jag deltid (2 ggr/vecka) på Zürich försäkring som underwriting services. Om jag stannar kvar kommer jag ha 2 års erfarenhet där, vilket känns som en bra språngbräda inom försäkring.

Samtidigt har jag nu fått ett erbjudande om en heltidstjänst som lånerådgivare på bank. Jag tror att jag skulle kunna kombinera det med att avsluta min kandidat (jag pluggar mest hemifrån), men det blir nog svårare om jag vill läsa en master.

Så min fråga är: vad är bäst för framtiden? • Stanna på Zürich deltid och samla 2 års erfarenhet inom försäkring? • Byta till lånerådgivare på heltid, vilket kanske öppnar andra dörrar inom bank/finans men gör masterstudier svårare?

Jag vill i slutändan ha en bra karriär och tjäna bra inom 5–6 år. Båda alternativen verkar ha interna möjligheter, men jag är osäker på vad som ger bäst långsiktig utväxling.

Hur hade ni gjort i min situation? Är det dumt att lämna Zürich för lånerådgivare?
Citera
2025-09-13, 08:47
Medlem
Om du har förhoppningar om en karriär med hög lön, då borde du ha förmåga att kunna avgöra en sådan sak själv tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in