2025-09-06, 15:26
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=E83dpuyvpiM

denna professor har en väldigt intressant kanal. han diskuterar boomer mentaliteten. han förklarar att boomers livstil av ändlös lyx och räkmacka har format deras psykos.
han tar upp mytologin om imperium är att föräldrar slaktar sina barn i krig för att fullgöra sin egna storhetsfantasi om makt.
vi ser det idag i hela världen. han specifikt pratar om usas vilja till krig o dominans. hur boomers hela tiden röstar för krig.
även i Sverige finns detta storhetsvansinne, att vi ska vara humanitär stormakt. nu i 20 år har deras barn förnedringsrånats och våldtagits till total ekonomisk kollaps. fortfarande vill dom driva samma misslyckade politik.
jag är övertygad om alla boomers i riksdagen har en dröm om ett världskrig där sverige kan slaktas mot ryssland. deras dröm är att se dom sista vita svenskarna barnen slaktas på slagfältet.
han förklarar boomers som en religiös kult där dom övergett kristendomen för att istället dyrka sitt eget ego.
boomers slutgiltiga mål är att bränna världen så ingen annan kan leva deras dröm.
Citera
2025-09-06, 15:32
Medlem
kalkryggars avatar
Det där var det mest korkade jag läst på länge. Jag vet inte mer vad man ska säga.

Du måste väl begripa att det inte finns någon som vill att sitt barn ska förnedringsrånas?
Citera
2025-09-06, 15:37
Medlem
BOMB-CPs avatar
Det är extremt sällsynt att föräldrar vill döda sina barn. bommer eller ej.
Citera
2025-09-06, 15:38
Medlem
Detta får mig att tänka på en dokumentär från kriget i Gaza. En pappa ville offra sitt barn som självmordsbombare, så att de kunde bli berömda för att vara martyrer. Detta är de enda som jag har hört talas om som vill döda sina barn för att leva i en fantasi.
Citera
2025-09-06, 15:48
Avstängd
One2Manys avatar
Bruce Gibney - A Generation of Sociopaths: How the Baby Boomers Betrayed America
https://amzn.eu/d/hQWD9vE

Vi har aldrig tidigare skådat en lika egocentrisk och genomvidrig grupp som Boomer generationen. De har levt så långt över sina tillgångar att det är annan planet nivå, de har roffat åt sig som att det inte finns någon morgondag och rent ut sagt stulit framtiden från kommande generationer. De har kvaddat ekonomin, miljön, bostadsmarknaden, utbildningssystemet, pensionssystemet osv, allt för egen vinnings skull. En underkvalificerad grupp av totala idioter utan utbildning som fått jobb kastade efter sig trots att de inte kan någonting, som befodrats internt till chefspositioner utan att ha ett uns av kvalifikationer nödvändiga och som sen skapat ett system där Millenials behöver 10 år på högskola för samma position för en tiondel av Boomerlönen.

Boomers är de största äcklen som någonsin gått på denna planet. En bra Boomer är en död Boomer. Satans djävla pisspatrask.
Citera
2025-09-06, 16:01
Medlem
Storstark68s avatar
Intressant att få läsa en ts direkt från sitt ljudisolerade incelrum. De äldsta etniska svenskarna är de som byggt upp dagens Sverige medan de yngre lallar runt och letar bidrag till sina svampar. Vi får hoppas att SD med tiden lyckas dra in alla bidrag och köra ut slöfockarna i stenhårt skogsarbete och mineraljakt. Hög tid för paybacktime!
Citera
2025-09-06, 16:08
Medlem
Sqrbankens avatar
Nä, Boomers vill inte döda sina barn. Att (västerländska) boomers varit den mest bortskämda generationen (medicinska framsteg/innovation borträknat) i mänsklighetens historia är dock en åsikt som jag är beredd att dö på min kulle för.
Citera
2025-09-06, 16:10
Medlem
Merwinnas avatar
Vilket konstigt, rörigt inlägg. Det är naturligtvis ingen som vill döda sina barn. Men det är bra för alla som har tonåringar eller unga vuxna barn (egna eller andras som betyder något för en) att tänka på, att om vi hetsar fram ett krig - eller dummar oss till det - så kommer unga människor att dö. Och bland dem kan just ditt barn vara - eller mitt. Så är det ju.

Angående invandrares brottslighet mot våra unga - förnedringsrån, våldtäkter, misshandel, dråp - så var det tyvärr många som inte såg det komma, och inte heller ville SE det när det kommit. För det var viktigare att leka att de var polititisk korrekta, fina, humanistiska människor. Vidare tror jag att det var så illa, att många bättre bemedlade räknade med att detta aldrig skulle drabba deras egna barn ändå. Att det bara hände internt mellan svarta, bruna, gula och vita ungdomar i s.k. utsatta området. Och de välbemedlade brydde sig inte särskilt mycket om de vita människor som bodde i dessa områden, tyvärr, utan deras lidande räknades som något slags kollateralskador som vi (d.v.s. de... de fattiga) fick ta för vår fina humanisms skull.

Men idag har våldet kommit till de "fina" områdena också... Och mer kommer det att bli, om S får igenom sitt förslag att tvångsblanda bostadsområden.
Citera
2025-09-06, 16:14
Medlem
Ja, det här var ju en ny variant! Problemet är boomers och att de enligt den där professorn, som för övrigt önskade livet av sin egen far, är att boomers inte vill dö!
Problemet är att vänstereliten svek arbetarna och vanligt folk och gick över till att flörta med invandrarna, samt började mata dem med bidrag för att få röster och att kunna sitta kvar på sina högavlönade arbete.
Detta problemet har vi i exakt hela västvärlden korrupta politiker som försöker tysta sitt egna folk och kör på att importera ännu mer bidragsinvandrare, samt billig arbetskraft.
Citera
2025-09-06, 16:41
Medlem
TheGretaResets avatar
Sant är ju att boomers tagit stora lån i sina barns namn och lämnar ingenting efter sig till nästa generation.

Jag startade en tråd "vad tänker du om boomers som fick" 13 sidor kommentarer
(FB) Hur ser du på boomers dvs människor födda mellan 1945 och 1964

Men jag ångrar att jag tryckte på länken. Nu finns han väl i mitt flöde för evigt?
Citera
2025-09-06, 16:41
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Angående invandrares brottslighet mot våra unga - förnedringsrån, våldtäkter, misshandel, dråp - så var det tyvärr många som inte såg det komma, och inte heller ville SE det när det kommit. För det var viktigare att leka att de var polititisk korrekta, fina, humanistiska människor. Vidare tror jag att det var så illa, att många bättre bemedlade räknade med att detta aldrig skulle drabba deras egna barn ändå. Att det bara hände internt mellan svarta, bruna, gula och vita ungdomar i s.k. utsatta området. Och de välbemedlade brydde sig inte särskilt mycket om de vita människor som bodde i dessa områden, tyvärr, utan deras lidande räknades som något slags kollateralskador som vi (d.v.s. de... de fattiga) fick ta för vår fina humanisms skull.

Men idag har våldet kommit till de "fina" områdena också... Och mer kommer det att bli, om S får igenom sitt förslag att tvångsblanda bostadsområden.
Ett utmärkt inlägg med fokus på egoismen och att "det händer alltid någon annan", i likhet med att kriget som man propagerar för och önskar att det drabbar "någon annan" och inte mina barn.
Senast redigerad av RobbanUC 2025-09-06 kl. 16:45.
Citera
2025-09-06, 16:51
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det där var det mest korkade jag läst på länge. Jag vet inte mer vad man ska säga.

Du måste väl begripa att det inte finns någon som vill att sitt barn ska förnedringsrånas?

Inte sina egna men gärna andras. Vi ser det i Ukrainatrådarna där boomergubbarna gärna ser att unga ukrainska killar blir sönderskjutna så att de själva ska kunna leva kvar i livslögnen om Europas storhet. Även mångkulturen var ett sådant offer. Man offrade nästkommande generationer för att själva inte tvingas ta politiskt obekväma beslut. Bättre att låtsas som ingenting och hoppas att man inte själv kommer att drabbas. När så ändå blev fallet och gatorna började bli otrygga runt 2015 började boomergenerationen vakna och tro att de var, som ärkeboomern Ingrid Carlqvist uttryckte det, ”första generationens dissidenter”.

Artikeln har helt rätt men för att se det måste man ha helikopterperspektiv nog att inse att man själv är en del av detta och det har inte majoriteten av boomergubbarna på Flashback. Tvärtom läser man och tolkar texten bokstavligen eftersom man är idioter. Vilket vi också ser här i tråden.
Senast redigerad av Galejan 2025-09-06 kl. 16:54.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in