Bybit Fintech Limited, känt som Bybit , är en kryptovalutabörs baserad i Dubai. Grundad 2018 av Ben Zhou, är det en av de största kryptovalutabörserna i världen.
I februari 2025 hackades börsen vilket resulterade i en förlust av tillgångar på 1,5 miljarder dollar, vilket markerade den största kryptovalutastölden någonsin.
TS: Vilka erfarenheter har ni gällande Bybit?
Enda orsaken till att jag valt att skaffa Bybit och därefter flytta över 500 XRP till min användare där är på grund av 5% APR för XRP (30 dagar).
Bitget
0.36% flexible (simple earn) APR
Binance
0.32% flexible (simple earn) APR
KuCoin
0.4% flexible (simple earn) APR
Senast redigerad av SveaBunkern 2025-09-09 kl. 23:41.
Enda orsaken till att jag valt att skaffa Bybit och därefter flytta över 500 XRP till min användare där är på grund av 5% APR för XRP (30 dagar).
Bitget
0.36% flexible (simple earn) APR
Binance
0.32% flexible (simple earn) APR
KuCoin
0.4% flexible (simple earn) APR
Den är säkert hederlig, men hackningen som du refererar till påvisar ett minst sagt undermåligt säkerhetstänkande och ogenomtänkta rutiner.
Förhoppningsvis var förlusten av motsvarande cirka femton miljarder kronor (!) tillräcklig för att få den att rycka upp sig litegrann på den fronten. Men jag skulle ändå aldrig ha mer än kaffepengar insatta där.
Den är säkert hederlig, men hackningen som du refererar till påvisar ett minst sagt undermåligt säkerhetstänkande och ogenomtänkta rutiner.
Förhoppningsvis var förlusten av motsvarande cirka femton miljarder kronor (!) tillräcklig för att få den att rycka upp sig litegrann på den fronten. Men jag skulle ändå aldrig ha mer än kaffepengar insatta där.
Ifall Bybit blir hackad så är väl plattformen skyldig att att betala ersättning för det man förlorat?
Om de nu är skyldiga att ersätta. Är det endast i fiat som ersättningen betalas ut med?
Ifall Bybit blir hackad så är väl plattformen skyldig att att betala ersättning för det man förlorat?
Om de nu är skyldiga att ersätta. Är det endast i fiat som ersättningen betalas ut med?
Frågan är bara om dom har råd att ersätta alla 100%? Beroende på hur stor förlusten är så skall du inte räkna med full ersättning. Dom står inte under någon sorts bankgaranti.
Vad dom betalar ut i är upp till dem. Tidigare har det betalats ut i både krypto och stablecoins.