2025-09-10, 08:45
Bannlyst
Riksdagen öppnade igår och idag är det dags för partiledardebatt.

Eftersom det är valår så tror jag att det kommer bli drag under galoscherna lr vad tror ni?

Vem kommer debattera för Centerpartiet och Liberalerna?

Vilka frågor kommer bli heta?

Ses på SVT 2 lr SVT play lr riksdagens webb-tv.
Citera
2025-09-10, 09:41
Medlem
Såg att Magdalena hade en presskonferens nyss.
Ville komma i blickfånget och lyfta sina frågor i lugn å ro.
Citera
2025-09-10, 09:58
Medlem
kalkryggars avatar
Ska bli intressant. Undrar om någon lyfter att lille-moderat-mannen ligger risigt till i opinionsundersökningarna nu jämfört Åkesson.

Om högersidan skulle vinna så säger siffrorna att den självklara statsministerkandidaten är Åkesson. Skulle SD släppa den posten så skulle de sannolikt kräva ganska många tunga ministerposter. Hur tänker den lille moderat-mannen agera i det läget.

Jag tror den vänsterblivna sidan skulle vara förtjänta av att dra igång den snackisen redan nu och accelerera den rejält nu fram tills valdagen.
Citera
2025-09-10, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Ska bli intressant. Undrar om någon lyfter att lille-moderat-mannen ligger risigt till i opinionsundersökningarna nu jämfört Åkesson.

Om högersidan skulle vinna så säger siffrorna att den självklara statsministerkandidaten är Åkesson. Skulle SD släppa den posten så skulle de sannolikt kräva ganska många tunga ministerposter. Hur tänker den lille moderat-mannen agera i det läget.

Jag tror den vänsterblivna sidan skulle vara förtjänta av att dra igång den snackisen redan nu och accelerera den rejält nu fram tills valdagen.
Tror inte man diskuterar opinionssiffror i debatter.
Åkesson kommer på tal som statsminister om SD blir större än övriga Tidöpartier tillsammans, blir nedröstad.
Citera
2025-09-10, 11:13
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Tror inte man diskuterar opinionssiffror i debatter.

Vad menar du? Man går väl inte igenom siffrorna i någon större utsträckning. Men man pratar helt klart om opinionsläget och vad som kan förväntas av det. Varför skulle man inte göra det? Har man väl alltid gjort tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Åkesson kommer på tal som statsminister om SD blir större än övriga Tidöpartier tillsammans, blir nedröstad.

Åkesson kommer att komma på tal så fort de är tiondelen större än Moderaterna. Det är väl inte heller helt otänkbart att SD faktiskt kan komma att bli större än de andra partierna i slottsavtalet tillsammans.

Jag tror också att Åkesson kommer att bli nedröstad (inte röstad för). Men hur gör Moderaterna och de andra slottspartierna när de står inför valet att acceptera Åkesson som statsminister eller alternativet Maggan med mogge och Ynkeman som bestämmande makt i Sverige? Det är vad som är intressant.
Citera
2025-09-10, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Vad menar du? Man går väl inte igenom siffrorna i någon större utsträckning. Men man pratar helt klart om opinionsläget och vad som kan förväntas av det. Varför skulle man inte göra det? Har man väl alltid gjort tidigare.

Åkesson kommer att komma på tal så fort de är tiondelen större än Moderaterna. Det är väl inte heller helt otänkbart att SD faktiskt kan komma att bli större än de andra partierna i slottsavtalet tillsammans.

Jag tror också att Åkesson kommer att bli nedröstad (inte röstad för). Men hur gör Moderaterna och de andra slottspartierna när de står inför valet att acceptera Åkesson som statsminister eller alternativet Maggan med mogge och Ynkeman som bestämmande makt i Sverige? Det är vad som är intressant.
Där har SD just nu en styrka, OM socialdemokraterna öppnar upp för SD så kan det hända saker.
Citera
2025-09-10, 12:52
Medlem
Riksreptilens avatar
Bara 10 min kvar till radions P1 börjar sända. Tyvärr p g a att vi har så många partier lär det bli snuttfixerierat. Särskilt de nära 4 % spärren vill nog visa upp sina bästa frågor.

S tror jag har s k storkukslugn och Magda vill framstå som mer regeribcsduglig så kommer nog bara hänvisa till norska valresultatet och inte bråka så mycket direkt med M och SD denna gång.
Citera
2025-09-10, 13:02
Medlem
Blir det utrikespolitisk debatt?
Citera
2025-09-10, 13:04
Bannlyst
Uffe går ut hårt, ryssen kommer 😱
Citera
2025-09-10, 13:06
Medlem
Sa han, det blir skattelättnader på sparande?
Utöver nytt skattefrihet än dom 300tkr tidigare beslutat?
Citera
2025-09-10, 13:15
Medlem
Magdalena tjatar om "maffialag" det är ju delar av det regeringen har gjort, bl a gå åt ekonomin, ta prylar som troligtvis inte har "vit täckning".
Citera
2025-09-10, 13:24
Bannlyst
Som om nån skulle tro på att Magdalena Andersson tillsammans med Miljöpartiet och Vänsterpartiet skulle få bukt med gängkriminaliteten 🤣🤣🤣
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in