• 1
  • 2
2025-09-06, 15:18
Medlem
Brantforss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
SNU = Stenungssund Express. Jag gillar inte att en linje heter bokstäver, jag anser att den ska ha ett linjenummer. Det blir bara rörigt.

Förr hette dem saker som röd express, gul express etc., det har alltid varit fuckat i den delen av landet.
Citera
2025-09-06, 15:24
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brantfors
Förr hette dem saker som röd express, gul express etc., det har alltid varit fuckat i den delen av landet.
Jo tack! Jag vet! Jag bor där, och jag var på 90 talet bussförare och trafikledare i min ungdom. Jag tycker det är fullständigt vansinnigt att ha "ord" typ färger, knepiga förkortningar eller likande i stället för linjenummer. Linjenummer är det tydligaste man kan ha. Dessutom är delade linjer ett riktigt jävelskap. T ex Gul Express som gick Landvetter Flygplats - Nils Ericsons Terminalen Torslandakrysset där varannan tur delade sig till antingen Lilla Varholmen eller till Domarringen. För det första borde den haft linjenummer, och kanske linje 400 för den som gick till Lilla Varholmen och 401 för den som gick norrut till Domarringen.
Citera
2025-09-06, 15:31
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha-man
Vad står snu för dvs buss linjen som går från Stenungsund till Göteborg när jag googlade får jag ändats svaret samlag från någon wikipedia sida om kvinnor i Amazonas, uppskattar svar /en riktig alpha
Förtydling: jag vill veta vad snu står för som att tex Oexp står för Orust expressen

SNU=SteNungsUnd
Citera
2025-09-06, 23:11
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Death by snu-snu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto