2025-09-07, 11:39
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/hanna-29-har-aldrig-haft-sex-med-nagon/

Hon har aldrig varit kär. Aldrig längtat efter en kyss, aldrig känt sexuell dragning.

Men drömmen om ett barn har alltid funnits där.

Nu sitter Hanna, 29, hemma med bebisen Loa i famnen. Som ensamstående och asexuell var moderskapet inte självklart.

– Jag tycker bara att sex verkar äckligt och tråkigt. Jag har bättre saker för mig.

Från beslut till förverkligande tog det fyra år. Hanna fick hjälp genom inseminationer och IVF.

Hur ser ni på detta? Jag dömer ingen.
Citera
2025-09-07, 11:44
Medlem
Man blir mörkrädd:

"Nu har Hanna fått sin familj – på sitt sätt. Och drömmen om syskon till Loa lever vidare. I frysen på IVF-kliniken väntar fyra embryon."

Hon avskyr närhet, men vill gärna att Loa suger på hennes bröst...
Senast redigerad av PatricHbg 2025-09-07 kl. 11:47.
Citera
2025-09-07, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Man blir mörkrädd:

"Nu har Hanna fått sin familj – på sitt sätt. Och drömmen om syskon till Loa lever vidare. I frysen på IVF-kliniken väntar fyra embryon."

Att ge ditt barn mat är något helt annat än annan typ av beröring.

I övrigt, good for her.
Citera
2025-09-07, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Man blir mörkrädd:

Är du så pass korkad att du likställer amning med sex? Seriöst, jag borde inte förvånas av FB-are men det här är väl ändå i nivå med ngn som är 6?

TS:
Inget fel med det? Borde inte alla jävla tomtar som grinar "waaaah, föds inga barn svenskar dör ut waaaaah!" vara glada över det här?

Så länge barnet/barnen tas om hand så lycka till med mödraskapet. Man måste inte anpassa sig til normer och skit. Det vikta är att folk får leva på sitt sätt och inte skada andra.
Citera
2025-09-07, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Är du så pass korkad att du likställer amning med sex? Seriöst, jag borde inte förvånas av FB-are men det här är väl ändå i nivå med ngn som är 6?

TS:
Inget fel med det? Borde inte alla jävla tomtar som grinar "waaaah, föds inga barn svenskar dör ut waaaaah!" vara glada över det här?

Så länge barnet/barnen tas om hand så lycka till med mödraskapet. Man måste inte anpassa sig til normer och skit. Det vikta är att folk får leva på sitt sätt och inte skada andra.

När blev barnafödande en rättighet?
Citera
2025-09-07, 12:19
Medlem
DraconianTimess avatar
Jag är inte mörkrädd över den här bruden. Hon är som hon är.
Däremot undrar jag vad fan det är för fel på snubbar som donerar sperma. Blir spermadonaton känd, så kommer snubben att få betala underhåll till en unge som han aldrig träffat och pengarna kommer förmodligen att förskingras av asexuell surfitta som inte vill ha med män att göra.
Citera
2025-09-07, 12:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious

TS:

Blablabla

... Tills barnet mår dåligt och undrar varför denne inte har en fader i närheten som alla andra barn. Det i sin tur är mer skadligt än om inga barn blir till.
Citera
2025-09-07, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Blablabla

... Tills barnet mår dåligt och undrar varför denne inte har en fader i närheten som alla andra barn. Det i sin tur är mer skadligt än om inga barn blir till.

Färre och färre blir skadade av detta ju fler som slutar anknyta till normer som inte behöver vara där. Samma sak sades om homosexuella par; visade sig inte alls vara ngn fara.

Klart många villveta vems deras föräldrar är och som adoptiva barn som finns de som lär vilja söka upp men utöver det så finns det redan idag bra många ensamstående (både mödrar och fädrer) som har utomordentligt trevliga barn som inte har några problem alls. Med tanke på att majoriteten separerar och har problem oavsett vilken typ av relation de har är ju knappast något nytt. Barn i de förhållandena far ofta illa till. Inte så att man kan tvinga folk att hålla ihop?
Citera
2025-09-07, 12:35
Avslutad
Alla har absolut inte behov as sex eller förhållanden, men synd att hon valde att föra livet vidare. Hade hon gjort en djupare analys, så hade hon fattat att livet för det mesta är ett lidande.. Speciellt som redan avvikande kommer samhället att döma henne och hennes barn.
Citera
2025-09-07, 12:36
Medlem
Hon vill inte ha man eller ha något med män att göra. Då förutom deras sperma. Männen bekostade även alltsammans åt henne, förmodar jag? En möjlighet i dagens feministiska Sverige. En man som vill göra detsamma måste satsa väldigt mycket pengar ur egen plånbok.
Citera
2025-09-07, 12:36
Bannlyst
Det är väl inga problem? Jag avskyr också närhet. Tycker det är äckligt, och vill inte amma
Citera
2025-09-07, 12:40
Medlem
Klas-Vegass avatar
"Hon har aldrig varit kär. Aldrig längtat efter en kyss, aldrig känt sexuell dragning."

Är det en lämplig förälder som kan ge ömhet och kärlek till ett barn???????????????????

Autisten JAn Myrdal skrev en bok om sin autistiska mamma (pojkar kan ändast ärva autism ifrån mamman) som helt saknade behov av närhet och kärlek och orsakade en "läsarstorm" på kultursidorna.

Vi vet idag att självkänsla utvecklas tidigt, kanske rent av första året.

All vetenskap pekar solklart ut behovet av två föräldrar. Både för känslomässig och rent praktiskt.

Alla andra däggdjur tar sig för pannan hur vi gör med våra barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in