2025-09-06, 21:55
Medlem
Hejsan gott folk!

Jag behöver en ny skärm till mitt hemmakontor. Har ingen alls nu, och det vore skönt att bara ha en lite större istället för två.

Köpte en ASUS ProArt PA278QV 27-tums.

Men nu fick jag kalla fötter. Kommer den kännas för liten? Är det najs att ha USB c hub? Ultrawide? ISP overkill om jag mest jobbar med att kontorsuppgifter? I mitt jobb går mina uppgifter typiskt sett ut på att läsa och skriva olika typer av dokument.

Kanske behöver returnerar den. Vill helst inte lägga mer än 3-5000 om det inte är riktigt motiverat.

Skulle gärna höra vad ni skulle råda att köpa för skärm! ☺️
Citera
2025-09-06, 22:57
Medlem
Clint.Ruins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensannskalman
Hejsan gott folk!

Jag behöver en ny skärm till mitt hemmakontor. Har ingen alls nu, och det vore skönt att bara ha en lite större istället för två.

Köpte en ASUS ProArt PA278QV 27-tums.

Men nu fick jag kalla fötter. Kommer den kännas för liten? Är det najs att ha USB c hub? Ultrawide? ISP overkill om jag mest jobbar med att kontorsuppgifter? I mitt jobb går mina uppgifter typiskt sett ut på att läsa och skriva olika typer av dokument.

Kanske behöver returnerar den. Vill helst inte lägga mer än 3-5000 om det inte är riktigt motiverat.

Skulle gärna höra vad ni skulle råda att köpa för skärm! ☺️

Jag jobbar mycket hemifrån (IT-branschen) och tycker det är perfekt med två stycken 27"-skärmar.
Perfekt om man behöver dokumentera något på ena skärmen och ta skärmdumpar från t ex ett kommandofönster i den andra.

Har provat en kurvad 34" också men den funkade inte för mig.
Citera
2025-09-06, 23:21
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Jag har en G9 OLED på 49" och den känns som 2-3 skärmar i en. Nedsatt i pris nu också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in