2025-09-06, 06:31
Bannlyst
I alla utspel med socialdemokraterna vill blanda svenskar invandrare, mörkar man Regerings rapport 700 000 svenskar invandrare bor i 180 utsatta områden.

Hur ska man bryta utanförskapet segregationen i dessa 180 utanförskapsområden?

Är 700 000 svenskar invandrare blandade i dessa 180 utanförskapsområden?

Är tvångsblandning lösning blanda svenskar invandrare?

Hur ska man tvinga svenskar invandrare att blandas?

Löser man integrationen tvinga svenskar invandrare att blandas?

Försvinner utanförskap, utsatta områden om man tvingar svenskar invandrare att blandas med tvång?

Är bara svenskar som inte vill blandas med invandrare rasister, inte invandrare som inte vill blandas med svvenskar?

https://timbro.se/smedjan/s-har-redan-borjat-blanda-befolkningen/

Citat:
Socialdemokraterna blir irriterade när de får frågor om hur befolkningen ska blandas. Men redan nu kan man få ledtrådar om metoderna genom att blicka mot Stockholm, där hyreshus ska sprängas in i välfungerande villaområden. Det skriver Per Gudmundson.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/W0E8qr/s-toppen-jonas-attenius-i-goteborg-slar-tillbaka-mot-kritikerna-handlar-om-rasism

Citat:
Socialdemokraternas integrationsprogram har skapat kraftiga reaktioner hos Tidöpartierna.

Göteborg kan bli partiets skyltfönster för en politik som utmålats som en ”tvångsblandning” av befolkningen.

– Det handlar om rasism. Att man är rädd för personer som har en annan hudfärg, säger S-toppen Jonas Attenius.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KMbxAe/ny-studie-710000-bor-i-utanforskapsomraden

Citat:
I en ny analys har SCB och Boverket tittat på olika områdens förutsättningar, behov och problem kopplat till utanförskap och identifierat områden där utanförskapet är särskilt stort. Uppdraget gavs till SCB och Boverket i december 2023 och redovisades på onsdagen till integrationsminister Mats Persson.

– Det har ju funnits en ängslighet i Sverige att överhuvudtaget ta i de här problemen och en tendens att sopa det under mattan, nu är det slut med det, säger Mats Persson när han tar emot slutrapporten.

Analysen har gjorts utifrån regionala statistikområden och har bland annat identifierat 180 områden där den sammanvägda problembilden är stor. I dessa områden bor cirka 710 000 personer, varav 170 000 barn. I 28 av dessa områden är utmaningarna särskilt stora.
Citera
2025-09-06, 06:49
Medlem
Tomtekukars avatar
Sverige vill verkligen återskapa en sovjetisk dystopi – tvångsblandning av befolkningen som om vi vore i Baltikum på 50-talet. Men det stannar inte där. Sosseriet med Moderaterna mfl kör glatt över markägare i Örebro, september 2025, precis som staten alltid vet bäst. De säger att "äganderätten är helig, MEN........". Vaddå men?
https://youtu.be/h7DUy93etRQ?si=jDOTONbJ37Bg_qJO. Markus Allard diskuterar

Men det finns mer: vi importerade också det sämsta från Storbritannien och USA – hafsiga privatiseringar som lämnar alla missnöjda utom några välmående insiders, och på köpet byggde vi våra egna getton, sk. no-go-zoner. Kombinationen är numera så absurd att Kafka själv hade tackat för inspirationen.
Senast redigerad av Tomtekukar 2025-09-06 kl. 06:53.
Citera
2025-09-06, 07:49
Avstängd
Konstnarren5s avatar
Sverige har blivit en sovjetisk dystopi med tvångsblandning, sosseriet kör över markägare i Örebro, vi tog det sämsta från Storbritannien med misslyckade privatiseringar – och byggde våra egna no-go-zoner.
Citera
2025-09-06, 08:53
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Vi vill ha så mycket segregation som går, från dessa särskilt socialdemokratiska områden.
Varför vill de blanda ut deras väljare till alla andra? man betalar ju dyrt på bostadsmarknaden för att slippa bo i särskilt socialdemokratiska oråden.
Citera
2025-09-06, 09:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Drorgour
I alla utspel med socialdemokraterna vill blanda svenskar invandrare, mörkar man Regerings rapport 700 000 svenskar invandrare bor i 180 utsatta områden.

Försvinner utanförskap, utsatta områden om man tvingar svenskar invandrare att blandas med tvång?

Är bara svenskar som inte vill blandas med invandrare rasister, inte invandrare som inte vill blandas med svvenskar?

https://timbro.se/smedjan/s-har-redan-borjat-blanda-befolkningen/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/W0E8qr/s-toppen-jonas-attenius-i-goteborg-slar-tillbaka-mot-kritikerna-handlar-om-rasism

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KMbxAe/ny-studie-710000-bor-i-utanforskapsomraden

Alternativ 1. Man tvångsblandar befolkningen
Alternativ 2. Befolkningen tvångsblandar sig själva genom att kriminella köper bostäder i fina områden och förvandlar området till krigszon. Alt babbar som får jobb köper bostad i fina områden.

Slutresultat: oundvikligt och kommer ske oavsett men sossarna vill bara påskynda processen
Citera
2025-09-06, 10:25
Bannlyst
Socialdemokraterna har läst Kalergi planen. Det borde allah svenskar göra. Blanda upp skiten är vägen fram.
Citera
2025-09-06, 10:32
Medlem
Europes avatar
Tja, får man hela Sverige att likna ett ”utanförskapsområde”, så finns det ju per definition inga utanförskapsområden kvar i Sverige. Det är ju inte svårt att se poängen med sossarnas politik.
Citera
2025-09-06, 11:08
Medlem
Bara som en kommentar/observation: alla politiker som initierade detta social experiment på 70 talet är numera död eller bor i ålderdomshemmet (Sankt Palme m.fl.). Konsekvenser och ansvar någon?
Citera
2025-09-06, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Tja, får man hela Sverige att likna ett ”utanförskapsområde”, så finns det ju per definition inga utanförskapsområden kvar i Sverige. Det är ju inte svårt att se poängen med sossarnas politik.

Sant, det är det socialdemokratiska sättet att lösa problemet med utanförskapsområden. Gör hela Sverige till ett enda stort utanförskapsområde så är problemet löst.

Briljant tänkande faktiskt från socialdemokraternas sida. För att uppnå detta så behöver de importera ytterligare 3 miljoner afrikaner och araber.

Vilket med dagens takt väl är fixat inom 30 år, det är ganska lång tid så jag är övertygad om att socialdemokraterna vill skruva upp tempot när de vinner valet 2026.

Vilket inte är så svårt. Beräkningar finns att det står "kö" på flera hundra miljoner afrikaner och araber som vill flytta till Europa.
Citera
2025-09-06, 12:19
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Alla ska med in i avgrundens resa
Citera
2025-09-06, 12:29
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drorgour

Vad politiker vill är att skapa motsättningar. De har problem att få svenskar och invandrare att slåss ute på gatan. De försökte med Salwan Mohika och Paludan men misslyckades. Malmö stad tvångsblandar redan med påstår att det är från "socialgrupp 3". I Limhamn, en av de sista bra områdena i Malmö så planterade Malmö stad in invandrare, men inte några invandrare som helst utan kriminella. Det finns gott om invadrare i Malmö men av någon magiskt anledning var det den mest kriminella sorten de valde. Malmö gav även kriminella en lyxlägenhet i innerstan under en tid, undra vad det var för? I Araby utanför Göteborg så har de haft problem med kriminella och polisen går officiellt ut och säger att de boende där får ta hand om det. Varför? Polisen och politiker hatar miliser eller vigilantes om man inte tar med i baktanken att de vill öppna upp konfliktytor.

Det är en symbios mellan kriminella och politiker i Sverige och politiker använder dem som slagträn.

Det är alltså inte för att blanda svenskar och invandrare så att de "blir en". En sammanhållande befolkning är rena motsatsen vad politikerna vill.
Citera
2025-09-06, 13:45
Medlem
tjobrushans avatar
Hej. Jag är MENA som de (dom som SD-are brukar säga) flesta svenskar hatar, dock integrerad med flera års studier i universitet.. Jag känner mig integrerad i den mån då jag betalar skatt för Sverige, men jag har aldrig betraktat mig som svensk eller en med den svenska gemenskapen förutom jobb och det är inte direkt mitt fel.

Det området jag har bott på i närmare 40 år har blivit ett utanförskapsområde för cirka 20 år sedan när massinvandringen började.
Mer och mer invandrare flyttade in (mest från Grekland, mellanöstern och afrika). De vita svenskarna började flytta ut. Här var det tydligt att svenskar inte vill ha något med invandrare att göra (vilket förklarar varför adopterade blir självmordsbenägna). De flyttade ut från förorten så fort de började se mer invandrare.
Samtidigt så blev förorten ett utanförskapsområde på grund av invandrare.

Jag ska försöka svara så gott jag kan.

>Det går inte. Det är för många invandrare. Det enda sättet är att utvisa invandrare så att lägenheten blir lediga igen, och då flyttar svenskarna tillbaka.
Ställen som Malmö, Rosengård och Gottsunda var redan förstörda en lång tid tillbaka, men en del förorter som fungerade väl hade en balanserad mängd svenskar och invandrare. En eller två invandrarfamiljer av två skilt olika folkslag per trapphus.
Jag säger det här: när invandrare av olika folkslag grupperas tillsammans med svenskar och skiter i deras ursprung är mängden bra. När invandrare börjar grupperas och bilda grupper med enbart deras folkslag så är det för många. Tänk på det nästa gång ni hälsar på era "integrerade" invandrarkompisar.

Det finns bara ett sätt att stoppa det här tyvärr. Totalstopp för invandring och påbörjad återvandring. De lediga lägenheterna ska bara gällas för svenskar eller de som har bott här i Sverige sedan 1990-talets första hälft. Återvandringen är ett svårt ämne för mig för jag är själv en invandrare, lol.
Jag ser inga problem med att man börjar utvisa kriminella gängmedlemmar med familjer, då blir allt lugnt igen, men jag tror fortfarande inte att utanförskapsställen blir "fixed".

>Nej. Det är mest tre typer av invandrare jag ser, afrikaner, MENA och indier. De håller sig till sina egna grupper. Mångkultur fungerar inte.

>Nej, det blir krig. Det krävs totalstopp och en del återvandring först. Det är den enda lösningen att få svenskar tillbaka till förorten. Det fungerade förut, en majoritet svenskar och en liten del invandrare. Så var det cirka 1995. De enda invandrarna som ni borde ta in är singelkvinnor helst utan barn, det är för många män i Sverige. En total bannlysning av anhörighetsinvandring om det inte gäller deras syskon som också är singelkvinnor.

>Det går inte. Det blir inbördeskrig. Svenskarna ogillar olikheter men tolererar en liten mängd invandrare väl. Invandrare kan aldrig assimileras, men de kan integreras och det tolererar svenskarna väl om invandrarna är lugna och trevliga av sig. Assimilerade (tänk perser som gullar med SDare men blir utsatt för rasism och spiralar ner i djup depression) och adopterade (oftast självmordsbenägna pga svenskarnas rasism som gör att de inte passar in eller har en bakgrund och blir förbjudna att leka med svenska barn) är ett bevis på att assimilering aldrig kommer att fungera. Det enda sättet att assimilera sig är att vara så svenskt som möjligt, se ut som en svensk, tala rätt dialekt och ha ett svenskt namn.

Låt mig säga det här efter 40 år i Sverige. Jag vet min plats. Min plats är att uppfylla något i samhället, betala skatt och hålla för mig själv utan att störa svenskarna. Jag har sett invandrare försöka vara svenskar och det slutar alltid i att de blir alkoholberoende eller deprimerade och det skrämmer mig. Jag tycker att Sverige är ett för litet land för att man ska ens kalla sig som en i gemenskapen.

>Nej. Det går inte som sagt. En gång i tiden fanns det få invandrare som välintegrerade/assimilerade och adopterade. Dessa grupper blev konstant utsatta av hat från svenskarna och gick i djup depression.
Jag är i alla fall glad att gumman Stegrud talade skit om perser och räknade en kurd som "svenskfödd". Det här stack i ögonen på flera perser vad jag har läst.
En stor del perser har alltid trott att de är svenskar och har till och med flirtat och blivit ihop med SD-are. Och så kommer Stegrud och säger det där (tack Stegrud btw) samtidigt som alla svenska SD-are håller med henne och Åkesson inte har något att tillägga.
Att se Moderata och SD-perser helt plötsligt bli lättkränkta, börja gråta och göra artiklar om hur långt hon gick får mig att skratta högt. Kom igen nu perser, det är okej att kalla andra icke-svensk men när nu svenskarna anser att ni inte är svenskar så har de gått för långt? Kom igen nu.. haha. "Jag tycker att Stegrud har gått för långt" och "jag har lämnat SD nu, orkar inte med er" är några roliga saker jag har läst perser skriva. Haha. Det går som sagt inte att bli assimilerad.

>Nej, det blir som i England. Inbördeskrig 100%. Det är allt jag säger. Svenskarna blandar sig när de vill det. Och det ville de år 1995 när de blev lite mer intresserad av Aladdin och kebab, det fungerade när invandrarna var typ 1 på 20 i förorten. Man måste som sagt utvisa, se till att lägenheterna enbart är för svenskar och sedan så får svenskarna själva bestämma om de vill flytta tillbaka.

>Nej, de är väl båda rasister. Ärligt talat är det helt skumt att ens kalla svenskar för världens minst rasistiska folk. Jag tycker att rasismen tillhör människans natur och att alla oavsett ursprung är lika rasistiska.
Senast redigerad av tjobrushan 2025-09-06 kl. 13:53.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in