2025-09-10, 17:49
Medlem
Jag har nyligen tagit kort för mc och har haft en dröm många är. Någon som vet om det här är möjligt?
Jag tänker mig en lång framgaffel. Bakdäck minst 335.
Citera
2025-09-10, 17:56
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kontrollagenten
Jag har nyligen tagit kort för mc och har haft en dröm många är. Någon som vet om det här är möjligt?
Jag tänker mig en lång framgaffel. Bakdäck minst 335.
Det är möjligt, det är bara att börja. Lär dock ta lång tid att lära sig bygga och lära sig hur man gör det i samklang med reglerna, så att du får den besiktigad
Citera
2025-09-10, 18:01
Medlem
Klart det går men vem vill ha en HD automat tänker jag lite, känns som att 2:a handsvärdet skulle bli lägre. Har ingen koll på tillverkare av lådor men vet att det finns nån 2vxl med back där 1a vxl andväns upp till 50km/h och 2an till resten iaf. Mvh
Citera
2025-09-10, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Det är möjligt, det är bara att börja. Lär dock ta lång tid att lära sig bygga och lära sig hur man gör det i samklang med reglerna, så att du får den besiktigad
Jag har nyligen fått ett arv efter min mormor och utan det hade det aldrig gått.

Jag hade tänkt låta någon bygga den åt mig.
Citera
2025-09-10, 18:36
Medlem
https://gbgcustoms.com/
Citat:
GBG customs startades 2013 av Victor Wångstedt med målet att bygga motorcyklar. Under 2021 utvecklades visionen och ur det skapades en helt ny workshop med inriktning på Harley Davidson och custom motorcyklar. En Göteborgsbaserad workshop som erbjuder allt från service med stämpel, däckbyte, försäkringsjobb, reservdelar och ombyggnationer med mera.

Dessa snubbar verkar de rätta. Drar iväg ett mejl och hör mig för.
Citera
2025-09-10, 18:46
Medlem
Måste den verkligen vara automatisk? Känns som att det bara skapar onödigt merarbete och kostnader helt i onödan. Om det ens är möjligt att lösa.

Det börjar förvisso komma motorcyklar med automat men då får du titta på BMW eller Honda som exempel.

Mitt råd är att köpa en normal HD och kör den en säsong innan du börjar fundera på att bygga en customhoj.
Citera
2025-09-10, 19:26
Medlem
https://suprememotos.com/uploads/postfotos/west-coast-choppers-2004-el-diablo-ii-softail-jesse-james-2.JPG

Något sådant fast med automatlåda. Nu ser man inte bakdäcket men fett ska de vara. Lite kortare bakskärm också.
Citera
2025-09-10, 19:29
Medlem
Citat:
https://suprememotos.com/uploads/postfotos/west-coast-choppers-2004-el-diablo-ii-softail-jesse-james-2.JPG

Något sådant fast med automatlåda. Nu ser man inte bakdäcket men fett ska de vara. Lite kortare bakskärm också.

Jag säger posörmaskin som knappt går att köra ut ur hemkommunen på.
Citera
2025-09-10, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hedningen001
Måste den verkligen vara automatisk? Känns som att det bara skapar onödigt merarbete och kostnader helt i onödan. Om det ens är möjligt att lösa.

Det börjar förvisso komma motorcyklar med automat men då får du titta på BMW eller Honda som exempel.

Mitt råd är att köpa en normal HD och kör den en säsong innan du börjar fundera på att bygga en customhoj.
Kan inte släppa automat. Måsta vara en HD. Automat har varit en dröm i många år. Kan tänka mig denna som pensionär. Inte sälja.
Citera
2025-09-10, 19:33
Medlem
Brantforss avatar
Det har ju byggts diverse handikappanpassade hojar på lite olika sätt, hur man går tillväga beror på vilka handikapp du har men det vanliga är att man byter koppling och hur man växlar, inte att man växlar.
Citera
2025-09-10, 19:36
Medlem
Citat:
Kan inte släppa automat. Måsta vara en HD. Automat har varit en dröm i många år. Kan tänka mig denna som pensionär. Inte sälja.

Hur mycket pengar är du beredd att lägga ut? Går säkert att lösa men det blir inte billigt. Nu snackar vi 100% specialbyggd och de som kan jobbar inte gratis.
Citera
2025-09-10, 22:19
Medlem
Vad menar du med "bygga från grunden"? Bygger du en motorcykel själv blir det ett amatörbyggt fordon, inte en Harley Davidson - även om du givetvis kan använda t.ex. en motor och andra delar från HD.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in