2025-09-13, 15:58
Medlem
tomatlarss avatar
Går ju brygga hemma och ta med i termos om det inte fanns alls.

Har inte varit med om något liknande men på en tidigare arbetsplats hade vi strömavbrott en halv dag då var det några som drog en kabel från kaffemaskinen på övervåningen genom ett fönster ner till ett elverk som var i en bil på parkeringen 20m bort så att vi i alla fall hade kaffe.

jag dricker ca 4 koppar på en vardag men sällan på helgerna så vet inte om jag är särskilt beroende.
Citera
2025-09-13, 20:16
Medlem
Vem0ths avatar
Mycket och jag är väldigt kräsen till vad för kaffe jag dricker, kan min arbetsplats inte tillfredsställa mig så måste jag istället köpa energidryck.

Många har för mycket kaffe i filtret för mängden vatten och jag dricker mitt kaffe svart utan socker måste ha det... perfekt doserat.
Citera
2025-09-15, 17:42
Medlem
IceEyess avatar
På gränsen till ohälsosamt utbrett verkar det som.

Har i princip varit ensam om att inte dricka kaffe på alla mina arbetsplatser genom åren.
Citera
2025-09-15, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
På gränsen till ohälsosamt utbrett verkar det som.

Har i princip varit ensam om att inte dricka kaffe på alla mina arbetsplatser genom åren.

Att dricka kaffe i rimliga mängder är en enkel vana som ger flera hälsofördelar.

Forskning visar att kaffe inte bara piggar upp och förbättrar koncentrationen utan också kan minska risken för allvarliga sjukdomar på lång sikt.

Regelbundet kaffedrickande är kopplat till en lägre risk för hjärt-kärlsjukdomar, typ 2-diabetes, Alzheimers och Parkinsons.

Dessutom skyddar kaffe levern och är en av de främsta källorna till antioxidanter i vår kost, vilket stärker kroppens försvar mot cellskador.

Studier har till och med visat att kaffedrickare i genomsnitt lever längre.

Nu ska jag t en kopp kaffe
Citera
2025-09-16, 01:08
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldkant
Att dricka kaffe i rimliga mängder är en enkel vana som ger flera hälsofördelar.

Forskning visar att kaffe inte bara piggar upp och förbättrar koncentrationen utan också kan minska risken för allvarliga sjukdomar på lång sikt.

Regelbundet kaffedrickande är kopplat till en lägre risk för hjärt-kärlsjukdomar, typ 2-diabetes, Alzheimers och Parkinsons.

Dessutom skyddar kaffe levern och är en av de främsta källorna till antioxidanter i vår kost, vilket stärker kroppens försvar mot cellskador.

Studier har till och med visat att kaffedrickare i genomsnitt lever längre.

Nu ska jag t en kopp kaffe

Tänkte väl mest på att folk blir hysteriska och tappar all sans om kaffet uteblir. vilket inträffade ett par gånger och var rätt kul att bevittna för en som inte dricker kaffe.

Självfallet finns det både för- och nackdelar med att dricka kaffe.
Citera
2025-09-16, 19:55
Medlem
Mest fördelar

Jag har haft några dagar på kontoret där kaffemaskinen varit sönder, det har liten till ingen effekt på mina kollegor. Personligen får jag lite huvudvärk utan kaffe.

Någon hysteri har jag aldrig upplevt. Jag har dock märkt på senare tid att ganska många har slutat dricka kaffe helt, för de tycker det har blivit en lyxvara för att det är så dyrt med kaffe.

Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Tänkte väl mest på att folk blir hysteriska och tappar all sans om kaffet uteblir. vilket inträffade ett par gånger och var rätt kul att bevittna för en som inte dricker kaffe.

Självfallet finns det både för- och nackdelar med att dricka kaffe.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in