Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-13, 10:50
Medlem
EnkeliSotilass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljusljud
En andlig lärare sa nyligen att för att hantera smärta så kan man fokusera på något annat i stunden. Det låter väldigt simpelt och kanske inte så effektivt. Eller kan det finnas en djupare mening i det? Gick inte Jesus in i ett transtillstånd när han blev korsfäst för att undvika smärtan?

Okej, vissa säger att man får slut på energi till slut i efterlivet och att man då dör på riktigt. Kan det verkligen stämma? Jag tror inte det. Om jag kan absorbera prana här på jorden så kan jag göra det i efterlivet också. Och man kan väl skapa en koppling till gud så att man aldrig får slut på energi också, precis som änglarna?
Ja smärtan kan skyddas med skyddsänglar och turas om så länge de orkar. Smärtan uthärdas av vilja disciplin och kontroll av lidandet. Smärtan kan försvinna men ängel håller smärtan och det är plågsamt för de också. Lidandet minns man alltid.

Det är bara låg energi och ny livskraft hämtar man in från energi kropps systemet. Anden dör alldrig behöver kraft för leva. Ja anden kopplar ihop med sin energi stråle till livsgivande kraft. Ja det är sant änglarna andar guider och andra sortens liv tar kraft.

Du är kunnig och kan en hel. Viken tro har du?
Citera
2025-09-14, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnkeliSotilas
Ja smärtan kan skyddas med skyddsänglar och turas om så länge de orkar. Smärtan uthärdas av vilja disciplin och kontroll av lidandet. Smärtan kan försvinna men ängel håller smärtan och det är plågsamt för de också. Lidandet minns man alltid.
Änglarna måste verkligen tro på systemet om de till och med offrar sig på det sättet. Hoppas de har rätt och att allt arbete inte är i onödan.
Citat:

Det är bara låg energi och ny livskraft hämtar man in från energi kropps systemet. Anden dör alldrig behöver kraft för leva. Ja anden kopplar ihop med sin energi stråle till livsgivande kraft. Ja det är sant änglarna andar guider och andra sortens liv tar kraft.
Okej, bra.
Citat:
Du är kunnig och kan en hel. Viken tro har du?
New age andlighet är nog den korrekta etiketten för min tro. Min väg är att gå från lärare till lärare och ta del av det högsta och bästa som de har att erbjuda. I mitt viktigaste tidigare liv på jorden så jobbade jag tillsammans med en riktig gud-avatar. Så nu ville jag hitta en sådan lärare, någon med helt otroliga förmågor och som kan ge mig något speciellt. Och jag hittade honom för några år sedan, men vi, hans studenter, har inte uppnått det han lovade oss ännu, så många av oss har börjat tvivla på honom, men ändå så har vi inte lämnat honom ännu och gett upp, varför? För att jag känner igen en gud-avatar när jag ser en, vill jag så arrogant påstå.

Det finns en idé inom de Indiska siddha-yoga-traditionerna om jag minns rätt. Att en sann lärare har energi som strålar ut från dem konstant.
Hans hus är fullt av energi även när han inte är hemma, och när han kom hem förstärktes den gånger hundra. Tidigare hade jag bara känt en sån energi när jag fått shaktipat eller när någon kallat på änglar eller andliga varelser i en gruppmeditation.
Citera
2025-09-14, 03:07
Medlem
Riskborstes avatar
Citat:
Änglarna måste verkligen tro på systemet om de till och med offrar sig på det sättet. Hoppas de har rätt och att allt arbete inte är i onödan.

Okej, bra.

New age andlighet är nog den korrekta etiketten för min tro. Min väg är att gå från lärare till lärare och ta del av det högsta och bästa som de har att erbjuda. I mitt viktigaste tidigare liv på jorden så jobbade jag tillsammans med en riktig gud-avatar. Så nu ville jag hitta en sådan lärare, någon med helt otroliga förmågor och som kan ge mig något speciellt. Och jag hittade honom för några år sedan, men vi, hans studenter, har inte uppnått det han lovade oss ännu, så många av oss har börjat tvivla på honom, men ändå så har vi inte lämnat honom ännu och gett upp, varför? För att jag känner igen en gud-avatar när jag ser en, vill jag så arrogant påstå.

Det finns en idé inom de Indiska siddha-yoga-traditionerna om jag minns rätt. Att en sann lärare har energi som strålar ut från dem konstant.
Hans hus är fullt av energi även när han inte är hemma, och när han kom hem förstärktes den gånger hundra. Tidigare hade jag bara känt en sån energi när jag fått shaktipat eller när någon kallat på änglar eller andliga varelser i en gruppmeditation.

Alltid kul att se folk som försöker, men bara tittar på andra inte på er själva.
Ni måste väl förstå att om dom inte lär er hur man uppnår det dom har så får ni skylla er själva.
Ska man bara vara i tjänst på andra och inte se hur man uppnår det dom har, så undrar man lite på vad ni ville från början.
Man äter det man får, kan man säga, de flesta är inte bönder som slaktar sina egna djur. Man vågar helt enkelt inte inse att man måste ge upp på sitt sätt att leva för att få annat. Om dom är såpass dåliga lärare så överge dom.
MEN, kan det vara så att ni inte är i rätt läge att få det dom har? Eller vem visste hur det gick till överhuvudtaget, kanske inte ens en guru visste det själv, bara ser vad dom har och hur dom fungerar på det? Kanske det inte är intressant för dom alls, man tycker att det man har egentligen inte har det som behövs för andra. Kan vara såpass att man inte kan applicera något på någon annan överhuvudtaget.
Egentligen tycker jag att det är bara dålig överbryggande på alla, man borde ha det lite bättre på hur saker fungerar. Man gissar för mycket på hur det borde vara, när egentligen ni inte ser var gränserna går för vad som fungerar för vad.
Det översinnliga hade alltid gränser för vad som fungerar för vad. Mycket blir bullshit när ni tittar för hårt på det ni har. Släpp eran skit och låt gå lite mer.
Citera
2025-09-14, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riskborste
Alltid kul att se folk som försöker, men bara tittar på andra inte på er själva.
Ni måste väl förstå att om dom inte lär er hur man uppnår det dom har så får ni skylla er själva.
Ska man bara vara i tjänst på andra och inte se hur man uppnår det dom har, så undrar man lite på vad ni ville från början.
Förstår vad du menar, men man betalar bara en gång när man går med i programmet, så i flera år nu har han svarat på våra frågor i satsangs och via email, och skapat fler shaktipat meditationer åt oss, utan att ta betalt igen. Så eftersom det inte kostar något är det inte så konstigt att vi fortfarande är kvar. Och det är många som utvecklats, men inte uppnått det riktiga målet som är mycket högre.

Men ja, en bra sak att kolla efter när man funderar på att studera hos en andlig lärare är om den har en lång lista med tidigare studenter som uppnått målet de strävar efter. Tex om det är en Buddhistisk lärare så ska flera av hans studenter uppnått Buddha-upplysning.

Kan du nämna några andliga lärare som du tycker är värda att följa?
Citera
2025-09-14, 22:22
Medlem
EnkeliSotilass avatar
Citat:
Förstår vad du menar, men man betalar bara en gång när man går med i programmet, så i flera år nu har han svarat på våra frågor i satsangs och via email, och skapat fler shaktipat meditationer åt oss, utan att ta betalt igen. Så eftersom det inte kostar något är det inte så konstigt att vi fortfarande är kvar. Och det är många som utvecklats, men inte uppnått det riktiga målet som är mycket högre.

Men ja, en bra sak att kolla efter när man funderar på att studera hos en andlig lärare är om den har en lång lista med tidigare studenter som uppnått målet de strävar efter. Tex om det är en Buddhistisk lärare så ska flera av hans studenter uppnått Buddha-upplysning.

Kan du nämna några andliga lärare som du tycker är värda att följa?
Regelbundna ledda meditation grupper är sköna stillsamt i nuet känns väldigt kraftfull där flera änglar arbetar samtidigt med givande energier. Det ska vara härlig lugn musik i bakgrunden gärna man hamnar djupt inne i självt man går ganska högt upp såg massa olika ljusa färger inne i huvudet bra för andlig utvecklingen.

Gillar mer reiki healing när man ger behandling till annan person blir man själv healad också bäst var när man är 5st och ger healing till en person och fick personlig andlig budskap till personen. Det är väldigt starkt energi flöde. Känns underbart levande bli renad av all smuts och bli vacker stor kraftfull själ.

Alla personer har en egen guide som är andlig lärare som ska hjälpa dig i utvecklingen när du går på speciella andlig utbildning.
Citera
2025-09-17, 22:13
Citat:
Ursprungligen postat av engammalfisk
När det kommer till andlighet & det paranormala & verkligheten i sig, är det något som gör er unik eller unikare än andra? har ni någon förmåga eller är ni utvalda? någon okänd avart? en funktionär eller något annat? bär på övernaturlig ondska eller godhet? gäst från annan dimension? upplevt något omvälvande/varit med om nåt som märkt er för livet? vad gör er speciell? Jesus återfödd? ser ni spöken? hjälpredor eller apostlar?

Högre makter har iaf gett tecken på att jag är en stor skopa annorlunda.
En eller fler av mina "röster" tror att jag är gud till och med.

Lite konstiga saker som pekar på att jag är speciell eller född speciell eller vald nedan:
- Jag känner igen alla jag ser, det är lagrat miljarder med ansikten i mitt huvud utöver att jag ser kloner/dopplegangers.
- Jag har sett & lever bland smådjävlar, demoner & poltergeists samt väsen.
- Andra kan läsa mina tankar.
- Jag kan styra saker musik & prat, böcker & musik ändras retroaktivt i nutid, filmer ändras de med.
- Jag såg en uppenbarelse en gång, en syn med tillhörande änglakör, sfinx & kraftig smärta.
- Det sägs att för gud så är en dag som en evighet & en evighet som en dag & det känner jag igen mig i på nåt sätt då 3 decennier känns som det var föregående månad samtidigt som min barndom känns som att den utspelade sig på stenåldern.
- Historia skrivs om, ww1 har annat datum, K12 dog på annat sätt, Australien & Syd Amerika har ändrat position.
- Jag är andra personer, jag kan åka i en bil & se mig själv gå på trottoaren fast i annan form.
- Jag var Napoleon Bonaparte. de sköt inte på mig när jag spelade skjutspel på franska servrar utöver minnen jag haft, där klickade det efter ett tag, & trots vad historie böcker påstår så sköt jag på pyramiderna.
- Ett gammalt minne jag har är från Arabien, 11 tusen år gammalt, där bestämde jag att människan ska hålla nötkreatur som boskap.
- Det finns inget nytt för mig, har känt, luktat, hört, sett, allt, som att jag är inne på repris 1 miljard.
- Jag försvinner ibland, utlandsvistelser där jag aldrig upplevde hemresan, bara poff framme i Sverige igen, utan att ha klivit på tåg eller flyg hem.
- Har författat passager/sidor i bibeln.
- Min skugga ryker & lyser i omgångar.
- Utöver vad som känns som sporadisk solipsism så lider jag av lokal omnipresence/allestädesnärvaro, jag är där jag tittar.
- Jag har runt 10 anletsdrag som inte syns i spegel, bland annat horn knölar vid ögonbrynen.

Finns det roller som i Matrix filmerna med sitt orakel & arkitekt? är du speciell människa?

Snälla. Livesänd detta på Twitch eller Youtube. Facebook kanske passar en boomer bättre. Hur som helst, jag vill se din skugga glöda och ryka. Tills dess kallar jag dig för det du är: En lögnare i textform i stort behov av psykiatrin. Prove me wrong. Det är en livesändning bort. En.
Citera
2025-09-18, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Intressant tråd som du har startat. Det är lite svårt att förstå, men jag misstänker att svenska inte är ditt modersmål? Men om jag läser varje mening några gånger så blir det lite lättare.
Du tillhör en av grupperna som blir ledsen & styv i korken bara för att man ruckat lite på tid & rum? småaktigare än högre gud det vill inte säga lite, du kanske bara är född igår din parvel till surkart? Ett modicum av respekt till sina medmänniskor från ert håll tack era jävla träck.
Åtminstone så läs mer än åk 1-3 svenska innan du blir medlem på ett svenskt fora fittunge.
Senast redigerad av engammalfisk 2025-09-18 kl. 20:28.
Citera
2025-09-19, 05:40
Medlem
EnkeliSotilass avatar
Krigarsjäl:

Vi har varit med om massvis med krig, Vi är slitna

I kriget förlorar man liv och det är ansträngande tröttsamt

Efterlivet väntar svåra tider med läkning sen fortsätter krigsmannen igen

Krigandet kommer alldrig ta slut var beredda på det

Man växer i olika tidsperioder som andlig krigare

Hårda kriget väntar...
Citera
2025-09-22, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gi78
Om vi ska vara seriösa ta din medicin 💊

Enda svaret på alla frågor.
Testa själv.
Citera
2025-09-22, 20:46
Medlem
Citat:
Krigarsjäl:

Vi har varit med om massvis med krig, Vi är slitna

I kriget förlorar man liv och det är ansträngande tröttsamt

Efterlivet väntar svåra tider med läkning sen fortsätter krigsmannen igen

Krigandet kommer alldrig ta slut var beredda på det

Man växer i olika tidsperioder som andlig krigare

Hårda kriget väntar...

Du ska få energi?
Sluta förneka verkligheten nu.
Har du inte fått energi av religion är den stendöd.

Det är erat största problem idag.
Bevisen håller inte.
Citera
2025-09-22, 20:54
Medlem
Inte överdrivet mycket energi.
Inte som att ni är en karusell.

Annars kan religiösa bevisa att ni klarar att bli gröna lund.
Gör ni inte det varje minut får ni hålla tillgodo med demoner..

Ni har bara sånt endå vuxna människor ska inte ljuga.
Citera
2025-09-22, 20:55
Medlem
Jag har väldigt höga luftrapar framför alla er varje dag.
Varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in